De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 20-07-2008, 12:42
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

GP F1 2008: Duitsland: Hockenheim

zometeen gaan ze nog eens rijden
ik ben eens benieuwd wie gaat winnen seffes..
Reply With Quote
Old 20-07-2008, 16:04
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

toch weer een behooorlijke wedstrijd gezien !

haha piquet zal lachen, eerder dit weekend geeft alonso piquet naar zijn voeten dat hij meer moet gaan scoren.. en hup piquet pakt meteen het eerste podium voor renault dit seizoen dat zal wel een beetje pijn doen bij alonso.. het was wel met veel geluk dat piquet dat podium heeft behaald, maar toch knap gereden

de top van hockenheim was hamilton, en dat mag gezegt worden.. super prestatie en knappe inhaal acties, behalve die op kovalainen

op naar de volgende
Reply With Quote
Old 20-07-2008, 16:07
M_K M_K is offline
De Paddock Rookie

Een leuke wedstrijd, veel actie, met verdiende winnaar ... enkel een inhaalmanoeuvre dat een beetje naar een teamorder 'stonk' :-). Benieuwd of er commentaar op komt van de FIA !
Reply With Quote
Old 20-07-2008, 17:56
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Fijne wedstrijd met als smaakmakers vooral Vettel en Alonso. Voor de Spanjool levert vechtlust helaas geen punten op. In schril contrast daarmee belandt Piquet jr. dankzij een portie lichtekooiengeluk op het podium.
Deze GP werd voornamelijk gekruid door de duels in het middenveld, vooraan stond er op Hamilton geen maat. Het maneuver van Hamilton op Kovalainen was inderdaad bedenkelijk en ik zou niet weten welke andere uitleg daaraan kan gegeven worden dan "teamorders".

Ook Toyota mag weer met huiswerk naar Keulen, een achterophanging die spontaan de geest geeft is niet meer van deze tijd.
Reply With Quote
Old 20-07-2008, 18:16
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Jan View Post
ik zou niet weten welke andere uitleg daaraan kan gegeven worden dan "teamorders".

.
een eigen ingeving van Kovalainen.

Reply With Quote
Old 20-07-2008, 19:27
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular

Toyota zat tot dan wel goed in de wedstrijd met 2 rijders in de punten.
En Glock zat er dan nog het beste voor. Jammer
Reply With Quote
Old 21-07-2008, 09:40
Ferrari rules's Avatar
Ferrari rules Ferrari rules is offline
De Paddock Regular

inderdaad een verdiende winnaar. Ik vind het alleen frustrerend dat Massa zich zo makkelijk laat voorbij gaan door Hamilton. Bij Schumacher ging het toch niet zo vlotjes gaan hoor... Het wordt trouwens stillaan tijd voor Ferrari om Alonso binnen te halen i.p.v. Massa! Massa heeft al teveel foutjes gemaakt of kleurloze wedstrijden gereden voor bij een topteam zoals Ferrari...
Voor Raikkonen wordt het stillaan tijd om zijn talent te tonen en zoveel mogelijk punten te scoren. Hij was gisteren ook maar flauwtjes hoor...

Top : Hamilton, Glock (tot zijn crash)en Heidfeld ( die toch vanuit de top tien een 4de plaats bereikt)

Flop : Massa, Raikkonen, Kubica. ( deze hebben niet geschitterd zoals ze zouden moeten...)

Reply With Quote
Old 21-07-2008, 19:47
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

bwa, het inhaal maneuver van hamilton op kovalainen was wel echt super gemakkelijk. maar we moeten niet vergetren dat ze nog altijd voor het zelfde team rijden. het is eigelijk vrij normaal dat kovalainen dat doet.. als hje ziet day hamilton zo een seconde per ronde sneller was.
tem orders ? nee, eerder een goede verstandhouding binnen mclaren wat van de rijders verwacht wordt..

(en dat gezegt door een ferrari fan , ik voel me een verader )
Reply With Quote
Old 21-07-2008, 20:34
Brecht's Avatar
Brecht Brecht is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Ferrari rules View Post
inderdaad een verdiende winnaar. Ik vind het alleen frustrerend dat Massa zich zo makkelijk laat voorbij gaan door Hamilton. Bij Schumacher ging het toch niet zo vlotjes gaan hoor... Het wordt trouwens stillaan tijd voor Ferrari om Alonso binnen te halen i.p.v. Massa! Massa heeft al teveel foutjes gemaakt of kleurloze wedstrijden gereden voor bij een topteam zoals Ferrari...
Voor Raikkonen wordt het stillaan tijd om zijn talent te tonen en zoveel mogelijk punten te scoren. Hij was gisteren ook maar flauwtjes hoor...

Top : Hamilton, Glock (tot zijn crash)en Heidfeld ( die toch vanuit de top tien een 4de plaats bereikt)

Flop : Massa, Raikkonen, Kubica. ( deze hebben niet geschitterd zoals ze zouden moeten...)
Als we naar de puntenverhouding kijken tussen Massa en Raikkonen concludeer ik wel wat anders Kleurloos misschien wel ja, maar heeft hem toch meer punten opgebracht.
Reply With Quote
Old 21-07-2008, 20:54
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

ik denk dat ferrari met massa en raikkonen nog wel even goed zit.. oké hier en daar laten ze wel een steek vallen, maar uiteindelijk blijven het 2 titelkanidaten..

Alonso ùpet ùaar bj renault blijven, en bewijzen dat hij hetzelfde kan wat schumi deed zo n dikke 10 jaar geleden ! tuurlijk, het eerste jaar is het wa moeilijk.. maar als je doorzet en blijft werken, kan dat heel mooi beloont worden, met zeg maar 5 wereldtitels maarja daar heb je dan ook nog een ross brawn en enkele andere figuren voor nodig denk ik.
Reply With Quote
Old 22-07-2008, 09:50
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally Posted by Jan View Post
Het maneuver van Hamilton op Kovalainen was inderdaad bedenkelijk en ik zou niet weten welke andere uitleg daaraan kan gegeven worden dan "teamorders".
Quote:
Dennis ontkent dat McLaren zich hier schuldig aan heeft gemaakt. ,,Het enige waarvan we onze coureurs op de hoogte stellen is de relatieve snelheid ten opzichte van elkaar. Uiteindelijk is de beslissing aan hen”, zegt de teambaas.

,,Lewis was bijna een seconde per ronde sneller dan Heikki, die daar vanaf wist omdat we hem dat vertelden. Daarop liet hij hem passeren. Een groots gebaar”, vindt Dennis.

De Britse teamchef prijst het analyserend vermogen van de Fin, die in het belang van het team dacht en handelde. ,,Heikki wist dat dit de beste optie was. Anders zou hij Lewis alleen maar hebben opgehouden en had hij de kans op een overwinning verspeeld. Zo gaat het soms in het racen. Maar dit gebaar van Heikki toont wel aan dat onze coureurs ware teamgenoten zijn.”

bron = http://www.autoweek.nl
Zoals ik in het verleden reeds meermaals heb aangehaald ... De regelgeving op vlak van team-orders is zo lek als een rieten mandje. Waar iedereen in het Schumacher tijdperk nog moord en brand om schreeuwde is vandaag de normale gang van zaken
Altijd al geweten dat Schumacher een trend-setter was
Old 22-07-2008, 14:24
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Er is een klein verschil tussen deze gebeurtenis en enkele gebeurtenissen in het Schumi tijdperk. Dat is namelijk dat Massa soms sneller was dan Schumi en hem toch moest voorbij laten.
In dit geval was Kovalainen trager dan Hamilton. Enerzijds is het jammer dat hij niet vecht voor zijn plaats, anderzijds is de titelstrijd zodanig spannend dat Kovalainen beslist heeft om dit jaar Hamilton te steunen. Wie weet krijgt hij dat ooit terug van Hamilton...

De regelgeving is inderdaad onduidelijk. Ze hadden dit ook niet mogen verbieden, dat lukt toch nooit. Wat de FIA misschien wel kan doen is de teams verbieden om team-order clausules in de contracten van piloten te zetten. Of de teams een "gelijke kansen voor iedere piloot"-contract te laten ondertekenen.
Old 23-07-2008, 20:27
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Deze GP heeft zelfs een nieuw record opgeleverd voor de Nederlandse racerij

Quote:
"Door zijn 2e plaats tijdens de Grand Prix van Duitsland op het circuit van Hockenheim, heeft Nelson Piquet Jr een nieuw Nederlands Formule 1 record gevestigd. De coureur met zowel de Nederlandse als de Braziliaanse nationaliteit is door zijn 2e plaats ranglijstaanvoerder geworden van de lijst met behaalde podia in de Formule 1 door coureurs met de Nederlandse nationaliteit. Weliswaar zijn er meer coureurs geweest met de Nederlandse nationaliteit die punten hebben behaald in de Formule 1 historie en ook heeft Verstappen tweemaal het podium weten te halen, echter geen enkele coureur met de Nederlandse nationaliteit wist ooit beslag te leggen op de 2e eindpositie

http://www.rickwinkelman.nl/angrylog...iquet-fanclub/
Toch niet handig als elke malloot een persreutel kan schrijven. Wat een partij bagger van die Nelson-adepten.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 24-07-2008, 00:54
Grig-O's Avatar
Grig-O Grig-O is offline
De Paddock Regular

Lees eens de eerste reactie, gepost door Mr. Anoniem, op dat artikel :

Quote:
ik vond het vet om Piquet op de tweede plaats te zien, maar in mijn ogen zolang er een braziliaanse flag in de uitslagen staat en geen nederlandse, blijft Verstappen met zijn derde plaats hoogst geklasseerde Nederlander ooit (helaas).
Reply With Quote
Old 24-07-2008, 12:53
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

ik heb die fan-site even bezocht. het "jongste" bericht dateert van 1 augustus 2008. positief effe bellen om de lotto-nummers van dit weekend te vragen

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules