![]() |
|
|
||||
|
||||
Gewicht
Ik zat zo gisteren weer eens te denken aan manieren om een auto sneller te maken. En mijn eerste gedacht was zo veel mogelijk gewicht te verliezen.
Maar nu zie ik verschillende teams die een kilootje winnen hier een een paar 100 gram daar en dit boekt enorme winst. Mijn vraag nu: Is het niet logischer een lichtere persoon in de wagen te droppen? Dit is ongetwijfeld veel goedkoper dan al dat carbon. Neem nu mijzelf, ik denk te mogen stellen dat ik snel 15 a 20 kilo win op de gemiddelde Belcar / TC-piloot als het niet meer is. Tegen dat je dit gewicht wint op je auto ben je al heel veel geld kwijt. Of gaat mijn redenering niet op? |
|
||||
|
||||
Dat is zo maar daar wordt geen rekening mee gehouden als het komt op het verhuren van een zitje hoor...
|
|
|||
|
|||
en ik denk ook dat talent nog meer meespeelt dan gewicht....
Is het ook niet zo dat ze gewicht proberen uit te sparen (zelfs wanneer wagen al onder minimum gewicht zit) op sommige plaatsen, om dit 'extra' gewicht dan ergens anders te plaatsen om een betere balans te hebben? |
|
||||
|
||||
Dat is inderdaad zo Kulgan,gewichtsverdeling is ook enorm belangrijk....
Greetz,Speedy. |
|
||||
|
||||
De wagens worden inderdaad uitgewogen, door de hoogte per wiel te verstellen verandert de gewichtsverdeling, het is belangrijk dat het gewicht tussen de diagonaal tegengestelde wielen gelijk is, als je dan remt ligt het zwaartepunt mooi in het midden, de verdeling gewicht voor achter is wat meer wagen afhankelijk ( motor vooraan, achteraan centraal )
Samengevat kan je stellen dat je het zwaartepunt van de wagen zo laag mogelijk wil en zo centraal mogelijk. ps dit is meer een proefondervindelijke reactie dan een technisch onderbouwde, ik kijk uit naar de volledig juiste technische uitleg van een meer technisch aangelegde paddocker |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|