De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 19-03-2009, 22:00
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Tom Coronel slaat de plank finaal mis! De misser van de week.

In de afgelopen jaren heb ik bewondering gekregen voor Tom Coronel hoe hij met de media omgaat. Sterker nog, ik zou elke beginnende coureur willen adviseren om een voorbeeld te nemen aan Tommie. De man speelt met media, the man is in control!

Graag geziene gast in Tv-programma's, leuke en vlotte babbel. Echtgenoot en vader, snel op de baan en een goede ambassadeur voor onze sport. Echter, ook helden maken weleens misser. Deze week is het raak voor Coronel, het verhaal is hier te lezen: http://www.racexpress.com/index.php?...ikel&nid=15162 De bron is een interview in Sportweek.

Quote:
"Formule 1 is de absolute top, maar het WTCC is de top van de toerwagens. Het is een wereldkampioenschap en daar zijn er in de autosport maar drie van. Het WK rally, het WK Formule 1 en het WK toerwagens", zei Coronel. "Kijk nou naar de DTM, daar doen maar twee merken mee, Audi en Mercedes. Het is het Duitse nationale kampioenschap voor toerwagens.
Volgens mij gaat DTM iets sneller dan WTCC, zijn de budgetten iets groter en is het nivo van de coureurs iets hoger. Nationaal duits kampioenschap? Misschien op papier maar ze rijden all over europe. Ik deel zijn mening niet in deze.

Quote:
Bij ons is er veel meer, het is heavy shit. Honda, Seat, Chevrolet, BMW, Lada; en er zijn geruchten dat Nissan en Mazda willen instappen
Veel merken wil niet alles zeggen. Er zijn meerdere kampioenschappen met 2 of 3 namen die net even iets beter zijn dan WTCC. Geruchten over nieuwe merken? Ja, die zijn er altijd en overal Zegt niets, in DTM circuleren de namen Toyota en Citroen. Wat zegt zoiets in barre tijden? Niks toch!

Quote:
Als ik de pits in kom en mijn bumpers zitten nog aan mijn auto vast, dan vraagt mijn teambaas of ik wel heb geracet.
Nou niet bepaald een politiek correcte uitspraak te noemen in een algemeen sportblaadje. Denk aan je pr-rol

Quote:
Op de tribunes zitten zestigduizend mensen. WTCC is misschien niet zo bekend in Nederland, maar Nederland is de markt helemaal niet. De markt is de wereld."
Graag bewijs voor de cijfers Nederland is geen markt? Zal men bij Pon/Seat een lekkere uitspraak vinden. Er worden hier toch (iets minder) auto's verkocht.

Quote:
Over Robert Doornbos was Tom Coronel duidelijk: "Die gaat zichzelf een paar keer tegenkomen. Die wordt een paar keer wakker in het ziekenhuis en gaat zich afvragen waarom hij dit allemaal doet
Hoeveel IRL-coureurs zijn er afgelopen jaar in het ziekenhuis beland? Volgens mij niet veel, het is niet de IRL van 1996.

Quote:
Ik denk dat hij het stoer vindt en het doet voor het geld. Maar als die gasten he? Ryan Briscoe en zo, dat zijn toch maatjes van hem en die zullen zeggen: ‘Ach, word je een keer wakker in een ziekenhuis, eindig je in een rolstoel.’
Alsof Coronel voor nop van start gaat in Macau Nogmaals, welke IRL-coureurs zin er in de laatste jaren in een rolstoel terecht gekomen? Aantallen graag. Feiten!

Quote:
Let maar op hoor, dit jaar, die gaat een paar keer op zijn muil
Coureurs die nooit crashen weten de limiet van hun wagen niet te vinden. Elke topper gaat er wel een keer vanaf. Part of the job.

Werkelijk, ik heb geen idee waarom Coronel zich op een dergelijke manier moet uiten. Dergelijke negatieve houdingen staan haaks op zijn positieve imago van de laatste jaren. Hopenlijk blijft het bij deze ene misser van Tommie.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 19-03-2009 at 22:01.
Reply With Quote
Old 21-03-2009, 10:52
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Coronel doet inderdaad een aantal ondoordachte uitspraken waar je enkele vraagtekens mag bijplaatsen.
Alleen wat zijn uitlatingen over de DTM betreft, kan ik hem eigenlijk wel volgen. Sinds het vertrek van Opel een paar jaar geleden is de DTM een kunstmatig in het leven gehouden nationaal kampioenschap, dat overleeft bij de gratie van Mercedes en Audi. Beide merken hebben elkaar nodig om de DTM te laten verder bestaan als commerciële etalage die toch hoofdzakelijk op de eigen Duitse markt is gericht.
Ondanks de peperdure high-tech en de aanwezigheid van toppiloten blijft de DTM voor mij een gekunsteld gedoe en schat ik de WTCC zowel sportief als commercieel toch hoger in. Trouwens, in de WTCC zijn ook een hele rits toppiloten actief.
Reply With Quote
Old 21-03-2009, 13:21
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Het is inderdaad geen sterk interview.
Wat betreft het niveau van de coureurs doet WTCC zeker niet onder voor DTM.
Reply With Quote
Old 21-03-2009, 16:33
Bramzel's Avatar
Bramzel Bramzel is offline
De Paddock Regular

En in het WTCC rijden ze tenminste met échte auto's
Reply With Quote
Old 21-03-2009, 23:24
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Tis wat dom om de dtm met het wtcc te vergelijken, dat zijn gewoon 2 copleet verschillende kampioenchappen.
En een kampioenschap beter noemen omdat er meer merken zijn is ook maar dom, want dan zou het btcc, stcc of dtc beter zijn als het wtcc.

Kampioenschappen als de dtm of v8supercars is gewoon een andere vorm van touring cars.

Last edited by smiley; 21-03-2009 at 23:25.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules