![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ergens tussen Gent en Wevelgem:
Verhofstad of Prins Laurant in de buurt geweest? Het moet dus altijd geen BV zijn die op de foto staat !. Wielrennen 10/04 Renners Gent-Wevelgem geflitst Moeten wielrenners zich tijdens een wedstrijd aan de maximumsnelheden houden? Voor een onbemande camera in Oostende alvast wel. Tijdens de wedstrijd Gent-Wevelgem werden enkele renners en volgwagens immers geflitst toen ze de maximumsnelheid van 50 kilometer per uur op de Nieuwpoortseseteenweg aan hun laars lapten, zo meldde de Oostendse politiewoordvoerder woensdag. Het is niet duidelijk of de Oostendse politie van de foto's een proces-verbaal zal opstellen en doorsturen naar de procureur. In een reactie noemde woordvoerder Joannes Thuy van het ministerie van Justitie het verhaal alvast "zeer geestig". Op de vraag of er gevolg zal worden gegeven aan de 'snelheidsovertreding', verwees hij door naar het bevoegde parket, in dit geval dat van Brugge. Procureur des konings Jean-Marie Berkvens van het parket in Brugge wist te melden dat de processen-verbaal, "indien het verhaal klopt en indien die al worden opgesteld", geklasseerd zullen worden. Je zal het maar voor hebben. En ik dan maar braaf 50/u rijden (met mijn autoke). www.GVA.be dd 10/04/04 |
|
||||
|
||||
Ik zit op kot in de Nieuwpoortsesteenweg. Der staat daar idd zo'n onbemande camera.
Ze zullen die volgwagens moeten uitrusten met een zwaailicht en sirene, zodat het prioritaire voertuigen zijn. Ze mogen dan vlammen zoveel ze willen ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Ik begrijp de heren ministers vaak niet. Het enige wat ze willen doen is de maximumsnelheid naar beneden halen.
Uit ervaring weet ik echter dat te trage mede-weggebruikers een even grote bedreiging kunnen zijn. Hoe verklaar je immers dat de duitse banen percentueel gezien veiliger zijn dan onze belgische zonder dat daar een snelheidslimiet wordt gedefinieerd?
|
||||
|
||||
hoeveel plaats is er tussen 2 op-afritten in duitsland. 10km of meer. In belgie zijn er dan al 5 op-afritten geweest. met behoorlijke risico's. Nu niet dat de snelheid voor mij omlaag mag zene, maar in mijn ogen zou een onbeperkte snelheid in België alleen nog maar voor meer gevaren zorgen.
airco
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
In België zijn er tussen de drie en de vier rijstroken. De snelheidslimiet ligt op 120.
Als de man op het linkse vak 120 rijdt en gij wilt voorbij, dan rijdt ge al 130. Een derde persoon wil u echter voorbij en doet dit op het derde vak. Dan rijdt hij 140. Logisch toch, ... anders doen we niets anders dan constant blokrijden. Ik rijd meestal tussen de 130 en de 140 en ja, ... meestal offensief! Op deze wijze voel ik mij het veiligste.
|
||||
|
||||
Quote:
kweet niet of ge dat bedoelt, maar dat is niet bepaald mijn idee van veilig. Ik ben meer aanhanger van de Amerikaanse mentaliteit qua verkeer. Gewoon relaxed achter het stuur en uzelf niet zo zitten opnaaien. Bij mij werkt autorijden ontspannend, zelfs in druk stadsverkeer ga ik mij niet opjagen. (ik moet wel toegeven dat onzen auto hier thuis daar wel een rol in speelt, dat ding rijdt maar daarmee is dan ook alles gezegd ![]() Dat betekent dan ook weer niet dat ge het verkeer moet ophouden en 70 gaan rijden op de snelweg. |
|
||||
|
||||
tgaat hier over auto's en niet over fietsen hé....
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
Iedereeen rijdt daar even snel en de limiet ligt daar meestal op 60 mph. Al die wagens zijn 'automatic' en die waarmee ik reed had zelfs een schakelpook aan het stuur. Die bakken zijn standaard uitgerust met 'cruise control' en de vering lijkt wel deze van een Jeep. In die programma's als cops zie je dan ook altijd die mannen gillen: "he's going over 80 mph"! Lachwekkend niet?! Ik vind het vreemd hoe iedereen verkeersagressie lijkt af te keuren en ook steeds tegen het gebruik van alcohol achter het stuur is. Als je dan even om je heen kijkt lijkt me dat er een reuzegroot verschil is tussen wat we zeggen, en wat we werkelijk doen. Laat ik daarom een nieuw initiatief lanceren: de AA (Anonieme Automobilisten) "Ik ben TiBo en ik rijd al eens te snel!" Ik praat dronkenschap achter het stuur of overdreven snelheid zeker niet goed! Ik kan echter van mezelf niet zeggen dat ik nog nooit te snel heb gereden, ik nog nooit aan een bumper gekleefd heb of nog nooit na het drinken van een bietje de wagen links heb laten staan, ........ waarvoor mijn excuses.
|
||||
|
||||
Ik heb ooit een 'Kijk uit' met ons aller Flor Konincx gezien, waarin rijgedrag voor en na bierconsumptie getest werd. Vrijwel alle bestuurders remden later, sommigen reden zelfs botweg kegels omver...En ze waren er allemaal rotsvast van overtuigd dat ze nuchter genoeg waren om plaats te nemen achter het stuur.
Ik heb nog geen moeite gedaan om een rijbewijs te halen (mogelijk van deze grote vakantie), maar ik zou zo zeggen; beter vermijden...voor ge het weet plakt ge ergens tegen een muur, AA'er of niet ![]()
|
||||
|
||||
De enige oplossing hierop is de nultollerantie.
Misschien is dit nog wel het eerlijkst. Nisk is nisk hé, nul, noppes, nada, zilch. Het lijkt me ook makkelijker. Een biertje en ge moogt niet meer in de wagen. Nu wordt er in de media weergegeven dat men tot 2 biertjes mag gaan vooraleer aan de 0.05% te zitten. Waarom het dan laten? Slechte mentaliteit maar typisch belgisch, nederlands, duits, ....... menselijk!
|
||||
|
||||
Quote:
Ten eerste: het was een aartsmoeilijke proef die je zelfs nuchter met moeite kon doen... Ten tweede: zeer onervaren chauffeurs hadden geloof ik zes maanden hun rijbewijs. Ten derde: de jongeman in het filmpje had 4 pinten in een uur gedronken en direct in de auto resultaat perfect, zitten ze dan te zagen dat zijn hoofd meer bewoog... Het meisje 3 Breezzers en een pintje geloof ik heeft de laatste kegel omgereden...
|
|||
|
|||
In Amerika rijden zo ook aggressief hoor, steken daar links en rechts voorbij, maar rijden anders wel aan dezelfde snelhied achter elkaar. Dat is ook wel maar op de ringwegen.
Om het nog eens over de snelheid te hebben op onze belgische wegen, die mag voor mij omhoog of onbeperkt worden voor bepaalde uren op een dag. Bijvoorbeeld s'nachts in de week,... |
|
||||
|
||||
Het snelheids systeem in deze bananenrepubliek trekt op nix.
Der zijn bebouwde plaasten waar 90 moogt, en onbebouwde waar ge maar 70 moogt => zie de logica daar ni van in zenne... Enja 120km/h Waarom zout ge int midden van de nacht als er geen kat op de baan is geen 130 of 140 mogen rijden....
|
||||
|
||||
ff gemoved naar Community Forum => had nog bitter weinig met sport te maken
|
|