De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 02-04-2003, 22:01
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -
 
Join Date: Nov 2001
Location: Wilrijk (A'pen)
Posts: 1,414
Grand Prix de Pâques - Francorchamps 18, 19, 20 april 2003

timing van racingbelgium.com

Vendredi/Vrijdag 18 avril/april

09.00 - 18.00 h/u Journée incentive payante/Betalende incentive dag
13.00 - 14.30 h/u Administration and technical control BTCS
14.30 - 16.00 h/u Administration and technical control Sports Cars
16.00 - 18.00 h/u Administration and technical control VW Fun Cup
17.00 - 17.45 h/u Cours théoriques licences 1 week-end
18.00 - 18.30 h/u Cours pratiques licences 1 week-end
18.00 - 20.00 h/u Technical control VW Fun Cup

Samedi/Zaterdag 19 avril/april

07.00 - 07.30 h/u Administration and technical control Sports Cars
07.15 - 08.30 h/u Administration and technical control BTCS
08.30 - 10.30 h/u Administration and technical control VW Fun Cup
09.00 h/u Briefing F3 (Eau Rouge)
09.30 h/u Briefing BSCC Sports Cars (Eau Rouge)
10.30 h/u Briefing VW Fun Cup (Eau Rouge)
11.15 h/u Briefing BTCS (Eau Rouge)

08.00 - 08.30 h/u BSCC Sports Cars Qualifying (30 min)
08.45 - 09.45 h/u BTCS Qualifying (60 min)
10.00 - 10.30 h/u Formula 3 Qualifying (30 min)
10.45 - 11.15 h/u BSCC Sports Cars Qualifying (30 min)
11.30 - 13.00 h/u VW Fun Cup Qualifying (90 min)
13.15 - 14.15 h/u BTCS Qualifying (60 min)
14.45 - 15.45 h/u BSCC Sports Cars Race 1 (60 min)
16.15 - 19.15 h/u VW Fun Cup Race 1 (180 min)

Dimanche/Zondag 20 avril/april

08.30 - 09.30 h/u BSCC Sports Cars Race 2 (60 min)
10.00 - 11.30 h/u BTCS Race 1 (90 min)
12.00 - 12.35 h/u Formula 3 Race (35 min)
13.00 - 16.00 h/u VW Fun Cup Race 2 (180 min)
16.30 - 18.00 h/u BTCS Race 2 (90 min)
Reply With Quote
  #2  
Old 02-04-2003, 22:40
ckj ckj is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2002
Posts: 225
Ha, deze timing komt als geroepen, zat daar al een tijd op te wachten, maar had nog niks vernomen.

Bedankt! en ik zal er zeker zijn.

CKJ Distrispeed.
__________________
CKJ S-F
Reply With Quote
  #3  
Old 15-04-2003, 19:45
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Grand Prix de Pâques / Francorchamps 18, 19, 20 april 2003

Samedi/Zaterdag 19 avril/april:
08.00 - 08.30 h/u BSCC Sports Cars Qualifying (30 min)
08.45 - 09.45 h/u BTCS Qualifying (60 min)
10.00 - 10.30 h/u Formula 3 Qualifying (30 min)
10.45 - 11.15 h/u BSCC Sports Cars Qualifying (30 min)
11.30 - 13.00 h/u VW Fun Cup Qualifying (90 min)
13.15 - 14.15 h/u BTCS Qualifying (60 min)
14.45 - 15.45 h/u BSCC Sports Cars Race 1 (60 min)
16.15 - 19.15 h/u VW Fun Cup Race 1 (180 min)

Dimanche/Zondag 20 avril/april:
08.30 - 09.30 h/u BSCC Sports Cars Race 2 (60 min)
10.00 - 11.30 h/u BTCS Race 1 (90 min)
12.00 - 12.35 h/u Formula 3 Race (35 min)
13.00 - 16.00 h/u VW Fun Cup Race 2 (180 min)
16.30 - 18.00 h/u BTCS Race 2 (90 min)

Denk dat ik op paaszondag maar eens naar Spa ga, dit jaar kunnen we toch geen eieren zoeken ivm de vogelpest

Kunnen we de premiere van de BTCS meemaken......en de F3 is dat de duitse?

"niet gezien dat die topic reeds geopend was"
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 15-04-2003 at 21:19.
Reply With Quote
  #4  
Old 15-04-2003, 20:34
vincentdb2001's Avatar
vincentdb2001 vincentdb2001 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt & Louvain-La-Neuve
Posts: 726
Re: Grand Prix de Pâques / Francorchamps 18, 19, 20 april 2003

Quote:
Originally posted by Marshal
Kunnen we de premiere van de BTCS meemaken......en de F3 is dat de duitse?

Ik denk dat het de "classics" F3 zullen zijn. Die hebben we vorig jaar al op Spa kunnen zien tijdens de "Rencontre Peugeot Sport" (zie foto's).

Ik zal er zaterdag zeker zijn, en als het zo een mooie weer blijft, zondag ook


Vincent
__________________
<a href=http://www.vdb-race-pics.com>www.vdb-race-pics.com

</a>
Reply With Quote
  #5  
Old 16-04-2003, 12:52
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
weet er iemand wat die sportscars zijn?

ik ben er vanaf vrijdag tot zondag
onze auto staat normaal gezien redelijk goed, gezien de training van vorige week donderdag super is verlopen. Nu nog de afstellingen voor francorchamps optimaliseren en we gaan voor ons eerste podium in de light categorie! Laat ons hopen dat het lukt want de eerste drie van de light van vorig jaar zijn verdwenen dit jaar!
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 16-04-2003, 13:18
vincentdb2001's Avatar
vincentdb2001 vincentdb2001 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt & Louvain-La-Neuve
Posts: 726
Quote:
Originally posted by Maarten
weet er iemand wat die sportscars zijn?

Zouden dat de Radicals niet zijn?


Vincent
__________________
<a href=http://www.vdb-race-pics.com>www.vdb-race-pics.com

</a>
Reply With Quote
  #7  
Old 16-04-2003, 13:23
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
BSCC Sportscars zou dit kunnen zijn, maar dit is van vorig jaar!
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 16-04-2003, 16:34
vincentdb2001's Avatar
vincentdb2001 vincentdb2001 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt & Louvain-La-Neuve
Posts: 726
Ik heb meer informatie over dit evenement gevonden in de Turbo magazine van deze maand.

De F3's zullen de Franse zijn, de Fun Cup manche zal voor het Belgische en Europees kampioenschap tellen, en de BSCC zal degelijk voor proto's voorbehouden zijn (Radical UK? Infinity Cup? dat wisten ze nog niet bij Turbo toen de magazine uit de presse kwam).


De BTCS zal gedeelt zijn in 2 klassen :

* BTCS/divisie RACB Sport :

- Divisie 1 :
Silhouettes, Silhouettes Light, Super tourisme & Super 2000

- Divisie 2 :
Superproductie & Gr.N

- Divisie 3 :
Mazda MX5-Trophy


* BTCS/divisie ASAF :

De deelnemende wagens moeten aan het ASAF reglement beantwoorden.


Zo, ik hoop dat het wat duidelijker is

Vincent
__________________
<a href=http://www.vdb-race-pics.com>www.vdb-race-pics.com

</a>
Reply With Quote
  #9  
Old 16-04-2003, 17:27
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by vincentdb2001
De F3's zullen de Franse zijn
Hmmm, maar dat kampioenschap bestaat toch niet meer........is opgegaan in de europese klasse..........

Wat betreft de sportscars, zal waarschijnlijk die ouwe engelse snuif zijn

Op de site, http://www.i-n-f-i-n-i-t-y.be/ , zie ik geen wedstrijden in de maand april staan.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #10  
Old 16-04-2003, 17:31
vincentdb2001's Avatar
vincentdb2001 vincentdb2001 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt & Louvain-La-Neuve
Posts: 726
Quote:
Originally posted by Marshal
Hmmm, maar dat kampioenschap bestaat toch niet meer........is opgegaan in de europese klasse..........

Ja, idd, was ik (en zo te zien ook bij Turbo ) vergeten. Ik weet het niet, we zullen zaterdag wel zien


Vincent
__________________
<a href=http://www.vdb-race-pics.com>www.vdb-race-pics.com

</a>
Reply With Quote
  #11  
Old 17-04-2003, 09:50
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
in die BSCC lijkt het mij onwaarschijnlijk dat er radicals zullen meerijden, want ik meen dat die toch een eigen cup hebben, een europese, misschien rijdt er wel één enkeling in mee
on verra ...

als ge naar francorchamps komt, spring maar eens binnen hé, we zitten in de F1 pit (bij mijn weten hebben we daar nog nooit gestaan, een nieuwe ervaring dus)
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 17-04-2003, 10:01
vincentdb2001's Avatar
vincentdb2001 vincentdb2001 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2001
Location: Hasselt & Louvain-La-Neuve
Posts: 726
Quote:
Originally posted by Maarten

als ge naar francorchamps komt, spring maar eens binnen hé, we zitten in de F1 pit (bij mijn weten hebben we daar nog nooit gestaan, een nieuwe ervaring dus)

Ik zal er zaterdag en zondag zijn, 'k kom zeker eens langs, bedankt !


Vincent
__________________
<a href=http://www.vdb-race-pics.com>www.vdb-race-pics.com

</a>
Reply With Quote
  #13  
Old 21-04-2003, 19:00
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Die sportscars waren dus wel degelijk radicals.

Quote:
Op hun terrein hebben de Belgen kunnen voldoen aan de verwachtingen tijdens de twee eerste reeksen van de Belgian Sports Cars Challenge. Tegen de Engelsen, wiens aanvalslust vermenigvuldigd wordt wanneer ze naar Spa-Francorchamps komen, werd er een heel mooie tegenstand geboden.

De eerste reeks zag de Nederlander Michaël Vergers, officieel piloot voor Radical, de leiding nemen zonder een echte doorslaggevende gat te kunnen slaan tussen hem en Loïc Deman die blijkbaar een superdag had. Spijtig genoeg moest onze landgenoot Vergers laten gaan nadat hij door een achtergebleven concurrent gehinderd werd. Daardoor zakte hij onherroepelijk in het klassement. Halfweg de reeks gaf de leader het stuur aan zijn ploegmaat Tim Greaves. Deze laatste reed ietwat langzamer en kon niks beginnen tegen de rush van Derbyshire, winnaar van de twee eerste reeksen van de Europese Radical Kampioenschap in Rockingham. Achter het stuur van een tegenover de SR3 normaal gezien minder efficiënte Prosport, vloog de Engelsman naar een prachtige overwinning vóór Vergers-Greaves, Mercer-Moulton en Chouvel-Geoffroy, de beste Belgische ploeg. Opmerkelijk was de 6de plaats van Deman, dankzij een mooie laatste sprint, terwijl Frahm-Jacobs en Rosoux-Hahn ook in de toptien eindigden.

Zondag morgen liet Vergers niemand anders dan hem de touwtjes van de koers in handen nemen : de « Flying Dutchman » reed tegen een bijzonder hoog tempo maar moest opnieuw rekening houden met Deman en Chouvel (afgelost door Geoffroy) die er alles aan deden om een constante druk op de leiders uit te oefenen. Uiteindelijk kwamen de 3 SR3’s in die volgorde aan vóór de “Prosport”-versies van Derbyshire en Greensall. Meerdere Belgische deelnemers moesten echter opgeven, waaronder André-Baugnée (weggegleden), Frahm-Jacobs (motor) en Linnertz-Dallemagne (uitlaat). De twee teams aangenomen door Funyo deelden in de prijzen : Richard-Houillier wonnen de eerste reeks alvorens de familie Orhant de tweede round te laten winnen.

Uitslagen

Reeks 1 : 1. Derbyshire (Radical Sprosport), 24 ronden in 1u0’14’’722 ; 2. Vergers-Greaves (SR3) op 4’’806 ; 3. Mercer-Moulton (SR3) op 23’’503 ; 4. Chouvel-Geoffroy (SR3) op 24’’758 ; 5. Dudfield-Richards (SR3) op 27’’877 ; 6. Deman (SR3) op 28’’549; 7. El-Akabi (Prosport) op 1’07’’582; 8. Frahm-Jacobs (SR3) op 1’19’’099 ; 9. Rosoux-Hahn (SR3) op 1’20’’273 ; 10. Deschamps-Riddiford (SR3) op 1’25’’702

Reeks 2 : 1. Vergers-Greaves (SR3), 25 ronden in 1u02’35’’749 ; 2. Deman (SR3) op 8’’177 ; 3. Chouvel-Geoffroy (SR3) op 23’’249 ; 4. Derbyshire (Prosport) op 42’’488 ; 5. Greensall-Coleman (Prosport) op 53’’511 ; 6. Dove-Padmore (Prosport) op 1’18’’250 ; 7. Hyde-McBreen (SR3) op 1’31’’966 ; 8. Cook (Clubsport) op 1’32’’669 ; 9. Doman (Clubsport) op 1’36’’079 ; 10. Freeman (Clubsport) op 1’52’’481

bron: autosport.be
Die Vergers reed voorig jaar nog NASCAR in de Bush Grand National series.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #14  
Old 22-04-2003, 14:59
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Mar 2002
Location: Bonheiden City
Posts: 2,168
jep, het waren toch de radicals, wist niet dat die niet meer in hun eigen cup alleen reden, maar soit ...

ik zal jullie maar eens van wat leesvoer voorzien

verslagje perdieus motorsport trophée de Pâques!

het weekend begon voor perdieus motorsport op vrijdagmiddag tijdens de eerste vrije training, het was zaak om de auto in te rijden maar spijtig genoeg was onze hoofdmechanieker er nog niet bij om de wagen juist te zetten. met een ietwat verkeerde afstelling hebben de drie piloten marc, pieter en maarten perdieus francorchamps opnieuw leren ontdekken. heel merkwaardig was de hapering van de funcup vanaf halfweg de raidillon. het probleem leek in de sproeiers te zitten, de motor kreeg waarschijnlijk té veel naft.

zaterdag was dan qualifiying day. het was zaak om bij de eerste 25 te zitten aangezien er een 50tal deelnemers waren komen opdagen voor deze eerste manche van de vw fun cup 2003. doordat de gaskabel echter in het begin van de kwalificatie bij marc bleef haperen net voor de bruxelles, heeft marc een schuiver gedaan van een 70tal m na de wagen te hebben stilgelegd en is hij in de zandbak tot stilstand gekomen. de uitleining stond opnieuw verkeerd en daarenboven waren de twee nieuwe voorbanden serieus afgeplat waardoor de wagen in de bochten erg begon te springen. hier hadden we echter geen rekening mee gehouden toen maarten voor de tijd moest gaan op het einde van de kwalificatie. daar kwam nog bij dat maarten zonder verkeer aan het rijden was, waardoor hij nergens slipstream had en daarbij nog de nodige afstelling onregelmatigheden kwam hij met zwaar doorduwen slechts op een tijd van 3'12''. hetgeen slechts goed was voor de 35ste tijd, en daardoor belanden perdieus motorsport in het tweede loting zakje. dit bleek echter nog niet zo slecht te zijn aangezien ze de 32ste plaats trokken. wagen 32 op een 32ste plaats, dit heeft ook zijn charme ...

Racetime dan. Vertrokken van op de 32ste plaats is maarten in zijn relais van een uur opgerukt naar de 15de plaats. Met een 3'08'3 heeft hij zijn eigen besttijd in francorchamps met 0.7 seconden gevoelig verbeterd. Nadeel was wel dat maarten, door een crash van de wagen 22 van uniroyal en tegelijk de blowup van de motor van wagen 11 team CBR, lange tijd in de safety car heeft moeten rijden. Vader marc nam de tweede relais voor zijn rekening en moest na een pitstop waart toch een 15seconder verloren gingen hetgeen gelijk staat aan 5 plaatsen verlies, waarna marc het ritme eerst nog moest terugvinden. hij begon met 3'18 en 3'16 aan zijn relais waardoor hij enkele snellere mannen moest doorlaten en terugzakte naar een 23ste plaats. Hij geraakte in het goede tempo en al snel liet hij zijn normale 3'13-3'14 optekenen. Het laatste uur nam de oudste zoon Pieter voor zijn rekening. Hij eindigde de race op de 24ste plaats nadag de 63 van P Fastré hem op het einde nog was voorbij gegaan.

De tweede race van drie uur vond plaats op zondagmiddag. Maarten nam opnieuw de start voor zijn rekening en mocht nu vertrekken op de plaats waarop de vorige koers geëindigd was, met name 24ste, vertrekken. Naast Fastré (Mini Cup) nam Maarten de start van zijn leven. Hij nam een schitterende start, voor de witte lijn had hij al 4 plaatsen gewonnen, en na twee toeren bevond hij zich op de 9de plaats algemeen!!! Door de mindere motor en het op kop rijden van het tweede peloton kon hij echter niet van slipstream genieten en de aansluiting bij Verbist lukte hem maar niet. Dan werd met een groepje van vijf de slipstreamrace ingezet. Maarten hoopte dat ze door goed samen te werken de aansluiting met de kop van de wedstrijd wel zouden kunnen bewerkstelligen, maar zoals zo veel begon men onderling té hard te vechten waardoor de kopgroep van een 8tal wagens steeds verder wegliep. Wel slaagden ze erin, mede door Fastré om François Verbist terug te halen en een tweede peloton achter de kop van de race te vormen. Maarten kwam na een uur binnen op de 12de plaats, als derde van het door de pitstop fel uitgedunde pelotonnetje! Na een redelijk snelle wissel nam vader Marc over en hij kwam buiten op de 14de plaats. Maarten had 36l verbruikt wat ons een langere pitstop kostte omdat er twee jerrycans in gedaan moesten worden. Een verkeerde sproeier die ons té veel deed verbruiken was de oorzaak, er was echter geen tijd om deze te vervangen. Marc reed enkele toeren later op de 16de plaats en toen gebeurde het ... Na de dubbele linkse reed de Radio Contact tweezitter voor hem en de 47. Naar het schijnt heeft de 47 de Radio Contact een tik gegeven achteraan bij het uitkomen van de dubbele linkse waardoor de RC rond is gegaan. De 47 slaagde er nog in langs rechts te passeren, Marc reed net achter de 47 en dacht dit ook nog te kunnen doen, maar de Radio C raakte Marc in volle spin en recht op het linker voorwiel, waardoor Marc ook in een spin geraakte en met zijn rechterachter/zijkant in de vangrail links terecht kwam. Links voor stond het wiel helemaal krom, en ook rechtsachter stond het wiel niet meer zoals het hoorde. De safety car kwam de baan op en Marc werd met de oplegger samen met de 32 funcup van Perdieus Motorsport van het circuit naar de pits gebracht. Einde van de race, die nochthans mooi had kunnen eindigen.

Balans: Linksvoor ophangen weg, triagel scheef, stuurkolom geblokkeerd en vervormd, rechtsachter triangel en carrosserie schade, twee velgen kapot, een band volledig om zeep, en al de kleine dingetjes die daarbovenop ook nog kapot zijn hé

spijtig, hopelijk lukt het beter in Magny-Cours!
__________________
Reply With Quote
  #15  
Old 22-04-2003, 17:27
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Quote:
Originally posted by Maarten
Hij nam een schitterende start, voor de witte lijn had hij al 4 plaatsen gewonnen,
Hmmmm, zal het rapportje alsnog schrijven
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:40.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.