De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 24-06-2002, 11:34
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Coulthard over Montoya

Quote:
David Coulthard vindt dat Juan Pablo Montoya het wat voorzichtiger aan moet gaan doen. De McLaren-coureur zag een podiumpositie verloren gaan toen hij werd aangereden door zijn collega van Williams. Montoya weigerde zijn verlies te erkennen en vloog uit de bocht toen Coulthard buitenom inhaalde.

"Ik wist dat ik een zeker risico nam door langs de buitenkant te gaan",aldus Coulthard. "Juan had overduidelijk problemen met zijn banden en ik wist dat het heel krap zou worden. Maar als hij zijn lijn zou houden zou ik hem voldoende ruimte kunnen geven en hem kunnen passeren. Maar hij verloor zijn achterkant en ik lag uit de race."

Coulthard voorzag voor de start van het Grand Prix-weekeinde al problemen in de eerste bocht. Uiteindelijk werd die plek hem bij zijn 27-ste doorkomst ook fataal. Met een sarcastisch applausje maakte de Schot al duidelijk hoe hij daarover dacht. Terug in de paddock onderstreepte hij dat nog eens in duidelijke taal.

"Hij wist in welke conditie zijn banden waren en er is een moment dat je gewoonweg niet meer kunt vechten", aldus Coulthard. "Er is geen glamour aan twee auto's die niet finishen. Die gozer gebruikte het hele circuit. Het verbaast me niks dat hij pas één Grand Prix heeft gewonnen. Hij is erg inconsistent in de races. Hij is fantastisch in de kwalificatie, maar hij moet het gewoon wat kalmer aan doen in de races."
bron:formule1.nl
Ik moet zeggen, dat laatste is wel bijzonder touché. Alhoewel hij de sneller van de 2 williams-piloten is brengt hij minder punten en race-wins binnen.

vergelijking over de 2 seizoenen

Ralf
79 punten
4 racewin's

JPM
58 punten
1 racewin

Alhoewel JPM duidelijk de sneller is, kan hij zijn snelheid niet altijd omzetten in resultaten.
Old 24-06-2002, 11:49
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Montoya is nog duidelijk in een leerproces. Ralfke was bij Jordan z'n eerste jaren ook niet echt het toonbeeld van consistentie, maar er is toch wel een verschil tussen de huidige Ralf en die van enkele jaren terug. Schuif Montoya binnen een dik jaar een goeie, competitieve Williams onder z'n achterste en die kerel rijdt Schumacher (Ralf en Michael) naar huis. Want snel is hij.
Old 24-06-2002, 12:01
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

OK,

maar dan begint zijn bloei wel bijzonder laat zene (hij is even oud als Ralf). Dan kan je zeggen van minder race-ervaring, maar als je dan naar de waslijst ervaring van JPM gaat kijken, kan je in mijn ogen moeilijk stellen dat hij nog aan een leerproces bezig is ...

marlboro masters
brits formule 3 kampioenschap
2 jaar Formule 3000
2 jaar CART
winner Indianapolis 500
in 1997 was hij trouwens al test-rijder bij Williams

Spreek je dan nog van een leerproces

Last edited by airco; 24-06-2002 at 12:23.
Reply With Quote
Old 24-06-2002, 13:30
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular

Was gewoon een rijdersfout en een stom race - incident. Involge van de traditie bij McLaren moeten ze onmiddellijk beginnen zagen en zeiken...Ik weet niet meer wie het was, maar op dezelfde plaats gebeurde met een andere piloot net hetzelfde. Alleen hadden zijn achtervolgers iets meer geluk dat ie niet zo ver doorschoof waardoor ze net niet geraakt waren...
En net DC moet dat zeggen....tsss wanker
Reply With Quote
Old 24-06-2002, 13:54
kartboyke's Avatar
kartboyke kartboyke is offline
De Paddock Regular

Montoya zennen achterkant brak uit en ramde coultard zen rechtervoorwiel eraf, ok, is erg maar dit is een race-incident vind ik. Als Jp nu expres Coultard had aangereden dan zou ik ook zeggen, smerig van Montoya maar op dit accident, nopes.
Trouwens als Jp Coultard gewoon had voorgelaten was er heeeelemaal geen spanning in de koers geweest héééééé.
Nu konde ngo denken van ja em is em voorbij of neje, em zit er nog achter.
Mij hoor je niet klagen, ja wel van dju weeral bmw nikske, da's al, ze hebbe de middelen enkel is ferrari nog beter gekomen met hun nieuwe wagen en hebbe ze nu het sterkste punt van de williams overtroffen, de snelheid.
Da ze er ma snel werk van make da in Keulen(hoorde gisteren zeggen dat daar de basis gelegen is, dacht nochthans dat da in engeland lag)want anders is Mc laren hun ook terug voorbij.
Ik heb ook trouwens het gevoel dat hun vorige wagen vele beter en constanter presteerde dan deze.
Maja, kan ook zijn dat de andere sneller geworden zijn.
Old 24-06-2002, 16:15
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Keulen is de basis van Toyota

Williams is inderdaad gelegen in Engeland. De BMW-motoren worden echter gefabriceerd in München (het hart van de Bayerische Motor Werke)

airco

Last edited by airco; 24-06-2002 at 16:38.
Reply With Quote
Old 25-06-2002, 09:12
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Het was doodeenvoudig een stom race incident, maar ik kan wel de frustratie van DC begrijpen vermits hij dit seizoen eindelijk zijn "draai" begon te vinden. Voor Montoya was die "draai" blijkbaar net iets te scherp. DC moet er echter niet te lang over blijven zeveren en kan zich maar beter concentreren op de volgende race.

jan
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules