De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 30-04-2009, 09:20
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Een ingetogen moment... laat ons even terugdenken aan...

Roland Ratzenberger, die vandaag precies 15 jaar geleden omkwam tijdens de kwalificatieritten van de GP van Imola...

Hij was nog een zeer jonge belofte die nog maar weinig naambekendheid genoot, maar desalniettemin kwam zijn dood als een donderslag bij heldere hemel, vooral omdat het op dat ogenblik als sinds 8 mei 1982 geleden was dat er nog een dodelijk ongeval te betreuren werd in een GP-weekend. De F1 verkeerde in de waan dat de bolides erg veilig geworden waren, iets wat die dag abrupt tegengesproken werd door het overlijden van Ratzenberger (en amper 1 dag later Senna, maar die herdenken we morgen)...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 30-04-2009, 14:55
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

" ... "
Reply With Quote
Old 01-05-2009, 22:02
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Vandaag precies 15 jaar geleden, omstreeks 20.00uur overleed Ayrton Senna ten gevolge van zijn verwondingen, opgelopen tijdens de GP van Imola. De ganse wereld was geschokt door dit drama dat amper één dag na het dodelijke ongeval van Roland Ratzenberger plaatsgreep.

Ik had die bewuste dag een familiefeest en ik had de video geprogrammeerd om na het feest de GP te bekijken. Rond halfacht was ik thuis en zette ik de video op - ik had bewust naar geen enkel nieuwsbulletin geluisterd omdat ik de uitslag niet wou weten. Toen ik na enkele ronden het vreselijke ongeval zag schakelde ik over naar het nieuws dat juist op dat moment meldde dat Senna overleden was. Ik ben er een week niet goed van geweest en heb de dag na de GP een dag verlof genomen om te bekomen. Voor mij persoonlijk was dit de zwartste dag uit de geschiedenis van de F1...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 02-05-2009, 09:03
GerardWRM's Avatar
GerardWRM GerardWRM is offline
De Paddock Rookie

Respect !

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Vandaag precies 15 jaar geleden, omstreeks 20.00uur overleed Ayrton Senna ten gevolge van zijn verwondingen, opgelopen tijdens de GP van Imola. De ganse wereld was geschokt door dit drama dat amper één dag na het dodelijke ongeval van Roland Ratzenberger plaatsgreep.

Ik had die bewuste dag een familiefeest en ik had de video geprogrammeerd om na het feest de GP te bekijken. Rond halfacht was ik thuis en zette ik de video op - ik had bewust naar geen enkel nieuwsbulletin geluisterd omdat ik de uitslag niet wou weten. Toen ik na enkele ronden het vreselijke ongeval zag schakelde ik over naar het nieuws dat juist op dat moment meldde dat Senna overleden was. Ik ben er een week niet goed van geweest en heb de dag na de GP een dag verlof genomen om te bekomen. Voor mij persoonlijk was dit de zwartste dag uit de geschiedenis van de F1...
Respect !!
Reply With Quote
Old 02-05-2009, 13:10
Juha's Avatar
Juha Juha is offline
rally rally rally ...

En vandaag 23 en 24 jaar geleden...

Old 02-05-2009, 13:28
TvD's Avatar
TvD TvD is offline
Bourne to rally!

Ratzenberger, Senna, Toivonen, Bettega, Bourne, Alboreto, Stommelen, later deze week Villeneuve... deze periode van het jaar lijkt de autosport niet goed gezind te zijn

"Don't tell me the sky is the limit
when there are footprints on the moon."
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules