De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 02-05-2002, 23:10
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Bye Bye Arrows ?

Quote:
02 mei - Arrows heeft dringend een kapitaalinjectie nodig. Volgens een betrouwbare zegsman heeft de renstal nog maar geld voor twee Grands Prix. Hij stelde tegenover RaceReport dat de toekomst van Arrows na Monaco er donker uitziet. De renstal zucht onder de last van de Ford Cosworth -motor op zijn begroting. Die zouden 1,8 miljoen euro per maand kosten.

Gisteren dook het bericht op dat Arrows mogelijk wordt overgenomen door de vennootschap Motorsport Holdings. De lokale Kamer van Koophandel heeft het gegevensbestand van Arrows Grand Prix geblokkeerd. Het Formule 1-team leeft al twee seizoenen bij de gratie van een kapitaalinjectie van 83 miljoen euro van een investeringsbank Morgen Greenfell. Daar wordt momenteel met stevige hand gesaneerd door de Deutsche Bank.

Volgens RaceReport was teameigenaar Walkinshaw in Barcelona wanhopig op zoek naar positieve public relations. De mediavoorlichters van Arrows reageerden als door een wesp gestoken toen er op het internet negatieve uitlatingenopdoken. In het afgelopen weekeinde vroeg Walkinshaw zonder omhaal om steun aan de pers. “Jullie moeten me helpen! Jullie kunnen ervoor zorgen dat wij de nieuwste Cosworth-motoren krijgen”, aldus de Schot op het Circuit van Catalonië.

Arrows zorgde zelf voor de best denkbare PR door goed in de top van het veld mee te komen. Heinz-Harald Frentzen sleepte in Barcelona een wk-punt in de wacht. Daarmee geeft het priveteam de fabrieksteams van Honda het nakijken. Het fabrieksteam van Ford, Jaguar Racing, zag zondag beide auto's uitvallen. Het team van Niki Lauda scoorde met meer geluk dan wijsheid wel wk-punten in de eerste Grand Prix, toen Arrows nog hopeloos aanmodderde in de achterhoede.

Volgens RaceReport wil Walkinshaw Cosworth overreden om haar de nieuwste, tien to twintig pk sterkere versie van zijn motor ter beschikking te stellen aan Arrows. Volgens het contract van Arrows en Cosworth krijgt het privéteam de motoren drie tot vijf weken nadat ze beschikbaar kwamen voor Jaguar.

Bronnen in binnen- en buitenland zeggen dat de juridische strijd met Jos Verstappen als een molensteen om de nek van Walkinshaw hangt. Een vertegenwoordiger van Arrows-sponsor Lost Boys vertelde RaceReport dat Jos Verstappen nog steeds geen salaris heeft gehad voor zijn werk in 2001. Lost Boys zou Walkinshaw hebben voorgesteld hun sponsorgeld te gebruiken om Jos te betalen, maar dat zou Walkinshaw hebben geweigerd
bron: formule1.nl

Na Monaco geen Arrows meer ? Kan Walkinshaw hier z'n geld en aandacht dan niet in pompen ipv die DART/Phoenix dingen ?
Het begint in ieder geval wel een overlevingstocht te worden voor de kleinere teams binnen de F1. Na Prost nu ook Arrows ?
Daarom alle respect voor Minardi, een team dat de moed nooit opgeeft.

Vooral die verhalen over Jos' loon vind ik persoonlijk wel ff lachen
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #2  
Old 02-05-2002, 23:18
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Ik vrees eerlijk gezegd dat op termijn alle niet-fabrieks teams zullen verdwijnen. Te hoge investeringen kan geen enkel privé team meer betalen. En zelfs de fabrieksteams zullen afhaken als ze na enkele jaren geen resultaat behalen. Geen enkel merk kan zich permitteren om eindeloos geld in de F1 te blijven pompen zonder resultaat, of zelfs nog erger : door zich belachelijk te maken. Dat Ernie Becclestone daar maar eens over nadenkt. Het zal hem wel niets kunnen schelen, want tegen die tijd is hij toch al lang out of the picture of zelfs al dood...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #3  
Old 03-05-2002, 00:30
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
mja ... enigszins akkoord met het pleidooi van Sennake ...

Maar dan toch wel de bedenking hoe je hier iets aan kan doen ??? De ontwikkelingsstrijd zal er altijd blijven ... Bovendien kan je moeilijk gaan zeggen dat de topteams niet al hun geld mogen gebruiken ...
Testverbod haalt niks uit ... want dan doen de grote teams het met simulaties ... die heel goed zijn, maar wel stukken van mensen kosten ...
Motorverbod hetzelfde verhaal ...

enig alternatief ... in mijn ogen niet echt ...

airco
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 03-05-2002, 09:05
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Sauber doet dat nog altijd niet slecht vind ik, ze zijn gestaag gegroeid en laten zich niet verblinden door ouwe rotten maar geven ook rookie's een kans...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
  #5  
Old 03-05-2002, 12:46
LSD LSD is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2002
Posts: 62
Formule 1 trekt toch al lang op geen zak meer.
Na het accidentje van Ayrton zijn er naar mijn goesting teveel veiligheidsreglementen gekomen die het geheel niet spectaculair genoeg maakt en dus niet de nodige aandacht krijgt van media en liefhebbers. Kijk ook maar eens naar de Bttc of de Dtm, vroeger veel aandacht en verschillende wagens. Nu!? Niks meer.
Reply With Quote
  #6  
Old 03-05-2002, 17:15
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Hmmzzz dit vind ik een beetje doemdenken ... Het is niet omdat de kloof tussen de verschillende topteams op dit ogenblik verschrikkelijk groot is, en de F1 dus saai dat dit de komende jaren altijd zo zal blijven ...
Ivm met veiligheidsmaatregelen ... Heb je dan liever dat je favoriet dood in de muur plakt ...??? Ok door alle veiligheidsmaatregelen is het geheel minder spectatculair ... maar als ik moet kiezen tussen een paar doden of veiligheidsmaatregelen ... geef me dan dat laatste toch maar ...

airco
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 03-05-2002, 17:48
LSD LSD is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2002
Posts: 62
Sorry hoor 'Tech dude', vind jij F1 dan spannend om naartoe te kijken?? Het is nu de perfecte uitvlucht om te zeggen dat je naar de F1 gaat kijken om dan een uurtje uit te slapen voor de tv.
Wat die veiligheidsmaatregelen betreft, als er sensatie is is er ook meer belangstelling. Door minder beperkende regels krijg je meer sensatie. De belangstelling die je dan krijgt is leuk meegenomen voor iedereen.

Trouwens zichzelf doodrijden vindt niemand plezant hé. Maar je moet toch toegeven dat F1 nu oersaai is.

Last edited by LSD; 03-05-2002 at 17:51.
Reply With Quote
  #8  
Old 03-05-2002, 18:13
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
ja ... F1 is nu oersaai ... maar dit heeft meer redenen dan de veiligheidsmaatregelen alleen ...
Het ogenblik dat je veiligheidsmaatregelen ondergeschikt maakt aan sensatie ben je verkeerd bezig volgens mij ... Er moet sensatie zijn ... maar het leven van de piloten en baanposten enzo is mij nog veel meer waard dan die sensatie zene ...

Bovendien denk ik dat de pure sterkte van Ferrari de boel tegenwoordig veel saaier maakt dan dat die veiligheidsmaatregelen dat doen zene ...

airco
__________________
Reply With Quote
  #9  
Old 03-05-2002, 18:15
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
bovendien zijn we wel een beetje off topic ... er is niet direct een oorzakelijk verband tussen sensatie, veiligheidsmaatregelen en arrows ... dus laat ons de discussie over sensatie later maar eens voeren in een andere thread ...

airco
__________________
Reply With Quote
  #10  
Old 03-05-2002, 19:48
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
Toch wel grappig dat de 2 laatste teams van Frentzen failliet of bijna failliet zijn. Vorig jaar Prost en dees jaar dan Arrows. Maarja, hij zal ooit wel is trug in een goei team gerake zeker
Reply With Quote
  #11  
Old 03-05-2002, 22:00
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat
 
Join Date: May 2001
Posts: 1,871
Vergeet Jordan ook niet. Die schijnen het ook niet breed meer te hebben.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 15:56.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.