De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 08-01-2009, 21:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Heeft Ferrari een probleem met KERS? Roepen ze de hulp in van Peugeot?

Quote:
Word comes to us from F1 sources indicating that Ferrari and Peugeot have entered into a relationship whereby Peugeot will be running the Ferrari F1 KERS system on a 908 development mule.

http://www.mulsannescorner.com/newsnov08.html
Ja, zo kun je het testverbod ook omzeilen. Neus Todt is de verbindende factor in deze.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-01-2009, 00:20
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ze zouden ook Honda kunnen overnemen en hun eigen operaties opdoeken. Hebben ze in 1 klap RB terug en een prima op punt gesteld chassis met KERS systeem...
Reply With Quote
  #3  
Old 10-01-2009, 00:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Zeer leuke link: http://www.auto-motor-und-sport.de/f...ng-937600.html

Enkele quotes:
Quote:
Drei Monate vor dem Start in die neue Saison machen nur BMW-Sauber und McLaren-Mercedes den Eindruck, dass sie im Zeitplan ihrer Hybrid-Entwicklung sind. Bei der Konkurrenz von Ferrari wird es dagegen eng.
Quote:
Projektleiter Gilles Simon setzte sich eine Grenze. "Ende Februar müssen wir uns festlegen, ob wir mit KERS fahren oder ohne." Pessimisten im Team schmieden schon Notpläne: "Wir könnten es ausschließlich beim Start und in der Qualifikation einsetzen."
Quote:
Die Chance, dass diese vier Teams in kurzer Zeit die Probleme lösen, an denen BMW nach zehn Testtagen immer noch knabbert, sind gering. In Jerez wurden zwei Chassis beschädigt. Heiß gelaufene Lager schmorten im Tankbereich ein Loch in die Karbonröhre des BMW
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 10-01-2009 at 00:25.
Reply With Quote
  #4  
Old 10-01-2009, 14:26
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 4,516
Mosley wil weer eens iets anders:

Quote:
FIA-president Max Mosley heeft liever dat de teams gebruik gaan maken van een mechanische KERS-installatie om de vrijgekomen energie op te slaan, zoals het vliegwielsysteem van Williams, dan van een systeem met een batterij.

Vanaf komend seizoen zijn de teams vrij in hun keuze om met een Kinetic Energy Recovery System te gaan rijden. Met dit systeem wordt de energie die vrijkomt bij het remmen teruggewonnen en opgeslagen, zodat deze later weer kan worden gebruikt bij het accelereren. "We neigen ernaar om het gebruik van electrochemische opslag te verbieden, omdat er momenteel geen geschikte batterijen beschikbaar zijn voor de Formule 1", schreef Mosley maandag in een brief aan de FOTA.

Volgens de huidige regels kan een KERS maximaal 60 kilowatt overbrengen en maximaal 400 kilojoules aan energie opslaan. "De Formule 1 zou meer hebben aan een systeem met een grotere capaciteit, systemen die bijvoorbeeld 2 megajoules kunnen opslaan en meer vermogen kunnen overbrengen", schreef Mosley verder. "Dit is voorlopig nog niet mogelijk met een batterij, maar zou wel te realiseren moeten zijn met een mechanisch systeem. De ontwikkeling van niet-chemische systemen zou bovendien van veel grotere waarde zijn voor het gewone wegtransport."

...
http://f1.gpupdate.net/nl/nieuws/200...hanische-kers/
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:04.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.