![]() |
|
|
||||
|
||||
Inscannen van dia's en foto-negatieven...
Ik heb me laten wijsmaken dat je, als je al over een flatbed-scanner beschikt, mits een extra hulpstuk dia's en foto-negatieven zou kunnen inscannen. Nochtans kan ik zoiets niet vinden. Heeft er iemand ervaring mee of hebben ze me werkelijk iets wijsgemaakt???
|
|
||||
|
||||
http://www.hp-expo.com/productpdfs/c9927a_nl_dut.pdf
deze heeft zoiets. Je zult dus hulpstukken nodig hebben Guy ![]()
|
||||
|
||||
moved ==> informatica
er zijn inderdaad heel wat scanners die deze mogelijkheid bieden mits je gebruik maakt van een speciaal hulpstuk .... Bij alle grote fabrikanten HP, agfa, canon .... zijn wel modellen te vinden die deze truk kunnen
|
||||
|
||||
Wij hebben hier een Canon 'Canoscan D660U', waarmee je properkes dia's kunt scannen. Je krijgt er dan zo'n hulpstukje bij waar je de diaplaatjes (en mogelijk ook fotonegatieven) kan inleggen. Ik heb onlangs nog alle dia's van de trouwpartij van mijn ouders (ergens in de vroege middeleeuwen) mogen inscannen. Dia's vielen best mee, en mits wat kleine aanpassingen kreeg ik dit resultaat:
klik op foto voor groter formaat Bij de weg: deze dia is pakweg 25 jaar oud, de personen die u op deze foto ziet behoren momenteel tot de vergrijsde bevolking ! ![]() Anyway, ik dénk dat uw scanner het inscannen van dia's moet ondersteunen...op die Canoscan van ons moet je bijvoorbeeld op een bepaalde knop drukken vooreer je de dia's kan inscannen...het 'hulpstuk' dat erbij zit, is gewoon een plakkaatje waarin je de dia/fotonegatief kan leggen. Die scanner hebben we trouwens ergens in de fnac gekocht, als ik me niet vergis...proper scannertje anders ! tot uw dienst Finish
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
TSSSSSSSSSSSSS ! Niet met mijn mammie lachen hé ! ![]() ![]() Trouwens: ![]() ![]()
|
||||
|
||||
Ik heb zelf ne HP3570C.
Deze kan dia's en negatieven scannen. De kwaliteit is prima. Het' deksel' van de scanner heeft een ingebouwde extra lamp en een strip waar je de negatieven/dia's insteekt. En voor de prrijs moet je het niet laten. |
|
||||
|
||||
of zo'n simpele primefilm zoals ik heb...werkt perfekt.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
|
||||
|
||||
heb er ervaring mee, voor negatieven om te zetten voor gomdruk, en het werkt perfect..
trouwens, digitale afdrukken van uw fotos zijn echt wel goed zo (als je een goeie printer hebt, that is..)
|
||||
|
||||
Dat is allemaal heel interessante informatie, maar ik heb al een scanner (HP psc 950) zodat ik nog steeds op zoek zal moeten naar zo'n hulpstuk denk ik...
|
|
||||
|
||||
He he , ook nog er on-line (met een halfwerkende PC).
Guy, We hebben idd ook zo een scanner met "hulpstukken". We gebruiken dat echter nooit op het werk. Ik wil je die extra's alvast wel eens uitlenen. Als je nu es probeert met die dingen of dat bij jou werkt, kan je later eventueel zelf die zaken bij aankopen. Indien interesse, even bellen of mail via werk. Prive-mail ligt nog steeds plat. |
|
||||
|
||||
Dat zou me inderdaad erg interesseren, Fordje. Vooral gezien het ontgoochelende antwoord dat ik van HP kreeg :
"Dear Guy, The HP PSC 950 cannot scan slides and photo negatives. And there are no slide and negatives adapters available for HP all-in-one products. It is important to us that we answer your question. If you need further assistance, please reply to this message, we will be happy to help you. Sincerely, Shreyas HP Consumer e-Support " |
|
||||
|
||||
Dan kunnen die hulpstukken van Fordje je ook niet helpen Guy.
Die zijn specifiek voor iedere scanner. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|