![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Rally Australië (31-3 november)
Australia 31 October – 3 November 2002 Preview
Volgende week zien we Freddy & Sven weer in actie! Ditmaal trekken ze naar het Australische Perth om er deel te nemen aan de voorlaatste wedstrijd van het WK, de rally van Australië. Na een uitstekend resultaat in de Rally van Nieuw-Zeeland, is de toon bij het Hyundai Castrol WRT vrij optimistisch gestemd. Het team presteerde de afgelopen jaren immers goed in Australië, met ondermeer een vierde plaats in 2000. De rally van Australië is staat niet alleen bekend omwille van haar populariteit bij de piloten en haar prachtig decor, maar vooral omwille van het professionalisme waarmee ze iedere keer weer georganiseerd wordt. Dit jaar zal het Freddy's vijfde deelname zijn in Australië. Alhoewel hij er vorig jaar fel te lijden had van het feit dat hij er als bezemwagen moest fungeren, heeft hij in het verleden al bewezen dat hij er voor goede resultaten kan zorgen (4de in 1999). Freddy: "Ik hou van deze rally. Ze is uitstekend georganiseerd en ik hou wel van de wegen. Die wegen kunnen wel enorm glibberig zijn, maar daar hou ik wel van. Je moet immers erg precies en smooth rijden, iets wat heel goed bij mijn rijstijl past. Agressief rijden heeft helemaal geen zin. Op de eerste dag hebben we een goede startpositie. Als we de eerste dag goed doorkomen, dan zouden we in staat moeten zijn om de twee volgende dagen ook een goede positie aan te houden. Het zal er op aan komen van erg accuraat te werk te gaan en van geen fouten te maken. De bomen staan enorm dicht bij de wegen, waardoor je niet te wijd mag gaan. Dat is het grootste verschil met bijvoorbeeld Finland. Daar zijn de wegen ook heel snel en er zijn ook veel bomen naast de weg, maar in Australië kan je het je niet permitteren van diep te couperen in de bochten. Je moet echt in de sporen blijven, anders verlies je heel wat tijd ... of kom je in de bomen terecht. En dat is niet bepaald iets wat ik van plan ben." De rally De wedstrijd begint met een superspecial. Deze wordt op donderdagavond gehouden in Langley Park, in het hartje van Perth stad. De eerste echte wedstrijddag vindt dus plaats op 1 november en brengt de deelnemers naar het zuiden van Perth. Er staan die dag 135.68 kilometers op het menu, verdeeld over negen specials, waaronder een tweede doortocht op de Langley Park superspecial. Op dag twee trekt de hele meute naar het oosten. Daar staan hen 147.27 chronometreerde kilometers te wachten. Deze worden gereden in de wouden ten zuiden van Mundaring. Op dag drie trekt men richting pijnbomen. Meer bepaald naar Sotico, waar de vier laatste specials zullen worden afgewerkt. Let op: Perth is GMT +8 hours! (Bron: Freddy Loix Newsletter - webmaster@freddyloix.com ) |
#2
|
||||
|
||||
Belgen 2002:
18 Loix-Smeets Hyundai Accent Wrc 24 Duval-Fortin Ford Focus Wrc 115 Tsjoen-Colebunders Mitsubishi Lancer 119 Colsoul-Colsoul Mitsubishi Lancer en de afgelopen jaren waren er ook een aantal Belgen aan de start ... 2001: Loix 11e Duval 3e gr N !! (19e algemeen) Colsoul 11e gr N (31e algemeen) ![]() ![]() 2000: Loix uitgevallen (ss3) Colsoul 12e gr N (25e algemeen) 1999: Loix 4e Colsoul 12e gr N (28e algemeen) ![]() ![]() 1998: Loix 6e Thiry 7e Duez uitgevallen (als "testsessie" voor Seat...) ![]() Last edited by Bart; 26-10-2002 at 16:27. |
#3
|
||||
|
||||
Panizzi out of Oz
Peugeot has confirmed that Gilles Panizzi will miss next week's Rally Australia after the team's test car was severely damaged by team-mate Richard Burns during a crash on Thursday.
The Frenchman was scheduled to drive the car used for pre-event testing on the penultimate round of the season. Unfortunately, Burns destroyed the test 206 WRC when he left the road during Thursday afternoon's session. This means that Panizzi will not have a car available for next week's event, although he will stay on in Australia in order to recce the route. His final appearance of 2002 will therefore be the Rally of Great Britain where he will drive a Bozian Racing-prepared car of the same specification as the 206 WRCs entered for Juuso Pykalisto and Valentino Rossi. (Bron: wrc.com ) |
#4
|
||||
|
||||
Door het grote tijdsverschil met Australië is de show spéciale van donderdagavond nu van start gegaan. Er wordt verreden van hoogste startnummer tot kleinste. Dus nog even geduld voor de toppers...
www.wrc.com & www.rally-live.com |
#5
|
||||
|
||||
Minimale verschillen natuurlijk na zo'n kort ss
1 Solberg 01'28"7 9 Loix + 1"6 12 Dvual + 2"2 36 Tsjoen + 10"0 (17e gr N) 48 Colsoul + 13"1 (26e gr N) Last edited by Bart; 31-10-2002 at 21:04. |
#6
|
||||
|
||||
SS1: vgl Belgen met teamgenoten
Loix: 1'30"3 (9e) (lees 1 min., 30 sec., 3 tienden ) => 1"1 sneller dan Schwarz (15e) => 1" sneller dan Kankunnen (13e) Duval: 1'30"9 (12e) => 0"5 trager dan McRae (10e) => 1"3 trager dan Sainz (3e) => 6"3 sneller dan Martin (26e) Duval's Down Under Diary (Bron: wrc.com ) foto's shakedown Belgen rally-live.com: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#7
|
||||
|
||||
yahoooooooooooooo
Sratch van Fast Fredy. Hij klom daarmee op tot de 3e plaats, maar is nu een bekke teruggevallen. Ook Duval draait mee in de top10.
__________________
![]() |
#8
|
||||
|
||||
Freddy went off and retired in SS6
![]()
__________________
![]() |
#9
|
||||
|
||||
Duval 8ste na dag 1
__________________
|
#10
|
||||
|
||||
Zware crash van Delecour. Piloot en co zijn OK.
Na dag 1: Tsjoen 34ste, 19de groep N Colsoul 37ste, 21ste groep N |
#11
|
||||
|
||||
Na dag 2.
Duval: 6de. Is een super duel aan het uitvechten met Martin. Voorsprong 0.8 sec. Tsjoen: 29ste, 16de groep N Colsoul: 33ste, 20ste groep N Last edited by Werner333; 02-11-2002 at 22:18. |
#12
|
||||
|
||||
Enkel Colsoul aan de finish: 32e algemeen en 21e (op 24) in gr N
Nog een paar foto's van Duval ![]() ![]() ![]() Last edited by Bart; 03-11-2002 at 12:35. |
#13
|
||||
|
||||
Schitterende verslaggeving van Bart
![]() |
#14
|
||||
|
||||
Freddy Loix review
Freddy en Sven hebben al na zes proeven de handdoek moeten werpen in de rally van Australië.
Freddy: "Het was voor Sven en mij erg ontgoochelend om de rally, na zo'n goede start, te moeten beëindigen met een ongeval. Het was niet alleen spijtig voor ons, maar voor het hele team. Maar ja, het is part of the job. En spijtig genoeg zal het ook niet mijn laatste ongeval zijn; dat zou immers betekenen dat ik niet hard genoeg probeer te gaan! De auto was van in het begin fantastisch. Het ontwikkelingswerk dat we in de loop van het jaar hebben gedaan, begint zijn vruchten af te werpen. Nieuw-Zeeland was al heel bemoedigend, de scratch die we hier reden was fantastisch. We reden echt op de limiet. Bij momenten waren Sven en ik zelfs verbaasd! Het ongeval was mijn eigen fout: ik was gewoon te hard aan het pushen en verstond daardoor een nota van Sven verkeerd. Toen in de bocht aankwamen, besefte ik wat er aan het gebeuren was: we veel te snel om er op een veilige manier door te geraken. De tijden die we hebben neergezet -we hebben zelfs de Peugeots verslagen- waren zeker geen toevalligheden. De set-up was perfect, de motor was sterk en de Michelins waren perfect. Van bij de start wist ik dat er een goed resultaat mogelijk was, met wat geluk misschien zelfs het podium. Ik had hier graag een goed resultaat neergezet. Niet alleen voor het mezelf, maar voor het hele team. Ze hebben het hele jaar enorm hard gewerkt, en Nieuw-Zeeland heeft bewezen dat we ook goede resultaten kunnen neerzetten. Volgende afspraak in Groot-Brittannië!" (Bron: Freddy Loix Newsletter - webmaster@freddyloix.com ) Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
Re: Freddy Loix review
Quote:
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|