De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 15-04-2004, 08:56
Selespeed's Avatar
Selespeed Selespeed is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Lochristi
Posts: 411
Gewicht

Ik zat zo gisteren weer eens te denken aan manieren om een auto sneller te maken. En mijn eerste gedacht was zo veel mogelijk gewicht te verliezen.

Maar nu zie ik verschillende teams die een kilootje winnen hier een een paar 100 gram daar en dit boekt enorme winst.

Mijn vraag nu: Is het niet logischer een lichtere persoon in de wagen te droppen? Dit is ongetwijfeld veel goedkoper dan al dat carbon. Neem nu mijzelf, ik denk te mogen stellen dat ik snel 15 a 20 kilo win op de gemiddelde Belcar / TC-piloot als het niet meer is. Tegen dat je dit gewicht wint op je auto ben je al heel veel geld kwijt. Of gaat mijn redenering niet op?
Reply With Quote
  #2  
Old 15-04-2004, 11:23
Scapa's Avatar
Scapa Scapa is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jul 2001
Location: Everywhere
Posts: 4,300
Dat is zo maar daar wordt geen rekening mee gehouden als het komt op het verhuren van een zitje hoor...
Reply With Quote
  #3  
Old 15-04-2004, 12:03
kulgan kulgan is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2003
Location: Asse
Posts: 386
en ik denk ook dat talent nog meer meespeelt dan gewicht....

Is het ook niet zo dat ze gewicht proberen uit te sparen (zelfs wanneer wagen al onder minimum gewicht zit) op sommige plaatsen, om dit 'extra' gewicht dan ergens anders te plaatsen om een betere balans te hebben?
Reply With Quote
  #4  
Old 15-04-2004, 12:13
Speedy's Avatar
Speedy Speedy is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Aug 2002
Location: De Pinte
Posts: 91
Dat is inderdaad zo Kulgan,gewichtsverdeling is ook enorm belangrijk....

Greetz,Speedy.
Reply With Quote
  #5  
Old 15-04-2004, 12:27
NGT Racing's Avatar
NGT Racing NGT Racing is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2003
Location: Grimbergen
Posts: 297
De wagens worden inderdaad uitgewogen, door de hoogte per wiel te verstellen verandert de gewichtsverdeling, het is belangrijk dat het gewicht tussen de diagonaal tegengestelde wielen gelijk is, als je dan remt ligt het zwaartepunt mooi in het midden, de verdeling gewicht voor achter is wat meer wagen afhankelijk ( motor vooraan, achteraan centraal )
Samengevat kan je stellen dat je het zwaartepunt van de wagen zo laag mogelijk wil en zo centraal mogelijk.

ps dit is meer een proefondervindelijke reactie dan een technisch onderbouwde, ik kijk uit naar de volledig juiste technische uitleg van een meer technisch aangelegde paddocker
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 16:35.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.