De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 04-07-2006, 07:53
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Auto's die je nét niet gekocht hebt...

We hebben al eens een thread geopend ivm de wagen waarmee je rijdt of ooit gereden hebt, dus daar gaan we niet opnieuw naar vragen.

Maar in een mensenleven gebeurt het al eens dat je van een bepaalde wagen droomt en ook daadwerkelijk gaat kopen, tot er iets tussen komt en je op het laatst van gedacht verandert. Deze net-niet wagens mogen hier dus de revue eens passeren, samen met het verhaal dat erachter zat. Liefst met foto zodat we er ons iets kunnen bij voorstellen.

Ik bijt zelf de spits af uiteraard :

Toen in in 1981 mijn rijbewijs haalde, droomde ik van een Honda Prelude. Het gaat hier dus om dit model :

Op de Autoshow in ons dorp was ik er al ettelijke keren in gaan zitten en vooral het feit dat de basisversie reeds alle mogelijke opties bezat sprak me erg aan. Ik stond op het punt hem te kopen, maar toen kreeg ik van mijn oom, die destijds bij Honda werkte, te horen dat die Preludes al stonden te roesten op het moment dat ze van de boot afgeladen werden. En uiteraard bestond de Prelude niet in dieselversie. Dus is het in extremis een Golfke CL diesel "4+E" geworden.

5 jaar later was die Golf aan vervanging toe. Ik stond op het punt om naar Duitsland te verhuizen voor mijn werk, wat als voordeel had dat ik een auto zonder BTW kon kopen. Het mocht dus "ietske meer" zijn. En omdat ik op dat moment droomde van de Renault 5 GT Turbo (ik was toen al een rallyfan), ging ik met mijn kersverse vrouw naar een Renault garage om zo'n rallybommeke te bestellen.

Zoiets dus :

De garagist liet ons uitgebreid kennismaken met de R5, maar toen hij onze gezinssituatie wat beter leerde kennen (met inbegrip van 2 kinderen die "op de planning" stonden) raadde hij ons een gezinswagen aan. En zo kocht ik ook de 2e keer niet waar ik van droomde, maar werd het een R25...

Weer 3 jaar later moest die Renault de deur uit, want het bleek een echte ongelukswagen. Niet dat hij zoveel pannes kende, maar die trok de accidenten gewoonweg aan! 3 bijna-perte-totales op 2 jaar tijd was er net iets te veel aan en bovendien stond er ongeveer geen enkel origineel onderdeel meer op na de diverse reparaties... Dus besloot ik, nog steeds in de ban van de rallysport, om een Opel Ascona hatchback aan te schaffen.Dat vond ik wel "nen coole bak"...

Maar wat bleek? De garagist wist me te vertellen dat dit model uit productie ging ten voordele van de nieuwe Opel Vectra. En dus heb ik ook de 3e keer een andere wagen gekocht dan gepland. Ik moet wel toegeven dat die Vectra de beste wagen was die ik ooit gehad heb, dus spijt heb ik daar niet van gehad...

Ziezo, nu is het aan jullie

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 05-07-2006, 13:20
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Jinba Ittai

Strikt genomen kan ik aan deze thread niet deelnemen, simpelweg omdat ik nooit op het laatste nippertje van gedacht moest veranderen. Iedere aanschaf was immers het gevolg van een grondig vooronderzoek. Bevliegingen zijn mij geheel vreemd
Toch is er één fijn voertuig dat ik wel heel hoog op het verlanglijstje had staan (nog steeds eigenlijk). Toen ik mijn witte Rabbit 1.5 LX kocht (oktober 1983) bedroeg het prijsverschil met deze rode flitser amper 26.000 BEFkes.
Waarom ik hem uiteindelijk niet heb gekocht:
- voor een pas getrouwde jongeling waren die 26.000 franken op dat ogenblik veel geld
- de verzekeringspremies voor dit type voertuig waren destijds bijzonder stevig geprijsd en bovendien élk jaar te betalen
- pikkedieven stonden op de eerste rij om hem van je af te pakken, ook échte gangsters zagen er wel wat in (voor zover afkomstig uit de streek van Nijvel) en als gevolg daarvan hadden politiemensen van allerlei slag er het grootste plezier in om je aan de kant te zetten
- toegegeven, een beetje PK-vrees zat er ook wel voor iets tussen: 112 DIN PK voor slechts 830kg is een mooie verhouding, maar niet bedoeld voor de onervaren chauffeur

Van mijn Rabbit heb ik 22 jaar en 285.000 km genoten (mijn neef heeft hem inmiddels al ruim over de 300.000 km gechauffeerd), met deze rode rakker was ik vermoedelijk veel eerder aan een boom (wilg, acacia, plataan....) blijven plakken.
En toch, en toch, en toch, ik had hem willen hebben: den deze

Last edited by Jan; 05-07-2006 at 13:24.
Reply With Quote
Old 06-07-2006, 22:52
Xsara_VTS's Avatar
Xsara_VTS Xsara_VTS is offline
De Paddock Rookie

Lijkt me wel een interessant topic om mijn 1e post the plaatsen

Ongeveer 2 jaar geleden kreeg ik mijn eerste auto, een Citroen Saxo uit '99.
Daarvoor zouden we een Ford Fiesta zetec kopen. Maar na een grondige inspectie door mijn neef (werk in Ford garage), werd mij die auto afgeraden.
Dus kreeg ik een Saxo, waar ik 1,5 jaar heb mee gereden.

Dit model van Fiesta, maar dan 3-deurs.

Dan, tijd voor mij eerste 'eigen' auto. Ik heb lang zitten twijfelen tussen een
Impreza GT Turbo of een Xsara 2.0 VTS. uiteindelijk heb een Xsara VTS gekocht, omdat ik geen verzekering kreeg als ik een impreza zou kopen. Was nie echt plezant, maarja. Een Xsara heb ik altijd al mooi gevonden, mede door de Rally Xsara's.

Last edited by Xsara_VTS; 06-07-2006 at 22:54.
Reply With Quote
Old 07-07-2006, 01:16
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Ik heb het 1 keer aan de hand gehad, dat ik zo goed als gekocht had, nl. bij mijn eerste auto. Het was de tijd nog, zoals Sennake aangeeft, waar je in iedere middelgrote stad, 1 keer per jaar naar een locaal autosalon kon gaan.

Het moest en zou een Honda worden en wel een Honda Civic 1.5i GT. Mansell en Senna reden immers in het weekend ook met een Honda . 100pk had zo'n 1.5iGT in die tijd denk ik (midden jaren '80). Dus bestelbon klaar gemaakt, maar vooraleer er getekend werd, toch nog eens terug gaan kijken op de stand. Viel mijn oog op een basis Accord 1.6 LX die net iets goedkoper was. hmmm, langs de ene kant het sportkarretje, langs de andere kant een kleine boot, waar redelijk wat bagage inging. Ik reed toen ook nog wekelijks op en af naar de BSD, dus veel bagage ruimte was geen overbodige luxe. Terug naar de verkoper, al goed dat we hem goed kende, en gezegd: "doe ons toch de Accord maar."

Vanaf dat ogenblik heb ik eigenlijk altijd heel goed overwogen vooraleer tot aankoop over te gaan - ah ja De Autogids en Auto,Motor und Sport moeten hun boekskes toch aan iemand kwijtraken - en ben nooit meer in de situatie verzeild geraakt waar ik mijn zinnen gezet had op een auto, maar uiteindelijk een andere kocht.

Civic 1.5i GT - net niet gekocht

Accord 1.6 LX - mijn eerste was er eentje met blauwe metaalkleur. Mijn 2de Accord, een 2.0 EX, was net zoals deze op de foto. Ik heb dus 2 dezelfde gehad - over content zijn van een auto gesproken.

In mijn zoektocht naar foto's, heb ik toch weer enkele nostalgische momenten beleefd. Over het Accord model 86 - 89 zijn er toch nog enkele sites te vinden. Je ziet ze haast niet meer rijden, en da's jammer. Toen de 2.0 EX aan de kant ging had ie 280.000 km op de teller en eigenlijk was die nog in goeie conditie, maar goed, als je veel km's moet doen in België, is er maar 1 keuze, een diesel, en Honda had er toen nog geen, maar we dwalen af, we dwalen af.

Last edited by Guido; 07-07-2006 at 01:25.
Reply With Quote
Old 07-07-2006, 14:19
Dirtdevil's Avatar
Dirtdevil Dirtdevil is offline
De Paddock Rookie

We schrijven midden 1999 toen ik mijn rijbewijs behaalde!
Volledig in de ban van de Subaru impreza's en de mitsubishi lancers uit het WRC besloot ik mij ook zo een rallymachien dat binnen mijn budget pastte aan te schaffen!
Het werd een Corsa A GSI. Een geweldig knap en snel ding!
Ikke in volle euforie en trots naar mijn verzekeringsmakelaar, maar bleek daar de verzekering net 10.000 BEF goedkoper per jaar dan dat ik mijn auto betaald had!
Gelukkig was de verkoper een goede kennis en heb ik de koop nog kunnen annuleren!
Voortaan taffelde ik dan maar rond met een honda civic 1.4i van 1997

Zo eentje dus:
http://www.auto-evasion.com/forums/f...1.jpg1_161.jpg

Na 3 jaar met de civic gereden te hebben besloot ik mij een honda integra type R aan te schaffen!
Na lang zoeken een geschikte wagen gevonden! Enige nadeel, ik moest er nog 2 maanden op wachten want dan kwam meneer zijne nieuwe civic type R pas aan!
3 weken na datum een telefoontje van een redelijk geschokte verkoper! Na een aanrijding was de achterkant van zijn integra dan maar een hallf metertje korter!
Het is dan uiteindelijk maar een bloedmooie Astra GSI 16V geworden.

http://home.arcor.de/burninghighway/...ntegra-001.JPG
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules