De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 26-04-2002, 14:11
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Spanje: Free Practice 1.2

Quote:
1. 1 M.SCHUMACHER Ferrari B 1'20"380 211.844 Km/h 45
2. 20 FRENTZEN Arrows Cosworth B 1'20"450 + 0'00"070 26
3. 15 BUTTON Renault M 1'20"693 + 0'00"313 38
4. 2 BARRICHELLO Ferrari B 1'20"742 + 0'00"362 42
5. 12 PANIS BAR Honda B 1'20"758 + 0'00"378 46
6. 21 BERNOLDI Arrows Cosworth B 1'20"834 + 0'00"454 34
7. 4 RAIKKONEN McLaren Mercedes M 1'20"996 + 0'00"616 34
8. 9 FISICHELLA Jordan Honda B 1'21"169 + 0'00"789 37
9. 8 MASSA Sauber Petronas B 1'21"197 + 0'00"817 34
10. 14 TRULLI Renault M 1'21"278 + 0'00"898 27
11. 16 IRVINE Jaguar Cosworth M 1'21"294 + 0'00"914 27
12. 3 COULTHARD McLaren Mercedes M 1'21"298 + 0'00"918 32
13. 7 HEIDFELD Sauber Petronas B 1'21"301 + 0'00"921 30
14. 10 SATO Jordan Honda B 1'21"351 + 0'00"971 20
15. 5 R.SCHUMACHER Williams BMW M 1'21"409 + 0'01"029 38
16. 11 VILLENEUVE BAR Honda B 1'21"413 + 0'01"033 32
17. 6 MONTOYA Williams BMW M 1'21"623 + 0'01"243 31
18. 24 SALO Toyota M 1'22"082 + 0'01"702 28
19. 17 DE LA ROSA Jaguar Cosworth M 1'22"094 + 0'01"714 35
20. 23 WEBBER Minardi Asiatech M 1'22"459 + 0'02"079 37
21. 25 MCNISH Toyota M 1'22"564 + 0'02"184 37
22. 22 YOONG Minardi Asiatech M 1'23"269 + 0'02"889 35
Ferrari weer het snelste, Opvallend dat alle teams heel vlot binnen de 107% vallen. Misschien haalt Yoong de race nog eens ...

airco
__________________
Reply With Quote
  #2  
Old 26-04-2002, 14:37
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Enkele sfeerbeeldjes:










__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 26-04-2002, 14:38
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Kortrijk
Posts: 539
wat mij vooral opvalt zijn de Arrows'en! Op ZDF zeiden ze iets dat Frentzen vooral voor die vooruitgang gezorgd heeft, maar ik was zo half in slaap aan het vallen, dus heb ik niet veel van verstaan

*mod* typo

Last edited by FleaBite; 26-04-2002 at 14:45.
Reply With Quote
  #4  
Old 26-04-2002, 14:40
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Kortrijk
Posts: 539
Quote:
Originally posted by TiBo
Enkele sfeerbeeldjes:

zat er in Imola ook al op
Reply With Quote
  #5  
Old 26-04-2002, 14:44
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
De Arrows is een goede auto! Deze is voornamelijk getekend door Sergio Rinland, de man die de Sauber van vorig jaar heeft ontworpen en nog voor het begin van het seizoen door Peter Sauber aan de deur werd gezet.
Deze man wist de Sauber te voorzien van een revolutionaire voorwielophanging. Dit jaar gaat hij met de Arrows nog een stap verder. Het ontwerp is onder andere door McLaren en door Jordan opgevolgd.

De motor is niet slecht, ... wat enkel nog maar in het nadeel van Jaguar spreekt.

Het enige wat ze bij Arrows nodig hebben is iemand die de wagen in de juiste richting ontwikkeld, ... zoals Schumacher dat als geen ander kan!

Als dat allemaal goed gaat, dan zien we de Arrows niet op pole, maar zeker onder de eerste tien.
Frentzen draagt hier dan ook zijn steentje bij, ... meer dan Bernoldi.
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 26-04-2002, 14:45
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Ik denk écht niet dat die Arrows plotseling beter gaat hoor.
'k Verwacht eerder zo'n kwalificatie-afstelling om even de sponsors in de aandacht te brengen...

Voor de rest: TiBo: uw TV-kaart is gewoonweg PRACHTIG

trouwens; Montoya 17des ?
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #7  
Old 26-04-2002, 14:50
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
excuseer ... mor no way dat arrows morgen in de top 10 quali't zene ... Nie vergeten dat McLaren, Williams, en Sauber daar nog moeten komen postvatten he ... Morgen vanaf 09h00 beginnen ze aan hun qualify'ing set-up, en zal er ineens een heel ander beeld vallen

airco
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 26-04-2002, 14:51
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Quote:
Originally posted by FleaBite
zat er in Imola ook al op
Was me ontgaan.

Wat de TV-kaart betreft: het is een kwestie van de juiste software kopen (). Ik maak gebruik van PowerVCR II, een zeer goed proggie.
Ik kan zo'n foto's blijven posten, maar hou me liever aan een kort overzichtje van ongeveer een tiental foto's, ... tenzij anders gewenst.
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 26-04-2002, 15:57
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt
Posts: 912
De verrassende plaatsen van Arrows is voornamelijk te wijten aan een nieuwe voorvleugel in combinatie met een upgrade van de Cosworth.
Of ze morgen de top 10 halen wet ik niet maar één ding kan ik wel zeggen. In Imola gingen ze tijdens de race behoorlijk goed, alvast een pak beter dan dat de trainingen toen lieten uitschijnen.
Enfin, morgen zullen we weten wie er hier gelijk heeft gekregen
Reply With Quote
  #10  
Old 26-04-2002, 18:06
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Zoals gewoonlijk weer een paar kleine verassingen (HHF) maar toch weer niets om iets aan te knopen ... het is weer allemaal voor morgen denk ik
Reply With Quote
  #11  
Old 26-04-2002, 18:10
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Quote:
Originally posted by TiBo
Het enige wat ze bij Arrows nodig hebben is iemand die de wagen in de juiste richting ontwikkeld , ... zoals Schumacher dat als geen ander kan!
Foei foei foei TiBo!

En on topic : ik mis het "erbij zijn" al
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #12  
Old 26-04-2002, 18:17
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
Quote:
Originally posted by TiBo
Enkele sfeerbeeldjes:

Prost bij Ferrari in de box ; gewoon een bezoekje of is er misschien meer ??? of misschien moet hij schulden aan Ferrari betalen voor zijn 2001 Motoren
Reply With Quote
  #13  
Old 26-04-2002, 18:18
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
De foto slaat niet echt op je commentaar maar we begrijpen wat je bedoelt eh :-)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #14  
Old 26-04-2002, 18:18
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Ja ok, nu wel dus :-)
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #15  
Old 26-04-2002, 19:11
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: De Metropool
Posts: 1,609
Als je er de technische ontwikkelingen op na slaat is die "Rinland"-ophanging toch een ware revolutie voor de F1.
Tot voor kort lagen de onderste "pick-up points" van de voorwielophanging centraal onder de monocoque. Ze werden bevestigd aan de 'splitter'.
Sedert Rinland is de splitter bij bepaalde teams verdwenen waardoor een betere geleiding langst de onderkant van de wagen mogelijk is.

Deze nieuwe ophanging is een ware revolutie en toch zijn het net de teams die ze hebben toegepast, die in moeilijkheden zitten.
Toeval? Waarschijnlijk wel, want Sauber doet het met dezelfde ophanging niet slecht.
We moeten dan wel vermelden dat Sauber niet zo ver is gegaan als Jordan en McLaren. En Arrows? Die hebben de meester zelf ingehuurd.

Lijkt me voeding voor een nieuwe 'technische analyse'.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:13.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.