![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
KL Minardi Asiatech : THE END ?
Stoddart: fighting to keep his team afloat
Minardi boss Paul Stoddart has told this week's AUTOSPORT that his team does not have the money to complete the season. Less than four months after Prost Grand Prix went bankrupt, Stoddart has revealed he is fighting to prevent his team being forced out of the sport in the second half of the season, which begins at July's British GP. AUTOSPORT.COM
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
Quote:
Dat ze maar gauw korte metten maken met Phoenix. enough is enough ![]() |
#3
|
||||
|
||||
tja dat zou wel heel stom zijn natuurlijk ... dat door de avonturen van een spookteam er nog een extra team na prost verloren zou gaan.
airco
__________________
![]() |
#4
|
||||
|
||||
Indien ik Stoddart was, zou ik toch niet te veel rekenen op de solidariteit van de andere teams.
__________________
![]() |
#5
|
||||
|
||||
ik denk dat de enige dwarsligger is Walkinshaw met zijn Phoenix
Alle andere teambazen hebben hun akkoord al gegeven dat minardi het geld van Prost moet krijgen. Helaas is er een bepaling in het CONCORDE-aggreement dat zegt dat alle teambazen akkoord moeten zijn ... En dat is Walkinshaw op dit ogenblik niet ... Dus als het geval Phoenix voorbij is, zijn ook de urgente problemen voor minardi voorbij. airco
__________________
![]() |
#6
|
||||
|
||||
Misschien schrappen we best Minardi en/of Arrows!
- Ik zie meer in een kampioenschap met 10 kapitaalkrachtige teams die elk 3 wagens inzetten. Een grid met 30 wagens die dan elk gesteund worden door een goede motorleverancier! Dan zou een derde kampioenschap misschien nog de moeite zijn. - Schroef het aantal GPs terug tot 15 met 10 vaste waarden en 5 wisselcircuits. De klassiekers blijven erin, en andere landen krijgen de kans om een GP te organiseren, pakweg elke 2 a 3 jaar. - De wintertests blijven behouden, maar het aantal tussentijdse tests wordt sterk ingekort! De wagens moeten dus sterk aan het seizoen beginnen. Alles wat daarna ontwikkeld wordt gaat in de windtunnel en tijdens het GP-weekend moeten worden uitgetest.
__________________
![]() |
#7
|
||||
|
||||
Het zou toch jammer zijn als we het gentlemen-team minardi zouden moeten missen (dan toch vooral hun pitbabe)!
![]()
__________________
WRC-prono 2009 kampioen |
#8
|
||||
|
||||
Quote:
Ferrari, Toyota, BMW-williams, McLaren-mercedes eventueel jaguar nog .... maar dan zitten we al aan de teams waar de besparingen al serieus bezig zijn ... Jordan, Bar, sauber, ... Bovendien geldt voor de bovengenoemde kapitaalkrachtige teams nog het volgende ... Bij die geďnvesteerde bedragen MOET er succes komen, anders kunnen de technische partners die investeringen niet verantwoorden aan hun aandeelhouders .... Nu draait het bij mercedes al een jaar of 3 wat minder .... Geloof je dat Mercedes er geldt in blijft pompen als resultaat uitblijft, en ze jaar op jaar rond hun oren krijgen van BMW ??? Ik niet ... dan doe die zoals Peugeot, en gaan ze ergens hun succes zoeken ... Al die grote automerken willen gerust een massa geld in de F1 steken zoals de topteams het geld nu opsouperen ... Maar voor dat geld eisen ze resultaat ... Dat is ook de reden waarom er geen 11 teams met dat budget kunnen rondrijden ... ze kunnen niet alle 11 resultaat boeken. Dus er zal in de toekomst (als de F1 zich verder als hightech sport ontwikkelt) een deel van de teams komen dat er geld voor heeft ... en een stuk dat er geen geld voor heeft, en dus oncompetitief is. airco
__________________
![]() |
#9
|
||||
|
||||
Wat heb je nu aan een Minardi of een Arrows? Ze zijn al jaren niet vooruit te branden en ze zullen, als je eerlijk bent, in de komende jaren ook geen potten breken!
Jaguar staat ook nergens, maar je weet dat als daar de juiste mensen komen, de verbeteringen er zullen komen! Het verschil is dat Jaguar mensen kan houden en dat Arrows of Minardi steeds een springplank zijn! Hoelang zat Hill bij Arrows? Hoelang zat Fisichella of Trulli bij Minardi? Waar zat Brunner en wie kocht hem weg? Hoelang zie je Frentzen nog bij Arrows? Schrijf die teams toch af, ze vergroten alleen maar de hoop tot 11 teams. Het enige wat Mosley nog wil zien is een volle grid met 24 wagens. Trouwens, de geruchten om tot 3 wagens terug te keren doen zich al lang voor en zijn trouwens in de Concorde overeenkomsten opgenomen. Bij te weinig wagens staan er 3 wagens per team op de grid.
__________________
![]() |
#10
|
||||
|
||||
Ik denk dat deze teams juist als springplank zeker een functie hebben. Bovendien was het bijvoorbeeld toch schitterend als iemand als webber in de top 6 kan eindigen, dat geeft toch nog iets extra (allez da vind ik toch). Bovendien vraag ik mij ook af of de budgetten zo hoog zullen blijven. Fiat is zo goed als failliet en het zou kunnen dat ze om te overleven ferrari zouden moeten verkopen. Als het mclaren team niet terug kan meespelen binnen enkele jaren zal mercedes ook wel afhaken denk ik. Bovendien krijgt men ook niet meer zo hog televisie gelden. Net als in het voetbal zal men ook wel ooit merken dat op die manier de F1 niet meer haalbaar is. met 4 teams met een enorm budget en 8 wagens is het ook niet aantrekkelijk meer. En ik denk niet dat er nog enorm veel meer merken zo een budget kunnen ophoesten. Ja eventueel psa, de volkswagen groep, GM met degenen die er vandaag zijn en dan heb je het wel ver gehad vrees ik...
FF |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
|
#12
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#13
|
||||
|
||||
*zucht*
gaan we daar nu in elken thread over zeveren ... ok, het irriteert mij ook, maar om er nu te pas en te onpas over te beginnen ![]() airco
__________________
![]() |
#14
|
||||
|
||||
baai baai Saelens F1-droom
__________________
|
#15
|
||||
|
||||
ach ... Minardi heeft al zo vaak op de rand van de afgrond gestaan ... ook nu zullen ze niet vallen.
airco
__________________
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|