![]() |
|
|
||||
|
||||
![]()
Ik heb onlangs een niewe montor gekocht (AOC 17") Zolang ik in de resolutie 1024*768 blijf is er geen probleem, maar vanals ik de resolutie vergroot/verklein is het beeld ontregeld. Ik zie maar een stuk van de tekst, of er is een grote zwarte band rond. Zolang ik in windows blijf is er geen probleem natuurlijk, maar ik ben verplicht van alle games op 1024*768 te spelen. Weet iemand hoe dit komt?
|
||||
|
||||
hebben we het dan over een TFT ?
indien ja TFT's hebben een vaste resolutie en presteren enkel optimaal als ze die resolutie draaien. Als je ze op een andere resolutie instelt moeten ze pixels gaan interpoleren ..... Hier gaan veel TFT's de mist in ....
|
||||
|
||||
Nope, geen TFT, maar een gewone monitor.
|
||||
|
||||
hmmzzz weird .... heb je al eens op de site van aoc gekeken voor gelijkaardige problemen ....
Lijkt me in ieder geval niet normaal ... airco
|
||||
|
||||
Dit is het probleem:
![]() ![]()
![]() Last edited by sledge; 12-02-2003 at 17:51. |
|
||||
|
||||
't Zal de tijd van 't jaar zijn, ik heb sinds vanmiddag krak hetzelfde op mijn PC op het werk (Tulip scherm 15" met resolutie 800 x 600) en de helpdesk weet er ook geen raad mee.
jan |
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
oké, dit klinkt misschien wel idioot, maar heb je gewoon al even geknoeid met de monitorinstellingen zelf ? de knopjes op je lichtbak ? Daar los je dit probleem, denk ik, redelijk makkelijk mee op ?
|
||||
|
||||
Ik kan hem zelf regelen ja, maar als ik dan terug naar windows ga moet ik dat dan wéér doen. En dat is ook de bedoeling niet
|
||||
|
||||
Lijkt mij eerder een monitorprobleem, bij mijn weten kan geen enkele software een "tonvervorming" teweegbrengen zoals getoond. Juiste drivers, juiste "*.inf" file downloaden bij www.aoceurope.com bvb, alles juist installeren en de kussen- en tonvervorming van je monitor nakijken. Ik ga er wel van uit dat je monitor deze zowel horizontale als vertikale scanfrekwenties aankan, refreshrate samen met horizontale frekwentie bvb is soms een moeilijke combinatie. In de inf file bvb zit alles wat je monitor kan en niet kan en wanneer dit korrekt geïnstalleerd werd weet uwe windows dat ook !
Ik heb ook een aoc 17" en werkt perfekt. Ff checken dus ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
al eens den driver voor je beeldscherm geïnstalleerd ?
Ok normaal is dit voor uw beeldscherm niet nodig (windows fikst da normaal vanzelf ;.... maar als je zulje problemen tegenkomt is het altijd een goed idee om zoiets toch eens te doen .... airco
|
||||
|
||||
hehe we hadden blijkbaar dezelfde gedachte gikke
![]()
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Ik heb er mij eens mee bezighouden, en blijkbaar moet je voor elke resolutie alles apart opstellen. Bij de meeste aat het nu normaal, behalve bij degene die hij "costum resolution" noemt.
|
|