De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Technisch hoekje
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 29-04-2003, 11:23
serge serge is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2002
Location: Sint-Niklaas
Posts: 244
Sleep oog

Volgens de technische keuring moeten we nu een nieuw type sleepoog gebruiken. Ipv een vast oog moet er nu een loshangend, scharnierend oog gebruikt worden.
Iemand enig idee waar deze verkrijgbaar zijn?
Reply With Quote
  #2  
Old 29-04-2003, 11:34
Roel Roel is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jul 2002
Location: TURNHOUT
Posts: 162
AD Sport / Van Den Bossche / Mosa Frein
Reply With Quote
  #3  
Old 29-04-2003, 12:42
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Booischot
Posts: 350
Je kan deze makkelijk zelf maken. Hebben we zelf ook gedaan nadat onze gekochte, vaste sleepoog werd afgekeurd.
Je gaat naar een ijzerwinkel of doe-het-zelf zaak en je koopt in het goede nederlands gezegd een KELF.Deze kost bij ons 1.12 €.
Dus zeker niet duur en perfect in orde voor de keuring.
Reply With Quote
  #4  
Old 29-04-2003, 22:02
Giovanni's Avatar
Giovanni Giovanni is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Dec 2002
Location: St.-Niklaas
Posts: 352
Dit is de exacte tekst uit het technische reglement van de BelCar :

"34. Elke wagen moet aan voor- en achterzijde uitgerust zijn met een trekoog die aan het chassis of achteraan aan het motorblok is bevestigd. Deze is ringvormig en heeft een minimale doormeter van de opening van 80 mm en een maximale van 100 mm. Het trekoog moet geschilderd zijn in geel, oranje of rood. Trekogen moeten zichtbaar zijn en binnen handbereik gemonteerd worden en dienen bruikbaar te zijn als de wagen zich in een kiezelbak bevindt. Bovendien dient de precieze plaats van deze trekogen aangeduid te worden door een pijl in een contrasterende kleur."

Ik zie nergens iets vermeld staan over een "loshangend" of "scharnierend" sleepoog.
Is dit de technische commissie van de Belcar of de Touring Cup ?
Reply With Quote
  #5  
Old 29-04-2003, 22:09
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: May 2001
Location: Knokke-Heist
Posts: 3,806
Misschien heeft het te maken met artikel 22 en 25:
22. Met uitzondering van de onderste helft van de volledige wielen, moet het koetswerk in een verticale projectie en langs boven gezien, alle mechanische componenten bedekken. Nergens mag de wagen uitstekende delen, scherpe hoeken of kanten vertonen.

25. Het silhouet van de wagen moet in zijaanzicht behouden blijven. Aėrodynamische hulpmiddelen zoals vleugels, splitters, diffusers en dive plates zijn toegestaan, maar zij mogen in lengte en breedte niet de maximale maten van de wagen - zonder buitenspiegels - overschrijden. Splitters en diffusers moeten tenminste 10 mm dik zijn. Op geen enkel ogenblik mag een aėrodynamisch hulpmiddel hoger reiken dan het hoogste punt van het originele koetswerk van de wagen. Scherpe uitstekende randen zijn ten allen tijde verboden.


Maar ik denk dat dit veeleer een interpretatie van het reglement is... Ik denk dat het in de FIA N-GT verplicht is en dat daarom die RS'en er mee zijn uitgerust...
__________________
WRC-prono 2009 kampioen
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 20:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.