De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Technisch hoekje
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 14-05-2003, 00:00
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Gewicht F1 motor Ferrari....een waar mysterie

Althans als het waar is wat ik lees dan moet men daar toch wel de beschikking hebben over toch wel heel aparte materialen..............

In de Autosport van afgelopen week staat een stukje Nigel Roebuck. Toch wel zeer betrouwbaar te noemen.

In dat stukje zegt ie dat de F2003-GA voor aanvang van de eerste testsessies 107 kg onder het minimum gewicht zat. Echter doordat de motor niet betrouwbaar was resulteerde dat erin dat de wagen voor aanvang van zijn eerste GP nog maar 70 kg onder zijn minimum gewicht zat. Het grootste gedeelte van de 37 kg zat in de "constructuction of the engine"

M.a.w de motor van de afgelopen GP was een KG of 30 zwaarder dan de bedoeling was. Had Ferrari dan een motor ontwikkeld die zo rond de 60 kg weegt?????????

Want een huidige F1 motor zit geloof ik zo rond de 90 kg, tien jaar geleden was dat nog 115 KG. Ze zullen wel geen gietijzer gebruiken
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 14-05-2003, 15:31
FastFons's Avatar
FastFons FastFons is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2002
Location: Hasselt/Heverlee
Posts: 495
Is het bij Ferrari niet zo dat motor en versnellingsbak uit 1 stuk zijn gegoten? Daar bespaar je dan al een pak gewicht. Voor de rest denk ik dat men stilaan begint te werken met keramische materialen, er is geen enkel metaal(legering) die volgens mij sterk en stijf genoeg is en ook nog die hoge temperaturen kan ondergaan bij zo'n laag gewicht(want anders wanden te dik) Bovendien zijn er nog een aantal materialen verboden zoals bv berillium. Keramische materialen bieden de oplossing als ze schokbestendig gemaakt kunnen worden, voor de rest zijn ze licht, sterk en bestand tegen hoge temperaturen...

FF
Reply With Quote
  #3  
Old 14-05-2003, 17:19
redje's Avatar
redje redje is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Wezemaal
Posts: 1,382
Gaan ze de motoren uit klei maken???
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 05:07.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.