![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Het DTC idee, wellicht een idee voor de procarbende
In nederland (lees zandvoort) konden ze weleens een goede beslissing hebben genomen
Heb de V8 gezien op Zolder, een van de betere races dit jaar www.racingonline.nl/2002/index.html Het Vodafone Dutch Touring Car Championship (DTCC) zal voor volgend jaar ingrijpende en spectaculaire wijzigingen ondergaan. De huidige reglementen, waaronder sinds 1996 wordt gereden, zijn dan niet langer exclusief van toepassing. In enthousiaste samenspraak met de Nederlandse Autorensport Vereniging, de rijders en de teams heeft de directie van Circuit Park Zandvoort hiertoe besloten. Al jarenlang wordt geprobeerd om meer automobielimporteurs te interesseren voor deelname aan het DTCC. Renault, BMW en Mitsubishi maakten zich jarenlang sterk voor het toonaangevende toerwagenkampioenschap in Nederland. Toch bleven de aantallen deelnemers en importeurs, op enkele jaren na, over het algemeen aan de magere kant. Voor de toekomst lijkt hier geen verbetering in te zitten, waardoor derhalve is besloten het roer om te gooien. DTCC nieuwe stijl Vanaf heden start een onderzoek naar de haalbaarheid van de voorgestelde wijzigingen, met als uitgangspunten: betaalbaarder dan DTCC nu, technisch identieke auto’s, rijderscapaciteiten belangrijker dan een hoog budget en internationale uitwisselingsmogelijkheid. Gekozen is voor de V8STAR, een Duitse raceklasse volgens een uniek concept. Deze dikke silhouet toerwagenklasse rijdt momenteel in Duitsland voor het tweede seizoen en is een goot succes. De achterwielaangedreven auto’s zorgen voor veel spektakel met dwarse acties door de bochten, zeer snelle rondetijden (Zandvoort rond de 1 minuut 45) en spectaculaire pitstops. De klasse wordt nu in Nederland geïntroduceerd en een verdere verspreiding over Europa ligt voor de hand daar de kosten beduidend lager zijn dan die van de huidige toerwagenklassen. Getracht zal worden de prijs van een complete raceklare auto op circa 100.000 Euro te houden. De V8STAR wordt nu al gezien als de toekomst voor de Europese autorensport en is met name bedoeld voor de ervaren toerwagencoureur. Verder is er de mogelijkheid dat de huidige DTCC toerwagens volgend jaar ook nog in actie komen. Deze zullen dan starten in het DTCC divisie II. De V8STAR zal starten als divisie I. Tijdens minimaal zeven weekeinden zal de klasse in actie komen, waaronder vijf op Zandvoort tijdens de A-evenementen, een op Assen, terwijl er ook aan een race in het buitenland gewerkt wordt. Over het algemeen zullen er per weekeinde twee races worden verreden, met een bandenwisselpitstop. De toeschouwers zullen nauw bij de serie betrokken worden middels ondermeer pitwalks, rijdershandtekeningsessies en TV-verslaggeving
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#2
|
||||
|
||||
mja maar of dat nu gaat lukken in nederland . ik weet het niet. duitsland heeft het voordeel van een grote automobielindustrie.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#3
|
||||
|
||||
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|