De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 29-05-2012, 11:49
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Vettel naar Ferrari?

Volgens www.grandprix.com stuitte de manager van Hamilton, wiens contract bij McLaren tot eind 2012 loopt, op een weetje dat misschien nog iets te vroeg aan het daglicht kwam: op de vraag of er misschien een mogelijkheid bestond om Hamilton bij Ferrari te laten rijden indien het contract van Massa op het einde van 2012 niet verlengd zou worden, kwam dit ontluisterende antwoord: "Wel, Alonso zit nog onder contract tot 2016, en Vettel heeft een optie vanaf 2014, dus eventueel zou er een plaatsje zijn voor Hamilton voor één enkel seizoen 2013..."

Voor één seizoen zal Hamilton wel niet overstappen naar de Scuderia vermoed ik, maar daarmee weten we toch maar fijn dat vettel een optie staan heeft om vanaf 2014 naar Ferrari te gaan. Bovendien zijn ze in Maranello ook al een tijdje aan het vissen naar de diensten van Adrain Newey naar het schijnt, evenwel voorlopig zonder succes.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 29-05-2012, 14:14
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Het gonsde de afgelopen dagen in Monaco van de geruchten. Sommigen verklaarden dat Vettel al na dit seizoen zou opstappen bij Red Bull Racing, anderen wisten dan weer dat hij na afloop van zijn huidig contract met RBR (t/m het seizoen 2014) absoluut niet langer bij het team zou blijven. Het huidig managementteam van Hamilton (SFNE, met Didier Coton, voorheen manager van o.a. Mika Hakkinen) verklaarde dan weer wat Sennake hierboven aanhaalde.

Blijkbaar zijn alle deze personen veel beter ingelicht dan de betrokken rijder zelf, zijn manager, zijn team en zijn vertrouwenspersonen. Vettel zelf wijst erop dat hij met Red Bull Racing een overeenkomst heeft tot en met het seizoen 2014 en verklaart dat er pas dan over de toekomst zal gepraat worden. Tenzij Red Bull Racing hem geen competitieve wagen kan ter beschikking stellen - want er is wel degelijk een opstapclausule voorzien in het contract van Vettel met Red Bull Racing - blijft vettel dus bij RBR t/m 2014. Het item met betrekking tot de opstapclausule werd trouwens reeds herhaaldelijk bevestigd door Red Bull-eigenaar Dieter Mateschitz en is gelinkt aan het feit of de RBR-bolide al dan niet voldoende competitief is.

De woorden van SFNE werden neergepend door Mark Hughes van de British Sunday Times. Volgens sommigen een hooggewaardeerd F1-journalist, volgens anderen een kerel die al te vlug conclusies trekt. Van Hughes is het binnen het F1-circus wel geweten dat hij de bal nogal eens mis slaat. Overigens maakte Vettel zelf volgende laconieke opmerking over Hughes en zijn artikel: "Ik denk dat iemand gewoon nog wat ruimte in zijn krant moest opvullen. Ik heb helemaal niets getekend."

Of Vettel in de loop der jaren naar Ferrari gaat? Best mogelijk, na het seizoen 2014 kan hij elke piste die zich aanbiedt gaan bewandelen. Tenzij Red Bull Racing hem voordien niet langer van een competitieve wagen kan voorzien. Of dat een team (Ferrari bvb) met een karrevracht $ op de proppen komt, want elk contract kan natuurlijk opengebroken worden of afgekocht worden, mits de nodige centen en het akkoord van alle betrokken partijen...
Reply With Quote
Old 29-05-2012, 14:25
Sennake's Avatar
Administrator

Tja, alles staat of valt natuurlijk met wat er precies bedoeld wordt met "een optie hebben op...". Als dat betekent "ik zal misschien ooit nog wel eens gaan rijden voor..." dan zijn alle mogelijkheden nog open; als het daarentegen een soort van pre-contract is waaraan bepaalde consequenties vastzitten, liggen de kaarten misschien anders. Maar met voldoende geld kan je inderdaad gelijk welk contract afkopen.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 29-05-2012, 14:47
Dries DS's Avatar
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Tja, alles staat of valt natuurlijk met wat er precies bedoeld wordt met "een optie hebben op...". Als dat betekent "ik zal misschien ooit nog wel eens gaan rijden voor..." dan zijn alle mogelijkheden nog open; als het daarentegen een soort van pre-contract is waaraan bepaalde consequenties vastzitten, liggen de kaarten misschien anders. Maar met voldoende geld kan je inderdaad gelijk welk contract afkopen.
Klopt als een bus, Sennake.

Ferrari trekt de afgelopen weken, na het geklungel van Massa, wel aan meer mouwen (Vettel, Webber, Hamilton, Newey, enz...) en van Vettel is het geweten dat hij in zijn loopbaan nog voor Ferrari wil gaan rijden. Doch, afgelopen weekend klungelde Massa helemaal niet... Hij had wellicht begrepen dat dit waarschijnlijk zijn laatste kans was wilde hij ook nog in Montreal voor Ferrari aan de slag blijven.

Het probleem omtrent het hele verhaal Vettel-Ferrari is niet onmiddellijk wat Hughes schreef in de British Sunday Times ("Vettel has an option.."), maar wel wat hij en zijn slippendragers al sinds vrijdagavond laat in de Monaco paddock verkondigden: "Vettel has already signed an option..." . Dat is natuurlijk helemaal iets anders en ik kan u verzekeren dat men er bij geen enkel van de betrokken partijen kon mee lachen. Vanaf zondag werd bij ons in de Red Bull hospitality aan de mensen van de British Sunday Times dan ook de toegang geweigerd. O.a. op vraag van het management van Vettel. Begrijpelijk, me dunkt..
Reply With Quote
Old 29-05-2012, 15:44
Sennake's Avatar
Administrator

Dat lijkt me inderdaad een wezenlijk verschil, en ik kan begrijpen dat zoiets niet alleen voor de nodige verwarring bij ons, simpel publiek zorgt; maar vooral voor een gegronde verontwaardiging bij het RBR Team en Vettel zelf...

Dank voor de verduidelijking, ik denk dat tenminste op De Paddock daarmee alle misverstanden de wereld uit zijn. Nu de rest van de wereld nog

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 29-05-2012, 16:04
Dries DS's Avatar
De Paddock Regular

Zonder dank

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
... ik denk dat tenminste op De Paddock daarmee alle misverstanden de wereld uit zijn. Nu de rest van de wereld nog
Wordt iets moeilijker, me dunkt
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules