De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 06-05-2009, 14:36
RKG RKG is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2007
Location: Tongeren
Posts: 1,127
BGTC 2009, ronde 2

Dit weekend is de tweede ronde van de Belgian GT. Dit keer rijden ze op Spa tesamen met de British GT.

Op de voorlopige inschrijvingslijst staan op dit moment 14 wagens ingeschreven waarvan 1 GT4 en 1 klasse 3 porsche GT3 Cup
__________________
www.krisgilissen.net
Reply With Quote
  #2  
Old 06-05-2009, 16:08
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Ik ga vermoedelijk niet gaan door die slechte timing.
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #3  
Old 06-05-2009, 16:27
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Amai FP op donderdag laatste race op zondag. Moeten mannen met toffe jobs zijn die zoveel verlof kunnen nemen.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #4  
Old 06-05-2009, 21:17
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
rijden ze ook samen met Dutch GT4?
op de flyer die ze mij zondag in mijn handen hebben gestoken, staat "SRO GT3 & GT4 Series", en het logo van de Dutch GT4 dus...
__________________
Reply With Quote
  #5  
Old 06-05-2009, 21:33
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Die race van de Dutch GT4 hebben ze geschrapt.

Ik schik zaterdag en zondag te gaan maar dan vooral om de Le Mans Series aan het werk te zien.
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #6  
Old 06-05-2009, 21:45
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by marcel View Post
rijden ze ook samen met Dutch GT4?
op de flyer die ze mij zondag in mijn handen hebben gestoken, staat "SRO GT3 & GT4 Series", en het logo van de Dutch GT4 dus...
Geen Dutch GT4:
Quote:
Reden van de wijziging is dat de RACB (Royal Automobile Club of Belgium) geen toestemming verleent om het Dutch GT4 in het LMS-weekend met het Belgische en Britse GT mee te laten rijden.

http://gt-4.nl/index.php/news/54/54/...-Francorchamps
Oorzaak zou te grote snelheidsverschillen zijn Waarom mogen de Britse en Belgische GT4's dan wel van start in gezamelijke race? De laatste tijd snap ik er niets meer van
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #7  
Old 07-05-2009, 19:13
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Ondertussen heeft de indrukwekkende Ford Mustang van team VDS een vermageringskuur van 80 kilo ondergaan en krijgt de GT4 uit hetzelfde team drie Ginetta G50 als tegenstrevers.

http://www.belgiangt.com/nl/newsarti...aidillon-.html
Daar kan zelfs Sonja Bakker niet tegenop

Quote:
En guise de complément d'information suite à la parution du communiqué officiel du Belgian GT présentant la double joute de Spa ce week-end, le VDS Racing Adventures de Raphaël van der Straten précise que la Ford Mustang GT3 n'a pas perdu 80 kilos en vue de ce rendez-vous, mais bien... 8 !


http://www.speedactiontv.be/Belgian_...4_-2606-1.aspx
Toch wel een flater, iemand met een beetje gevoel voor de autosport moet weten dat je niet 1,2,3 zomaar 80 kg kwijt bent Dan moet er toch een lichtje gaan branden.

Tegens geen GT4 Mustang aan de start voor de BGTC. Berichten kunnen zich gekruist hebben gezien het verschil in datums.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #8  
Old 07-05-2009, 19:19
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Uitslag VT: http://www.lemans-series.com/data/co...s/srofree1.htm

Slechts 12 wagens van de BGTC maar in het algemeen wel sneller dan de Britten! Ligt dat aan de banden?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #9  
Old 07-05-2009, 19:35
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Zal ik is een gokje wagen wieD2 en 3 gaan winnen? 2 kampioenschappen samen 27 wagens, dan heb je toch een probleem.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***


Last edited by Raceboy; 07-05-2009 at 19:52.
Reply With Quote
  #10  
Old 07-05-2009, 19:38
Belle's Avatar
Belle Belle is offline
British Racing Green
 
Join Date: May 2004
Location: Merendree (Nevele)
Posts: 2,207
Quote:
Originally Posted by Raceboy View Post
Zal ik is een gokje wagen wieD2 en 3 gaan winnen? 2 kampieonschappen samen 27 wagens, dan heb je toch een probleem.
Ik vraag me al af hoe ze dat gaan oplossen in het weekend van de 12 uren BTCS en 25 uren Funcup. 14 auto's op een circuit als Francorchamps? Gaaaaaap!
__________________
goossens :: lamy :: ortelli :: palttala

www.born2race.be www.bokkenrijders.net
Reply With Quote
  #11  
Old 07-05-2009, 20:07
joost joost is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Posts: 1,419
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
Toch wel een flater, iemand met een beetje gevoel voor de autosport moet weten dat je niet 1,2,3 zomaar 80 kg kwijt bent Dan moet er toch een lichtje gaan branden.
Beste Mark, het team wist dat al goed drie weken voor deze (!) race, wat zelfs in hun persbericht na Zolder te lezen is:
"Laten we even vooruitblikken op Spa; we mogen daar 80 kilogram ballast verwijderen en bovendien andere remplaketten monteren."

Bovendien beschikken ze over drie verschillende wagens, de drie chassis van Matech uit de FIA GT3 2008, waardoor parrallel werken mogelijk is

Flater?

Overigens misschien wel een basis voor een technische benadering. Audi slaagt erin om tijdens het FIA GT3-weekend 30 kilogram te verwijderen uit de R8; "op de grid" dixit een medewerker.
Waarom kan een Mustang dan maar 8 kilo vermageren op 3 weken of meer? Conceptueel? Ik ken de homologatiefiche van de wagen niet, iemand wel?

Last edited by joost; 07-05-2009 at 20:39.
Reply With Quote
  #12  
Old 07-05-2009, 21:58
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2005
Location: Westerlo
Posts: 778
Quote:
Originally Posted by joost View Post
Overigens misschien wel een basis voor een technische benadering. Audi slaagt erin om tijdens het FIA GT3-weekend 30 kilogram te verwijderen uit de R8; "op de grid" dixit een medewerker.
Waarom kan een Mustang dan maar 8 kilo vermageren op 3 weken of meer? Conceptueel? Ik ken de homologatiefiche van de wagen niet, iemand wel?
Dat kan toch niet moeilijk zijn.
BVB 3 schijven van 10 KG lood verwijderen op de grid.
__________________
Life to the maximum !!
www.speedwear.be
Reply With Quote
  #13  
Old 07-05-2009, 23:25
moore's Avatar
moore moore is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: Hasselt
Posts: 461
ik ga der niet zijn communie van de zoon
Reply With Quote
  #14  
Old 08-05-2009, 00:33
AlainH's Avatar
AlainH AlainH is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2002
Location: Dilbeek
Posts: 689
Quote:
Originally Posted by joost View Post
Beste Mark, het team wist dat al goed drie weken voor deze (!) race, wat zelfs in hun persbericht na Zolder te lezen is:
"Laten we even vooruitblikken op Spa; we mogen daar 80 kilogram ballast verwijderen en bovendien andere remplaketten monteren."

Bovendien beschikken ze over drie verschillende wagens, de drie chassis van Matech uit de FIA GT3 2008, waardoor parrallel werken mogelijk is

Flater?

Overigens misschien wel een basis voor een technische benadering. Audi slaagt erin om tijdens het FIA GT3-weekend 30 kilogram te verwijderen uit de R8; "op de grid" dixit een medewerker.
Waarom kan een Mustang dan maar 8 kilo vermageren op 3 weken of meer? Conceptueel? Ik ken de homologatiefiche van de wagen niet, iemand wel?
Verkeerd begrepen door persverantwoordelijke... we MOGEN 80 kg verliezen, hebben er 8 verloren... vandaar de rechtzetting !
3 chassis klopt, parallel werken, klopt... maar de Mustang is niet zoals de Audi waar, idd Fonne, er ballastgewicht kan uitgesmeten worden...

Ik ken de homologatiefiche, ze ligt hier naast mij zelfs
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 08-05-2009, 10:08
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally Posted by joost View Post
Beste Mark, het team wist dat al goed drie weken voor deze (!) race, wat zelfs in hun persbericht na Zolder te lezen is:
"Laten we even vooruitblikken op Spa; we mogen daar 80 kilogram ballast verwijderen en bovendien andere remplaketten monteren."

Bovendien beschikken ze over drie verschillende wagens, de drie chassis van Matech uit de FIA GT3 2008, waardoor parrallel werken mogelijk is

Flater?

Overigens misschien wel een basis voor een technische benadering. Audi slaagt erin om tijdens het FIA GT3-weekend 30 kilogram te verwijderen uit de R8; "op de grid" dixit een medewerker.
Waarom kan een Mustang dan maar 8 kilo vermageren op 3 weken of meer? Conceptueel? Ik ken de homologatiefiche van de wagen niet, iemand wel?
Er is echter een groot onderscheid tussen ´de toestemming krijgen om de wagen 80kg lichter te maken´ en het volgende schrijven: ´Ondertussen heeft de indrukwekkende Ford Mustang van team VDS een vermageringskuur van 80 kilo ondergaan´. Dan heb je als persbabbelaar je stelling gewoon gebouwd op een veronderstelling en heb je niet gecheckt of het effectief zo is…
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 10:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.