De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 10-02-2003, 18:42
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Talking Heidfeld, het kind ligt weer te huilen. Mammie, ze zijn me aan het pesten boohoo

Waar zijn de tijden gebleven van die echte degelijke duisters. Hoor hem al op zijn zeverige toon dit tegen een journalist mekkeren.

Die Heidfeld is voor mij persoonlijk de personificatie van de "mietjes-achtige personen" in de F1. Bij elk normaal bedrijf zou dat de pispaal van de afdeling zijn.


Heidfeld: 'I can't race with HANS device'

German racer believes device might cause him to crash

Heidfeld has struggled with HANS since he tried it last year

Sauber Formula 1 driver Nick Heidfeld has said he cannot race in the season-opener at Melbourne wearing the HANS safety device in its current guise.

The German, who finished 10th in the world championship last year, says that the head and neck device - which sits on the collarbone and is attached to the driver's helmet - has caused him headaches and such discomfort that he believes it could cause him to crash if he is forced to use it in a race. The sport's governing body, the FIA, has required that all drivers in F1 use the system this year, as it feels it is a big step forward in driver safety.

"In theory it is a good thing but in practice it doesn't work for me," Heidfeld told autosport.com, having first tried the system in free practice at the Italian Grand Prix last year. "In Monza I had a headache after the Friday, so I didn't use it anymore. I don't know how it will be possible to use it at Melbourne. At the moment, there is no way. For me, personally, I feel it is more dangerous because I couldn't concentrate for a whole race, it would start to hurt and I could lose concentration and crash."

I don't know how it will be possible to use it at Melbourn
Heidfeld also tried the system in testing at Barcelona recently, but was unable to use it for more than a lap before head and collarbone pain. He says he will now talk to the Grand Prix Drivers' Association regarding the subject.

He added: "The rules say it has to be used. I would like to see that rule changed, but at this moment I can't see it. I hear some other drivers have had problems with it and I'd like to speak with them about it."

http://www.autosport.com/newsitem.asp?id=21897&s=5
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-02-2003, 19:30
schumivill's Avatar
schumivill schumivill is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2002
Location: Roeselare
Posts: 607
Quote:
Die Heidfeld is voor mij persoonlijk de personificatie van de "mietjes-achtige personen" in de F1. Bij elk normaal bedrijf zou dat de pispaal van de afdeling zijn.
Wat zijn we weer lekker grof vandaag.
__________________
Reply With Quote
  #3  
Old 10-02-2003, 19:44
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Als Heidfeld daar last van heeft, vind ik het eigenlijk zijn goed recht om bij het HANS-systeem vragen te stellen. Zo'n ding in je nek gedurende een uitputtende race zou idd best wel eens concentratieverlies kunnen opleveren.
Niks slecht over dit duitsertje eh . Heidfeld heeft al degelijke dingen laten zien en hij zit proper op z'n plaats bij Sauber.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #4  
Old 10-02-2003, 19:59
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by Finish

Niks slecht over dit duitsertje eh . Heidfeld heeft al degelijke dingen laten zien en hij zit proper op z'n plaats bij Sauber.
Over zijn rijkwaliteiten hoor je me niet, die zijn dik in orde. Maar het imago c.q. hoe hij overkomt op TV. Wees gerust, hij is niet de enigste hoor.........behalve Villeneuve dan. Maar die is dan weer zo centen-geil.....kon wel iemand zijn met nederlandse voorouders

Ach het is ook nooit goed bij mij
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #5  
Old 10-02-2003, 20:47
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
lol Dat beweerde ik nou ook weer niet
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #6  
Old 10-02-2003, 22:05
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
zoals ik hier vroeger al zei ....

Er zal van die klachten wel iets aan zijn .... kan me anders niet direct voorstellen dat een piloot begint te klagen tegen een veiligheidsbevorderende maatregel ....

Over het imago van heidfeld heb ik geen klagen ... Oké hij is geen glamour-boy maar wel eentje die doet wat hij zegt ....
Dit in tegenstelling tot andere blaaskaken in de F1

airco
__________________
Reply With Quote
  #7  
Old 10-02-2003, 23:31
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
ik vind het goed dat iemand toch is het HANS systeem in vraag stelt. Idd wat gaat dat geven tijdens een race van 1h30 als je vol geconcentreerd bent, en stel dat de HANS loskomt, dan mag je er niet aan denken wat voor een probleem dat geeft.
Reply With Quote
  #8  
Old 11-02-2003, 00:05
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 2,158
HANS of geen HANS, ik heb de oplossing voor de veiligheid zonder hinder.

GRIETJE = schietstoel binnen de seconce actief. Hopelijk zit men dan niet in de tunnel in Monaco want da gaat zeer doen zulle
Reply With Quote
  #9  
Old 11-02-2003, 00:08
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock
 
Join Date: May 2001
Location: St. Kat. Waver
Posts: 5,490
LOL Dat gaat veel gebruikt worden denk ik.
__________________

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
  #10  
Old 11-02-2003, 00:10
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
is al lang uitgevonden hoor. Door Gaston lagaffe of in het Nederlands: Guust Flater.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #11  
Old 12-02-2003, 17:12
Bam-Bam Bam-Bam is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: May 2001
Posts: 139
..of een brake-shute zoals bij de landing van de space shuttle. Oops da spel ging hier over veiligheid...
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 22:57.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.