De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 21-02-2003, 22:30
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
De tijden van de F1-privateer teams komen weer tot leven!…………vanaf 2005/2006

De tijden van de F1-privateer teams komen weer tot leven!…………vanaf 2005/2006

Het laatste hersenspinsel van Max Mosley staat deze week te lezen in de Autosport. Hij ziet er geen probleem als F3000 / Sportcars team een stapje hoger willen gaan. Met de “versimpeling” van de Formule 1 zou dat volgens hem geen probleem zijn.

Door langere levensduur van de motor, “standaard”-onderdelen zoals vleugels, ophanging e.d. gaan de running cost al naar beneden. Daarnaast is hij van mening dat de topteams hun wagens van het afgelopen jaar moeten doorverkopen aan deze “second-string” teams.

Ikzelf zie dat plannetje van Moseley wel zitten…………krijgen we eindelijk weer de Inoue’s, Noda’s en Deletrazzen weer terug

B8 2 serieus, teams als Super Nova , Arden zouden toch in staat moeten worden geacht om van deze nieuwe regel te profiteren.

Of volgens Moseley het plan haalbaar lijkt, daarin is de beste man heel duidelijk: Als er nog twee teams wegvallen dan zullen de andere teams 3 wagens moeten inzetten (staat in de reglementen van de Concorde Agreement),……………… denk dat verdere uitleg overbodig is.

Komt dit uit de lucht vallen? Nee, naar het schijnt heeft Jaquar al zo een aanvraag gehad, om in de toekomst een one-year old chassis and engine te leveren aan een niet nader te noemen team. Volgens de tam-tam gaat hier om de duitser Behring (de uiteindelijke niet-redder van Arrows).

Kon weleens lachen worden, zo’n “tweede-hands team” dat met een super lichte wagen de qualifying ingaat………..vooraan op de grid, en dan het eerste of tweede rondje binnenkomen voor one-stop pit strategie.

Ross Brawn, heb je nog een meesterstrateeg nodig? Call me!
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 21-02-2003, 22:58
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Klinkt interessant en Maxie boy is natuurlijk ook niet van gisteren. Als hij de F-1 aantrekkelijk wil houden, moet ie natuurlijk iets gaan doen. Met de GPWC dreiging in de lucht voor 2008, heeft hij er alle belang bij om een zo vol mogelijke start-grid te krijgen. 't zal ook af te wachten zijn wat de arbitration - aangevraagd door McLaren en Williams - zal brengen.
Ik ben altijd grote fan van de F-1 geweest, voornamelijk voor de technologie. Deze wordt alsmaar gereglementeerder en eenvoudiger tot er niets meer van over dreigt te blijven. en dus verliest het voor mij toch serieus wat aantrekkingskracht. Als ik close racing wil zien, ga ik wel naar Yarissen of Clio's kijken.

Mijn idee.

Last edited by Guido; 21-02-2003 at 23:00.
Reply With Quote
  #3  
Old 22-02-2003, 00:33
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Dec 2001
Location: Keerbergen
Posts: 2,963
ik begin hoe langer hoe meer te denken : kom op met die GPWC dat we Mosley en z'n gevolg zo snel mogelijk buitenspel kunnen zetten. Mosley is gewoon de sport aan het verkl**ten.
Reply With Quote
  #4  
Old 22-02-2003, 11:34
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
Geheel mee oneens. Als ik de berichten de laatste tijd zo lees dan is Max de redder in nood. Trouwens van Ecclestone hoor je op dit gebied niks.......................normaal trekt die kabouter zijn mond open als het hem niet zint, nu dus niet.

Teams hebben dit ook aan zichzelf te danken, hadden ze eind 2002 maar zelf een besluit moeten nemen.

Mocht die GPWC doorgaan, dan is het einde ook bekend..............kijk maar eens naar de stituatie DTM/ITC mid jaren negentig
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #5  
Old 22-02-2003, 14:11
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone
 
Join Date: May 2001
Location: Hoboken (Antwerpen)
Posts: 6,845
Minardi is voor volgend jaar aan het overwegen om een oud Chassis van een andere constructeur te kopen ....

Minardi volgend jaar met een F2003-GA ...... wie weet

Kan Stoddart eens een stevig antwoord geven aan Ron Dennis .... Die zijn comentaar deze week was wel een beetje over de schreef ...
__________________
Reply With Quote
  #6  
Old 22-02-2003, 15:59
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic
 
Join Date: Feb 2003
Location: N/A
Posts: 9,648
Ik zou wel eens willen weten, dat wanneer je zelf een inverstering van ettelijke miljoenen doet aan een ontwerp en dat wanneer dat ding zo goed als klaar is, er een flauwe plezante komt vertellen dat het allemaal niet meer mag en dat je die investeringen gewoon kunt afschrijven, omdat er een paar firma'kes zijn die failliet gegaan zijn door slecht management (Prost, Arrows) en misschien volgen er nog wel een paar om dezelfde reden, of je dan ook maar gewoon zegt, van bon OK, de vuilbak er dan maar mee in.??

't is trouwens niet de eerste keer dat de FIA zoiets bij McLaren flikt. Als heel uw organisatie - engineering, marketing enz., erop gebouwd is om de 'pinnacle of motorsport' te vertegenwoordigen, dan is er inderdaad een ernstig probleem wanneer alles een beetje simplified wordt omdat er anderen zijn die een tent niet kunnen runnen. 't is niet omdat ge x-keer wereldkampioen geweest zijt, dat ge ook een team kunt runnen nietwaar (Prost en Lauda). McLaren is er ook niet tegen, mits de nodige overgangsperiode gerespecteerd worden enz, maar Mosley's "door de strot rammerij - take it or leave it", dàt is pas over de schreef gaan.

Bovendien, denk ik dat er minsten 3 a 4 teams in staat zijn om een derde auto te runnen. Dat ze die laten meerijden en alleen de eerste 2 punten laten pakken voor het constructeurskampioenschap. En dat de FIA nog eens een aantal andere constreurs warm maakt om mee te doen ipv van occasies aan lesser teams te laten verkopen. Maar met de huidige gang van zaken zal wel geen enkele constructeut staan te popelen om in te stappen. Enfin, ze bekijken het maar.
Reply With Quote
  #7  
Old 27-02-2003, 23:04
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
zo, Jantje Lammers krijgt de kriebels.................

Vanochtend ontvingen we een persbericht van Racing for Holland waarin de plannen voor dit seizoen werden gepresenteerd. Het persbericht wordt afgesloten met een quote van Jan Lammers waarin hij meldt dat misschien de Formule 1 ooit binnen handbereik komt, als team welteverstaan.

Dat klink erg ambitieus en dus hebben we Jan gebeld met de vraag of er al concrete plannen zijn voor een eigen F1 team: “natuurlijk is dat een premature statement en we zijn nu bezig met de orde van de dag. We zijn een raceorganisatie en het is een kwestie van sommetjes oplossen, we zitten nu in het sportscar project en dat willen we eerst goed afronden. Als je naar de afgelopen jaren kijkt dan zie je dat er een behoorlijke groei in zit. Van een eigen auto naar het kampioenschap, dit jaar twee auto’s die hopelijk beide aan de start staan van Le Mans. Het wordt een soort van routine. Het kan goed zijn dat de Formule 1 ook soortgelijke kansen gaat bieden. Je hebt partners nodig maar die kunnen zich aandienen. Veel teams leasen tegenwoordig de motoren en de mogelijkheid kan ontstaan dat een chassis wordt gekocht in plaats van in eigen beheer maken. Daarnaast is de Nederlandse markt aanwezig in de Formule 1. Je moet wel realistisch zijn en mondiaal kijken, dus je niet blind staren op de Nederlandse markt maar ik weet zeker dat we voldoende enthousiasme kunnen vinden in Nederland. Even voor de duidelijkheid, we zijn er nu niet klaar voor, maar wie weet in de toekomst wel en dan ga ik de uitdaging zeker niet uit de weg. Eigenlijk heb ik de ambitie altijd wel gehad en heb hem nu maar eens uitgesproken.”

Al met al klinkt het nog erg prematuur en is het zeker geen korte termijn visie maar als de positieve ontwikkelingen bij Racing for Holland zich doorzetten, wie weet zien we Jos dan aan de start met Jan Lammers als teameigenaar.

http://www.verstappen.nl/NL/item11/n...0226_4678.html
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #8  
Old 02-06-2003, 00:56
Pascal Pascal is offline
A4993
 
Join Date: May 2001
Location: Belgium, Diest
Posts: 2,462
En Mosley zet zijn pleidooien verder.

Quote:
FIA-BAAS MOSLEY LUIDT DE ALARMBEL
_______________________________________
"De autoconstructeurs in het Formule 1 moeten samenwerken om de kleine teams en de toekomst van de sport te redden." Dat zei FIA-baas Max Mosley in Monaco.
"De constructeurs zijn alle voeling met de economische realiteit kwijt", zei de FIA-baas. "Elk jaar zijn er grotere renstallen en grotere jets en wordt er meer geld uitgegeven. Dat is niet realistisch meer", zei Mosley nog.
"Vroeg of laat zal de realiteit van het economisch leven zijn intrede moeten doen in de renstallen van het Formule 1. Ik hoop alleen dat het op een pijnloze manier kan gebeuren", zei Mosley. Wat moet volgens Mosley gebeuren?

"GROTE TEAMS MOETEN KLEINE HELPEN"
_______________________________________
"De constructeurs moeten motors maken die de kleinere teams kunnen betalen", zei Mosley als één van de maatregelen.

"Elke constructeur moet ook geld in een pool stoppen, die de drie kleine teams kunnen aanwenden om motors te kopen en om financieel gezond te blijven." De drie teams die Mosley bedoelt zijn Jordan, Minardi en Sauber.

Mosley acht de kans mogelijk dat twee van die teams volgend jaar niet meer kunnen starten, als er niet vlug iets gebeurt. "Als de kleine teams verdwijnen, moeten de grote elk drie wagens hebben, en dat zal een fortuin kosten."
Bron : VRT TT

Als Mosley en vooral Ecclestone nu eens een duit van hun gemakkelijk verdiende centen in die pot stoppen !!!!!!

C U
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 14:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.