![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Grand Prix de Pâques - Francorchamps 18, 19, 20 april 2003
timing van racingbelgium.com
Vendredi/Vrijdag 18 avril/april 09.00 - 18.00 h/u Journée incentive payante/Betalende incentive dag 13.00 - 14.30 h/u Administration and technical control BTCS 14.30 - 16.00 h/u Administration and technical control Sports Cars 16.00 - 18.00 h/u Administration and technical control VW Fun Cup 17.00 - 17.45 h/u Cours théoriques licences 1 week-end 18.00 - 18.30 h/u Cours pratiques licences 1 week-end 18.00 - 20.00 h/u Technical control VW Fun Cup Samedi/Zaterdag 19 avril/april 07.00 - 07.30 h/u Administration and technical control Sports Cars 07.15 - 08.30 h/u Administration and technical control BTCS 08.30 - 10.30 h/u Administration and technical control VW Fun Cup 09.00 h/u Briefing F3 (Eau Rouge) 09.30 h/u Briefing BSCC Sports Cars (Eau Rouge) 10.30 h/u Briefing VW Fun Cup (Eau Rouge) 11.15 h/u Briefing BTCS (Eau Rouge) 08.00 - 08.30 h/u BSCC Sports Cars Qualifying (30 min) 08.45 - 09.45 h/u BTCS Qualifying (60 min) 10.00 - 10.30 h/u Formula 3 Qualifying (30 min) 10.45 - 11.15 h/u BSCC Sports Cars Qualifying (30 min) 11.30 - 13.00 h/u VW Fun Cup Qualifying (90 min) 13.15 - 14.15 h/u BTCS Qualifying (60 min) 14.45 - 15.45 h/u BSCC Sports Cars Race 1 (60 min) 16.15 - 19.15 h/u VW Fun Cup Race 1 (180 min) Dimanche/Zondag 20 avril/april 08.30 - 09.30 h/u BSCC Sports Cars Race 2 (60 min) 10.00 - 11.30 h/u BTCS Race 1 (90 min) 12.00 - 12.35 h/u Formula 3 Race (35 min) 13.00 - 16.00 h/u VW Fun Cup Race 2 (180 min) 16.30 - 18.00 h/u BTCS Race 2 (90 min) |
#2
|
|||
|
|||
Ha, deze timing komt als geroepen, zat daar al een tijd op te wachten, maar had nog niks vernomen.
Bedankt! en ik zal er zeker zijn. CKJ Distrispeed.
__________________
CKJ S-F |
#3
|
||||
|
||||
Grand Prix de Pâques / Francorchamps 18, 19, 20 april 2003
Samedi/Zaterdag 19 avril/april:
08.00 - 08.30 h/u BSCC Sports Cars Qualifying (30 min) 08.45 - 09.45 h/u BTCS Qualifying (60 min) 10.00 - 10.30 h/u Formula 3 Qualifying (30 min) 10.45 - 11.15 h/u BSCC Sports Cars Qualifying (30 min) 11.30 - 13.00 h/u VW Fun Cup Qualifying (90 min) 13.15 - 14.15 h/u BTCS Qualifying (60 min) 14.45 - 15.45 h/u BSCC Sports Cars Race 1 (60 min) 16.15 - 19.15 h/u VW Fun Cup Race 1 (180 min) Dimanche/Zondag 20 avril/april: 08.30 - 09.30 h/u BSCC Sports Cars Race 2 (60 min) 10.00 - 11.30 h/u BTCS Race 1 (90 min) 12.00 - 12.35 h/u Formula 3 Race (35 min) 13.00 - 16.00 h/u VW Fun Cup Race 2 (180 min) 16.30 - 18.00 h/u BTCS Race 2 (90 min) Denk dat ik op paaszondag maar eens naar Spa ga, dit jaar kunnen we toch geen eieren zoeken ivm de vogelpest ![]() ![]() Kunnen we de premiere van de BTCS meemaken......en de F3 is dat de duitse? "niet gezien dat die topic reeds geopend was"
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 15-04-2003 at 21:19. |
#4
|
||||
|
||||
Re: Grand Prix de Pâques / Francorchamps 18, 19, 20 april 2003
Quote:
Ik denk dat het de "classics" F3 zullen zijn. Die hebben we vorig jaar al op Spa kunnen zien tijdens de "Rencontre Peugeot Sport" (zie foto's). Ik zal er zaterdag zeker zijn, en als het zo een mooie weer blijft, zondag ook ![]() Vincent
__________________
<a href=http://www.vdb-race-pics.com>www.vdb-race-pics.com </a> |
#5
|
||||
|
||||
weet er iemand wat die sportscars zijn?
ik ben er vanaf vrijdag tot zondag onze auto staat normaal gezien redelijk goed, gezien de training van vorige week donderdag super is verlopen. Nu nog de afstellingen voor francorchamps optimaliseren en we gaan voor ons eerste podium in de light categorie! Laat ons hopen dat het lukt want de eerste drie van de light van vorig jaar zijn verdwenen dit jaar!
__________________
![]() |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Vincent
__________________
<a href=http://www.vdb-race-pics.com>www.vdb-race-pics.com </a> |
#7
|
||||
|
||||
BSCC Sportscars zou dit kunnen zijn, maar dit is van vorig jaar!
__________________
![]() |
#8
|
||||
|
||||
Ik heb meer informatie over dit evenement gevonden in de Turbo magazine van deze maand.
De F3's zullen de Franse zijn, de Fun Cup manche zal voor het Belgische en Europees kampioenschap tellen, en de BSCC zal degelijk voor proto's voorbehouden zijn (Radical UK? Infinity Cup? dat wisten ze nog niet bij Turbo toen de magazine uit de presse kwam). De BTCS zal gedeelt zijn in 2 klassen : * BTCS/divisie RACB Sport : - Divisie 1 : Silhouettes, Silhouettes Light, Super tourisme & Super 2000 - Divisie 2 : Superproductie & Gr.N - Divisie 3 : Mazda MX5-Trophy * BTCS/divisie ASAF : De deelnemende wagens moeten aan het ASAF reglement beantwoorden. Zo, ik hoop dat het wat duidelijker is ![]() Vincent
__________________
<a href=http://www.vdb-race-pics.com>www.vdb-race-pics.com </a> |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
Wat betreft de sportscars, zal waarschijnlijk die ouwe engelse snuif zijn ![]() ![]() Op de site, http://www.i-n-f-i-n-i-t-y.be/ , zie ik geen wedstrijden in de maand april staan.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, idd, was ik (en zo te zien ook bij Turbo ![]() ![]() Vincent
__________________
<a href=http://www.vdb-race-pics.com>www.vdb-race-pics.com </a> |
#11
|
||||
|
||||
in die BSCC lijkt het mij onwaarschijnlijk dat er radicals zullen meerijden, want ik meen dat die toch een eigen cup hebben, een europese, misschien rijdt er wel één enkeling in mee
on verra ... als ge naar francorchamps komt, spring maar eens binnen hé, we zitten in de F1 pit (bij mijn weten hebben we daar nog nooit gestaan, een nieuwe ervaring dus)
__________________
![]() |
#12
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zal er zaterdag en zondag zijn, 'k kom zeker eens langs, bedankt ! Vincent
__________________
<a href=http://www.vdb-race-pics.com>www.vdb-race-pics.com </a> |
#13
|
||||
|
||||
Die sportscars waren dus wel degelijk radicals.
Quote:
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#14
|
||||
|
||||
jep, het waren toch de radicals, wist niet dat die niet meer in hun eigen cup alleen reden, maar soit ...
ik zal jullie maar eens van wat leesvoer voorzien verslagje perdieus motorsport trophée de Pâques! het weekend begon voor perdieus motorsport op vrijdagmiddag tijdens de eerste vrije training, het was zaak om de auto in te rijden maar spijtig genoeg was onze hoofdmechanieker er nog niet bij om de wagen juist te zetten. met een ietwat verkeerde afstelling hebben de drie piloten marc, pieter en maarten perdieus francorchamps opnieuw leren ontdekken. heel merkwaardig was de hapering van de funcup vanaf halfweg de raidillon. het probleem leek in de sproeiers te zitten, de motor kreeg waarschijnlijk té veel naft. zaterdag was dan qualifiying day. het was zaak om bij de eerste 25 te zitten aangezien er een 50tal deelnemers waren komen opdagen voor deze eerste manche van de vw fun cup 2003. doordat de gaskabel echter in het begin van de kwalificatie bij marc bleef haperen net voor de bruxelles, heeft marc een schuiver gedaan van een 70tal m na de wagen te hebben stilgelegd en is hij in de zandbak tot stilstand gekomen. de uitleining stond opnieuw verkeerd en daarenboven waren de twee nieuwe voorbanden serieus afgeplat waardoor de wagen in de bochten erg begon te springen. hier hadden we echter geen rekening mee gehouden toen maarten voor de tijd moest gaan op het einde van de kwalificatie. daar kwam nog bij dat maarten zonder verkeer aan het rijden was, waardoor hij nergens slipstream had en daarbij nog de nodige afstelling onregelmatigheden kwam hij met zwaar doorduwen slechts op een tijd van 3'12''. hetgeen slechts goed was voor de 35ste tijd, en daardoor belanden perdieus motorsport in het tweede loting zakje. dit bleek echter nog niet zo slecht te zijn aangezien ze de 32ste plaats trokken. wagen 32 op een 32ste plaats, dit heeft ook zijn charme ... Racetime dan. Vertrokken van op de 32ste plaats is maarten in zijn relais van een uur opgerukt naar de 15de plaats. Met een 3'08'3 heeft hij zijn eigen besttijd in francorchamps met 0.7 seconden gevoelig verbeterd. Nadeel was wel dat maarten, door een crash van de wagen 22 van uniroyal en tegelijk de blowup van de motor van wagen 11 team CBR, lange tijd in de safety car heeft moeten rijden. Vader marc nam de tweede relais voor zijn rekening en moest na een pitstop waart toch een 15seconder verloren gingen hetgeen gelijk staat aan 5 plaatsen verlies, waarna marc het ritme eerst nog moest terugvinden. hij begon met 3'18 en 3'16 aan zijn relais waardoor hij enkele snellere mannen moest doorlaten en terugzakte naar een 23ste plaats. Hij geraakte in het goede tempo en al snel liet hij zijn normale 3'13-3'14 optekenen. Het laatste uur nam de oudste zoon Pieter voor zijn rekening. Hij eindigde de race op de 24ste plaats nadag de 63 van P Fastré hem op het einde nog was voorbij gegaan. De tweede race van drie uur vond plaats op zondagmiddag. Maarten nam opnieuw de start voor zijn rekening en mocht nu vertrekken op de plaats waarop de vorige koers geëindigd was, met name 24ste, vertrekken. Naast Fastré (Mini Cup) nam Maarten de start van zijn leven. Hij nam een schitterende start, voor de witte lijn had hij al 4 plaatsen gewonnen, en na twee toeren bevond hij zich op de 9de plaats algemeen!!! Door de mindere motor en het op kop rijden van het tweede peloton kon hij echter niet van slipstream genieten en de aansluiting bij Verbist lukte hem maar niet. Dan werd met een groepje van vijf de slipstreamrace ingezet. Maarten hoopte dat ze door goed samen te werken de aansluiting met de kop van de wedstrijd wel zouden kunnen bewerkstelligen, maar zoals zo veel begon men onderling té hard te vechten waardoor de kopgroep van een 8tal wagens steeds verder wegliep. Wel slaagden ze erin, mede door Fastré om François Verbist terug te halen en een tweede peloton achter de kop van de race te vormen. Maarten kwam na een uur binnen op de 12de plaats, als derde van het door de pitstop fel uitgedunde pelotonnetje! Na een redelijk snelle wissel nam vader Marc over en hij kwam buiten op de 14de plaats. Maarten had 36l verbruikt wat ons een langere pitstop kostte omdat er twee jerrycans in gedaan moesten worden. Een verkeerde sproeier die ons té veel deed verbruiken was de oorzaak, er was echter geen tijd om deze te vervangen. Marc reed enkele toeren later op de 16de plaats en toen gebeurde het ... Na de dubbele linkse reed de Radio Contact tweezitter voor hem en de 47. Naar het schijnt heeft de 47 de Radio Contact een tik gegeven achteraan bij het uitkomen van de dubbele linkse waardoor de RC rond is gegaan. De 47 slaagde er nog in langs rechts te passeren, Marc reed net achter de 47 en dacht dit ook nog te kunnen doen, maar de Radio C raakte Marc in volle spin en recht op het linker voorwiel, waardoor Marc ook in een spin geraakte en met zijn rechterachter/zijkant in de vangrail links terecht kwam. Links voor stond het wiel helemaal krom, en ook rechtsachter stond het wiel niet meer zoals het hoorde. De safety car kwam de baan op en Marc werd met de oplegger samen met de 32 funcup van Perdieus Motorsport van het circuit naar de pits gebracht. Einde van de race, die nochthans mooi had kunnen eindigen. Balans: Linksvoor ophangen weg, triagel scheef, stuurkolom geblokkeerd en vervormd, rechtsachter triangel en carrosserie schade, twee velgen kapot, een band volledig om zeep, en al de kleine dingetjes die daarbovenop ook nog kapot zijn hé spijtig, hopelijk lukt het beter in Magny-Cours!
__________________
![]() |
#15
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|