De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 08-03-2003, 10:58
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
GP Australië : kwalificaties

Wel, het "systeem heeft inderdaad een ganse hiërarchie overhoop gehaald... behalve voor de Ferrari's.

Geen verrassingen dus op de eerste lijn, daarachter kan blijkbaar alles gebeuren. Zelfs 2 Minardi-piloten die een out-lap en een in-lap rijden zonder de kwalificatieronde die ertussen zou moeten zitten, uit te voeren! Onbegrijpelijk!

Verder Honda en Toyota die goed uit de verf komen, Renault waar ook rekening gehouden mee zal moeten worden, en de McLaren's die hun start COMPLEET gemist hebben.

Nu nog zien wie met veel en weinig brandstof gestart zijn. Dat zien we morgen dan wel weer...

Persoonlijk denk ik dat geen enkel topteam "droog" gekwalificeerd heeft, want de tijden van zaterdag liggen toch merkbaar boven die van vrijdag...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #2  
Old 08-03-2003, 11:11
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 1,627
We moeten natuurlijk de wedstrijd zelf nog afwachten, maar tot op heden valt het op dat "kop" en "staart" van het F1-peleton onveranderd zijn gebleven. De subtop is wat dichter bij elkaar geschoven, en laten we hopen dat deze teams ons voor de nodige suspens kunnen zorgen dit seizoen. Zoniet vrees ik dat de kijkcijfers dit jaar nog meer zullen tegenvallen dan vorig jaar. En laten we eerlijk zijn : moest de subtop niet voor de nodige suspens kunnen zorgen, wat heeft F1 ons dan nog te bieden qua spanning en strijd ?

En dat de tactische zet van Minardi op de nodige kritiek zal mogen rekenen, dat is een feit. Toch passen zij enkel de letter van het reglement toe, iets wat vele teams al jaren doen.

Een reglement dat nieuw is, maar dat na slechts twee kwalificatiesessies reeds blijkt over de nodige "gaten" te beschikken...

Last edited by Mistery; 08-03-2003 at 11:15.
Reply With Quote
  #3  
Old 08-03-2003, 11:12
fordje's Avatar
fordje fordje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Kapellen
Posts: 1,240
Re: GP Australië : kwalificaties

Quote:
Originally posted by Sennake


Geen verrassingen dus op de eerste lijn, daarachter kan blijkbaar alles gebeuren. Zelfs 2 Minardi-piloten die een out-lap en een in-lap rijden zonder de kwalificatieronde die ertussen zou moeten zitten, uit te voeren! Onbegrijpelijk!


Wel Sennake, het is misschien nog niet zo dom van die mannen.. .

Lees dit eens, ...Er zit misschien wel een vrij slimme strategie achter !!

If you can't beat them on the track, do it in the pits !

Before Saturday's final qualifying session, all the talk was of the smaller teams running low fuel loads to improve their qualifying position. Minardi however turned the new qualifying system on its head by pulling both its drivers into the pits without setting a qualifying time.

The tactic employed by Paul Stoddart's team means that the Minardi cars will not go into parc ferme over night and the team is therefore free to work on them before the race. As part of the new rules, all cars which qualify for the race must stay in parc ferme over night and may not be refuelled or modified by the teams. This rule was introduced to stop teams developing special light cars for the qualifying session.

Minardi has had very little pre-season testing and has employed this tactic in order to give the team more time to prepare for Sunday's race. Team boss Paul Stoddart confirmed this saying, "We needed to work on these cars tonight."

As for the 107% rule, because no time was set today, the Minardi drivers will be attributed the times they set in yesterday's qualifying session which were both within the limit. Certainly this was the understanding of Paul Stoddart who revealed he had sought clarification that his tactics were legitimate before the qualifying session began.


Bron www.F1.com
Reply With Quote
  #4  
Old 08-03-2003, 11:17
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 1,627
Fordje,

Begrijpelijk, maar dan zou het voor iedereen zo moeten zijn, hé .
Goed gezien van Stoddart, ik zal het niet tegenspreken, maar heb wel zeer zware bedenkingen over hoe dit allemaal tot stand kan komen...
Reply With Quote
  #5  
Old 08-03-2003, 12:44
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator
 
Join Date: May 2001
Location: Laakdal
Posts: 13,719
Dit is natuurlijk wel een tactiek die je alleen kan toepassen als je sowieso al vanachter staat... Ferrari zal zoiets niet uit zijn hoed toveren denk ik...
__________________

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
  #6  
Old 08-03-2003, 13:03
HHugo's Avatar
HHugo HHugo is offline
Moderator
 
Join Date: Jan 2002
Location: Dadizele
Posts: 1,588
Begrijp ik toch niet goed hoor, als de Minardi's hun tijd van de eerste quali krijgen, dan staan ze toch op de voorlaatste rij met tijden van 1:30.053 en 1:30.479 voor Firman en Pizzonia die 1:31.242 en 1:31.723 gereden hebben in quali 2. Of vliegen ze sowieso achteraan als ze niet qualificeren op zaterdag?
Reply With Quote
  #7  
Old 08-03-2003, 13:14
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
de tijden van vrijdag bepalen enkel in welke volgorde ze starten voor de quali's van zaterdag...
__________________
greetz
Reply With Quote
  #8  
Old 08-03-2003, 14:11
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Ik vind dit best een sublieme tactiek van Minardi ! Zorgt weer voor wat opschudding wat de boel best interessant houdt. Want eerlijk gezegd, zo ongelooflijk spannend vind ik het nieuwe systeem niet. Die kwalificatie van vanmorgen heb ik half ingedut bekeken. Als je uit deze startgrid al conclusies mag trekken, weet je dat Ferrari nog steeds oppermachtig is en de andere teams mogen gaan strijden voor de 3de plaats, achter Schumacher en Barrichello.
Wat me wel opviel: Barrichello lijkt me in Australië de snelste Ferrari-coureur. Rubens werd min of meer gehinderd door Raikkonen en de rommel die deze laatste op de baan had achtergelaten. Benieuwd wat er gebeurt als Barrichello morgen Schumacher achter zich kan laten bij de start...
Ook nog pet af voor BAR en Toyota. Snel zijn ze, nu nog die betrouwbaarheid. En McLarens' seizoenstart gemist ? Coulthard best wel, Raikkonen daarentegen is slachtoffer van het nieuwe systeem. Met een rondje meer had ik hem best nog voor Montoya zien eindigen.

Hoedanook, benieuwd naar morgen, oftewel vannacht 3u45 op Canvas of RTBF2. Trouwens; de beelden: Een onboardcamera die we slechts 3 seconden kunnen 'bewonderen' vind ik nu ook maar niks. Vroeger kreeg je soms een heel rondje onboard mee, nu slechts een kleine flash. Voor verbetering vatbaar.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #9  
Old 08-03-2003, 14:25
yvdp's Avatar
yvdp yvdp is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Schilde, Belgium
Posts: 2,758
mjah, ergens heb je wel gelijk. Maar ik denk niet dat de minardi's lang vanvoor kunnen blijven. Als ze daar al geraken. Met deze tactiek verwacht ik ze in de middenmoot
__________________
greetz
Reply With Quote
  #10  
Old 08-03-2003, 15:05
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
De middenmoot was hun voornaamste doel voor dit jaar...dus
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
  #11  
Old 08-03-2003, 15:45
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jan 2002
Location: Kortrijk
Posts: 539
Quote:
Originally posted by Finish
Want eerlijk gezegd, zo ongelooflijk spannend vind ik het nieuwe systeem niet.
Ik denk dat we zullen moeten wachten op kwalificatie sessies waar het zo in de tweede helft begint te regenen. => minardi's vooraan, Ferrari's achteraan
Reply With Quote
  #12  
Old 08-03-2003, 15:54
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
Wat als het regent bij de start. In principe mag er aan de auto's niets meer gedaan worden tussen de kwalificatie en de race. Ik hoop wel dat ze mogen kiezen voor regenbanden indien het regent bij de start. Zo niet komt het de F1 niet ten goede. We gaan dan trouwens van start in uiterst gevaarlijke omstandigheden.

Misschien heeft Stoddard de oplossing gevonden in het reglement en gokt hij op regen om daar dan zijn voordeel uit te halen ????

Trouwens van morgen net voor de warm up van de kwalificaties begon het lichtjes te druppen.

En wat de nieuw kwalificaties betreft : ik heb er wel van genoten. Niet helemaal zo spannend als in het verleden wanneer de toppers dikwijls in de laatst seconden nog hun tijd verbeterden. Het nieuwe systeem is echter zeer overzichtelijk. Wat niet kan gezegd worden van de race-strategie die pas overzichtelijk zal worden tijdens het verloop van de eigenlijke wedstrijd.

C U
Reply With Quote
  #13  
Old 08-03-2003, 20:10
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Het enige positieve vind ik nu is dat je echt iedereen ziet. Ze mogen tussenin wel eens een tussenstand geven.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #14  
Old 08-03-2003, 20:17
Hakki's Avatar
Hakki Hakki is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Waregem (West Vlaanderen)
Posts: 597
Quote:
Originally posted by raceboy
Het enige positieve vind ik nu is dat je echt iedereen ziet. Ze mogen tussenin wel eens een tussenstand geven.
wat ze ook ni tonen zijn herhalingen, ze hebben der gewoon bijna geen tijd voor, de ene wagen komt over de finish en 10seconden later begint de andere
Reply With Quote
  #15  
Old 08-03-2003, 22:12
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Posts: 4,889
Quote:
Originally posted by Hakki
wat ze ook ni tonen zijn herhalingen, ze hebben der gewoon bijna geen tijd voor, de ene wagen komt over de finish en 10seconden later begint de andere
Klopt. Zo hebben we Raikkonen's fout maar 1 keer mogen zien...
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 17:03.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.