![]() |
|
|
||||
|
||||
Jullie ultieme GT1 moment?
Het tijdperk van de GT1's gaat stilletjes aan verdwijnen. Wat was voor jullie het ultieme GT1 moment qua kippevel waar je live bij aanwezig was?
Zo uit de blote kop: David Hart met zijn grijze Viper die maar strepen blijft trekken in de REA tijdens het New Race Festival in Zolder Vannerum die de Corvette in de muur zet tijdens een 24 uur van Zolder in de eerste linkse Paltalla zie met de Porsche steeds op de millimeter nauwkeurig de Sacraments helling opgaat tijdens een training/wedstrijd. Daarna reed Leo, de man die het spel mogelijk maakte, wat een verschil om te zien wat mensen uit een wagen kunnen halen. Let wel, zonder Leo ook geen Markus in die tijd.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 10-10-2011 at 22:51. |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Mijn ultime GT1 moment: Most definitely de Aston Martin DBR9's tijdens de 24 uren van Spa in 2005, met enkele van mijn favoriete piloten aan boord. De vonken die van de bovenplaat kwamen toen ze Eau Rouge opreden, brrr, kippenvel!! Blijft voor mij een leuke herinnering. ![]() |
|
||||
|
||||
Oliver Gavin die tijdens het eerste uur van de 24 van Spa 2009 de rest op een hoopje rijdt in de Corvette. Enkel Bernoldi kan even volgen maar moet dan ook de rol lossen. Ook de schreeuwende Jaguar V12 uit de Lister Storm is mij bij gebleven.
|
|
||||
|
||||
Anthony Kumpen die in 2009 De 24H van spa wint in een Corvette C6R, tevens de laatste editie waarin GT1 wagens toegelaten waren...
|
|
||||
|
||||
World Series by Renault waar de PSI Porsche GT2-R de hele meute op een hoopje rijdt. Wat een dagje was me dat!
Markus Paltalla in de GT2-R tijdens de 24 Uren aan de leiding was ook een zalig momentje!
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Ik ben nog niet zo heel lang thuis in het GT gebeuren, maar voor mij was een mooi moment de 24Hr van Francorchamps 2009. De donderdagavond nog snel in de wagen gesprongen om ik denk de 2e qualifs te zien. Heel in het begin was het droog, maar al snel begon het te regenen en iedereen had denk ik al een tijd gedraaid. In de gietende regen was het dus stil op het circuit tot je plots de Nissan GT-R hoorde startten en een paar rondjes deed. Ik zat toen (droog) op de tribune aan de start/finish: het zalige geluid van de GT-R die net voor je passeerde, dat is mijn mooiste moment
![]() |
|
||||
|
||||
Om eerlijk te zijn waren er zoveel mooie momenten. De eerste keer de Aston de Raidillon te zien opklimmen, de Vipers horen afremmen, te veel om op te noemen.
Maar 1 ding blijft mij bij, het debuut van Corvette van Selleslaghs in Francorchamps. Gans het startveld achter de safety-car aan het tuffen, wanneer de Corvette vlak voor ons (Marc en ik) passeert geeft de piloot een paar dotten gas ![]() Achteraf hebben we nog dikwijls, tussen pot en pint gebabbeld over dit moment: "hey Manu, weet ge nog de Corvette in de chicane, da was de moeite, hé". De reden, waarom ik mij dit nog herinner, is dat Marc jammerlijk overleden is een drietal maanden geleden na een korte maar hevige ziekte. ![]() |
|
|||
|
|||
Tof gedacht om wat GT1 nostalgie op te vissen: er zijn veel mooie momenten om op te noemen.
Voor mij staat de jaarlijkse strijd tussen Aston en Corvette in de 24u van Le Mans helemaal bovenaan. Die kerels zaten jaar na jaar halfweg de top 10, na 24u strijd. Als ik er eentje moet uitkiezen: de eerste GT1 Aston-overwinning in LM, in 2007. Een Aston 5e in het eindklassement - de eerste Corvette 1 ronde verderop 6e. Ook de overwinning van Gulf Aston in 2008 is er eentje die me zal bijblijven. En al is mijn sympathie tijdens de races vooral naar de Astons gegaan: de brul van de Corvette is echt niet te evenaren. Spa 2009 staat uiteraard ook héél hoog op mijn 'best of GT1' lijstje, zeker weten ! |
|
|||
|
|||
Voor mij is het eerder mijn eerste herinnering aan FIA GT met de Lister Storms en de Belmondo Vipers met Corona sponsoring.
|
|||
|
|||
Het is wel niet het onderwerp van deze thread, maar als ik denk aan wat het mooiste GT1-moment had KUNNEN worden: wie denkt er dan ook aan een zonnige oktobernamiddag op het circuit van Zolder 2009?
Hezemans-Kumpen en Pekaracing ... ze zijn toen wel héél dicht bij de titel geweest, na een schitterend seizoen. En dat voor eigen volk. Het heeft niet mogen zijn. |
|
||||
|
||||
Zolder, juli 2000.
Duez die met de Belmondo Viper fel strijd levert voor de overwinning, daar ook lijkt op af te stevenen,.....en dan plots op twee ronden van het einde een achterwiel verliest ![]() De overwinning ging naar de onvergetelijke Lister Storm van Jamie Campbell Walter en Julian Bailey. |
|
|||
|
|||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Voor mij persoonlijk heb ik de mooiste herinneringen aan het 2006 Belcar Race Festival te Spa. SRT met 2 Corvettes die vol in de aanval gingen op de GLPK Corvette bij de beginfase van de wedstrijd. Goossens in de oh-zo-beestachtige Eurotech Marcos LM600, waarbij de wagen echter jammer genoeg niet de beste wedstrijd reed. Schitterend weer, een leuke busstop om foto's te nemen en top of the bill GT1's met subliem geluid.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Oh wat mis ik die busstop layout
![]() En inderdaad, koerske hierboven was er ook ééntje om niet snel te vergeten. ![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|