![]() |
|
|
||||
|
||||
Rallycross 2003
Via de Dutch Rallycross Homepage heb ik voor de Rallycross de nieuwe (voorlopige) kanlender gezien :
01/03 VAS Maasmechelen 02/03 BK Maasmechelen 06/04 NL Valkenswaard 27/04 BK Arendonk 11/05 NL Valkenswaard 18/05 VAS Arendonk 01/06 BK Arendonk 22/06 NL Valkenswaard 29/06 VAS Arendonk 12/07 VAS Maasmechelen 13/07 BK Maasmechelen 20/07 NL Valkenswaard 10/08 EC België Maasmechelen 17/08 EC Nederland Valkenswaard 24/08 VAS Arendonk 06/09 VAS Maasmechelen 07/09 BK Maasmechelen 14/09 BK Arendonk 11/10 VAS Maasmechelen 12/10 BK Maasmechelen 18-19/10 Open deur Maasmechelen 26/10 Open deur Arendonk Europees zijn uiteraard 10/08 en 17/08 weer aan te stippen. Ook zijn er enkele nieuwigheden op komst : (klasses en kampioenschappen) , hier het artikel van Dutch Rallycross Homepage : Tijdens de historische vergadering van 31 okober ll. hebben de Belgische en Nederlandse organisatoren, samen met de federaties, beslist om een bijkomend gemeenschappelijk kampioenschap voor Rallycrossrijders te organiseren in 2003 met gelijke divisies. - Div. 1, groep A 4 wiel - Div. 1A, groep A 2 wiel, 1600cc - Div. 2 , groep N 2000cc - Div. 3 Euro klasse, groep A 2 wiel. 1. Een "BELNED" Rallycross Kampioenschap 2003 In totaal zullen 6 wedstrijden meetellen voor dit kampioenschap : 1. Valkenswaard : 11/05 2. Arendonk : 01/06 3. Valkenswaard : 22/06 4. Maasmechelen : 13/07 5. Arendonk : 14/09 6. Maasmechelen : 12/10. met een prijzenpot voor de eerste 3 van elke divisie. 2. Er blijft een Belgisch en Nederlands kampioenschap volgens de gekende formules. 3. "Ford Junior Rallycross BELNED kampioenschap" Als nieuwe instapklasse, voor jongeren van 16 tot 25 jaar, die nog nooit een autosportlicentie gehad hebben (Kartinglicentiehouders zijn welkom), met een RST Ford met een 1300cc motor van 60 pk, achterwielaandrijving en een gewicht van 550 kg. De wagen kan aangekocht worden "Rallycross rijklaar" met verzegelde motor en versnellingsbak. Een eerste presentatie zal gedaan worden op de Racingcarshow in Hasselt op 16 en 17 November. Wij zullen aanwezig zijn om meer inlichtingen te geven. Dit kampioenschap zal over 11 wedstrijden verreden worden (-3 schrapwedstrijden) met een prijzenpot voor de eerste 3. Bron : http://www.rallyracing.nl/startnl.htm |
|
||||
|
||||
Wat is het verschil tussen een BK-manche en een VAS-manche Johan ?
|
||||
|
||||
Weet er iemand hoeveel dat Ford-junior kampioenschap kost?
|
||||
|
||||
Mario,
VAS = Vlaamse Autosportfederatie. Dit is dus een regionaal kampioenschap. Al het andere is nationaal/internationaal. Bij internationaal kunnen buitenlandse piloten punten pakken. Bart, Voor die info zou je best eens naar de webmaster van de Dutch Rallycross Homepage mailen, denk ik. |
|
||||
|
||||
Bedankt Johan, maar ik vroeg me ook af wat het meest de moeite waard was : een BK-wedstrijd of een VAS. Ik zou namelijk makkelijk enkele manches in Arendonk kunnen meepikken.
|
||||
|
||||
Die VAS-wedstrijden hebben regelmatig een heel ruim deelnemersveld tov gewoon (inter)nationaal. Ik ben dit jaar ook een paar keer meer naar de VAS gaan kijken, en dat was telkens het bekijken waard. Het zijn soms wel oudere auto's , maar het spektakel is er niet minder om!
|
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|