![]() |
|
|
||||
|
||||
Wlan
Ik zou graag een netwerkske leggen met een aantal toestellen:
- PC - Notebook - Xbox Op de PC en de notebook zou ik dat graag wireless hebben, terwijl de Xbox via een vaste lijn zou moeten verbonden worden. Graag had ik op de router een printserver en uiteraard moeten de toestellen tegelijkertijd op het net kunnen en onderling met elkaar kunnen communiceren. Een capaciteit van 22 Mbps lijkt me ook wel aangenaam. Persoonlijk had ik de US Robotics 22 Mbps wireless Cable/Adsl router in gedachten, maar ik weet niet of die een printserver heeft en of die toelaat om toestellen ook nog via UTP te verbinden. Wat dachten jullie?
|
||||
|
||||
meer info over het door u genoemde model:
http://www.usr-emea.com/products/p-n...rview&loc=emea Verder, over wireless kan ik enkel zeggen dat het duur is. De prijs staat nu niet vermeld op de site van US Robotics, maar het zal niet mals zijn. Dan heb je nog een wireless NIC nodig voor zowel je desktop als je laptop pc (tenzij je die al hebt natuurlijk). En de prijs van die dingetjes is ook aanzienlijk (reken maar minimum 4x de prijs van een gewone PCI NIC). En de bandbreedte ligt natuurlijk ook een stuk lager. Indien je een gewoon wired netwerk legt, kan je 100mbps halen. ttz, dit zijn pieksnelheden natuurlijk. En als je surft op internet haal je meestal toch niet meer dan 1mbps. de 100mbps zou je ev. kunnen halen tss je desktop en je laptop. Haalt dus eigenlijk niet zo'n verschil uit met wireless, maar het speelt psychologisch wel mee he. Sneller voor een mindere prijs. ![]() Dan de printserver. Op de site staat "share printers". Geen printerserver dus. Maar als je maar een netwerk van 2 pc's hebt, is dit ook niet echt nodgi, denk ik. Je installeert een printer lokaal op de desktop-pc en deelt die. Van de XBOX netwerkmogelijkheden weet ik niks. (is dat niet XBOX Live of zo?) Maar ik denk niet dat het een probleem zal zijn om die ook in een netwerk te smijten. Om hem met deze router te laten communiceren? Ik vrees dat dat niet zal lukken. Ik denk niet dat je meer dan 1 UTP kabel in die router kan ploffen (1 nodig om naar je kabel/adsl modem te gaan). Ik ben dit niet zeker, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat dit wel het geval zou zijn. |
|
||||
|
||||
Wij hebben hier ne router liggen beneden met daar ne printer aan , wij hebben een intern netwerk liggen ook dus , alle pc's kunne op internet (over 1 en dezelfde lijn wel maar veel snelheidsverschil geeft da nie zenne) en via die router hemme wij 100 mbit speed.
Die router ligt beneden in de bureau en daar pakt pa zijn lijne , de ander lijn gaat naar boven en word zo verdeeld daar via ne hub over de rest van't huis. 2 aansluitingen per kamer. No loss of speed. Draait perfect hier... Echt tevreden over. |
|
||||
|
||||
'k heb hier al 1,5 jaar een wireless netwerkje liggen én ben daar heel tevreden over. (tsja, thuis zagen ze dat niet zo goed zitten dat ik her en der in de muren ging boren)
Het ding dat ik hier heb staan is van "Lucent" en nog vrij basic: gewoon 1 wireless accesspoint waar geen extra aansluitingen aan zijn. Daarbuiten staat hier een usb interface om mijn pc aan te sluiten én iemand anders hier in huis heeft in z'n notebook een wireless kaartje laten inbouwen. snelheid gemiddeld: 5,5 Mbps (theoretisch zou 11 moeten kunnen) is bij het surfen voldoende... wanneer je tussen 2 pc's bestanden kopieert moet je nét iets langer wachten natuurlijk. bij mpl staan een aantal prijzen: http://www.mpl.be/cgi-bin/mpl.pricelist.detail.html?20 nadelen: beveiliging en werkt énkel als dhcp server. (dynamische toekenning ip adressen) Last edited by Bart; 15-11-2002 at 00:09. |
|
||||
|
||||
kwa beveiliging kan je wel manueel een stuk ingrijpen he.
zolang je met een beperkt aantal pc's blijft (lees 10 of minder) kan je makkelijk je access-point laten checken op het mac-adres van je netwerkkaart. Je laat enkel de mac-adressen toe van jouw pc's en dan komen alle beginners er al niet in. airco
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
THX Guys.
|
|||
|
|||
Gisteren heb ik mijn W.a.p binnen gekregen.
Ik doe het samen met iemand verder op. Ik had tot nu toe enkel de pc's met een kabel geconnect en nu zit er dus ook een switch tussen.. ![]() |
|
||||
|
||||
Bij mij is het ondertussen ook geklonken:
De notebook gaat over WLAN terwijl de PC nog over LAN gaat. Ik heb nu nog één LAN over voor het Xbox Live experiment. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Misschien een ideetje voor een nieuwe post
![]() Foto's van je pc posten ![]() |
|
|||
|
|||
![]() En misschien is het een rommeltje ik had het nog net opgeruimd ![]() ![]() Mag ik eigenlijk vragen wat jij voor je Ap betaalt hebt? |
|
||||
|
||||
€ 209 voor de AP en € 79 voor de PC Card.
Viel al bij al nog mee als je weet dat de gewone versie van US Robotics (router/switch/printserver) voor € 199 over de toonbank ging. De nieuwste versie is enkel router/switch en gaat voor € 94. In het begin vreesde ik voor de surfsnelheid (aangezien dat hier werd aangegeven), maar dat gaat mega-snel. Dat ligt langst geen kanten lager dan de UTP-lijn. Ik heb dus nu een surf en een download PC ![]() ![]()
|
||||
|
||||
potver TiBo, door uwe PC ligt mijn keyboard weer vol kwijl. Kunde u weer es nie inhouden, nee ?
![]()
|
|