![]() |
|
#1
|
|||
|
|||
Donderdag 15 april, vrije-trainings-dag
Donderdag 15 april, vrije-trainings-dag (the original)
Door het exclusief karakter en de minimale opkomst van de WS bolides waren de eerste vier uur van deze donderdag training erg zwak. De grote spirit moest dus wel van de deelnemers na 14 uur komen. Zoals reeds gezegd waren er slecht een drietal World Series teams tijdens het exclusieve gedeelte op de baan. Olivier Pla (R.C. Motorsport) was eigenlijk de enige WS op de piste maar ook naast de piste. Twee keer dook de Fransman in de grindbak met telkens een rode vlag als gevolg. Hij werd op de piste vergezeld door enkele WS Light met Matteo Pellegrino en Giovanni Tedesci (Vergani Racing) en Matthieu Lahaye (Saulnier Racing). Stipt 14 uur stormde een mengeling van diverse wagens uit al evenveel diverse kampioenschappen het asfalt op, maar we zagen ook een ongelooflijke stoelendans. Zo reed Patrick Schreurs regelmatig eens met de Mini van Bert Longin, Koen Wauters met de Porsche van Kersten/Jamers, Wim Coekelbergs in de Clio van Philippe Leybaert, enz ………….. Bijgevolg kunnen we het vandaag beter hebben over de wagens die er waren dan over de piloten die er mee reden. AD Sport en GLPK hadden vandaag hoog bezoek. Bij AD werd het partnerschap AD–Euphony in de bloementjes gezet, terwijl GLPK de mensen van Ridley Bikes over de loper kreeg. Natuurlijk mocht Bart Wellens en Erwin Vervecken niet op het appèl ontbreken en zij kregen dan ook dadelijk een circuitdoop aan hun broek gesmeerd. De kampioen Viper van GLPK was ook in Zolder maar enkel als actes de présence. Belcar: Patrick Schreurs/Guy Verheyen (Porsche 996 Biturbo), Franz Lamot/Marc Goossens (Chevrolet Corvette), Toon Van de Haterd/Bart Couwberghs (Porsche 996 Biturbo), Ruben Maes/Olivier Tanghe (Porsche 996 Biturbo), Mon & Gunther Raus (Porsche 996 Biturbo), Patrick Ceusters/Steve Metior (Porsche 996 GT3/R), Michael De Keersmaeker/Patrick Smets ( BMW E46 M3), Alexandra Van de Velde/Vanina Ickx (Mini Cooper S3). Touring Cup: Guy Kersten/Kelly Jamers (Porsche 964), Hendrick De Backer/Michel Schulpé (BMW M3), Ronald Vetters/Johan Peeters (Porsche 993), Rob Fryns/Rene Wijnen (Renault Clio), Armand Essers/Daniel Robroeks (Renault Clio), David Potters (Sprinters Cup Megane), Jok Brouns (Sprinters Cup Clio). Mini Challenge: Bert Longin – Sebastien Delmotte – Wim Lumbeeck – Dimitri Duyvers – Karl Frahm/Rudy Schoofs – Robin Haschke – Liard Jean Christophe/Kelly Jamers – Peter Van Helsuwe/Jurgen Van Hove - Maxim Soulet – Henk Haane/Rene Van der Made – Harry Peeters. Renault Clio Cup: Rob Van Roey (First), Kevin Leest (First), Eric Groes/Bertels (ERG), Frédérique Jonckheere (ERG) en Wim Coekelbergs met de Clio van Leybaert (RFB). Philip Jacobs moet ook nog ergens achter het stuur gezeten hebben (?). Formule Renault 1600: Pieter Belmans en Alexandre Marissal (TBR). En dan de rest van de meute: Erik Oldner uit Noorwegen (Ferrari Challenge), Bastuck/Hubert uit Duitland (Opel Astra), Hockheim/Simonis/Hieronymus met een Alfa Giulia van ergens een Langstrecken Cup, Devits/Gonin/Montrieul/Massart (Fun Cup) Van Esch (BMW M3), Heinrich (BMW M3), Helmut Eiben (Opel Kadett), Neyens (Honda Civic), Roordink (Volvo S40) enkele ultra lights (Super 7), de fluor Oranje Porsche van AD sport, Belgium Racing met de ex Belcar BMW, de zilverkleurige BMW Z3 coupe, twee Dash witte GT3 Porsches, de Fin Nuoramo Ludstarinen (Bastuck Corsa), één Ford Fiesta-Escort-Focus, enkele Young timers (BMW), éen prive Clio (met trekhaak), één Carlier en heel even één Eran Racing. Speciaal: De Dodge Viper van het US Carworld team kwam pas na 16 uur de piste op en reed slecht enkele ronden. Het bezoek aan de grindbak van de Roordink (Volvo S40) en de daarbij horende gele vlag verhinderde een persoonlijke tijdsverbetering. Bert Longin toonde heel fier zijn nieuw hebbeding (Simens Porsche), het is de bedoeling om dit jaar nog enkele TC wedstrijden met de wagen te rijden meldde Bert. Het stoeltje zou dan gedeeld worden met Roger Dejaeghere en Frank Breugelmans. Het vorig speelgoedje werd ondertussen verkocht aan Peter Vanaudenhove. Georg Severich (Belcar) reed vandaag zijn Honda NSX voor de 24 uren van de Nürburgring even uit de garage. Deze Japanse GT (JGTC) zou normaal met zijn tijden in de buurt van de Vipers moeten komen, helaas was de “witte Honda” er alleen voor wat ‘fotoshots’. Na een kleine aanrijding met een andere deelnemer kwam daar helaas vroegtijdig een eind aan. Eentje vergeten, normaal. Met deze zomerse temperatuur is er ook heel wat naast de baan te zien. Zoals die AGUSTA motorfiets uit vervlogen tijden. Bij leven en welzijn, tot volgende week. Ronald Janssens «« FOTO'S »» Welkom in ... Thema Cafe WHEELS Circuit Zolder. www.wheelscafe.be |
#2
|
|||
|
|||
Re: Donderdag 15 april, vrije-trainings-dag
Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
Ronald, leugenaar
![]() 't Zijn 33 foto's en geen 32 ![]() ![]() ![]() Fotomateriaal is zoals steeds weer dik in orde! |
#4
|
||||
|
||||
Die WS Light zetten overigens behoorlijke tijden neer, Matteo Pellegrino's snelste tijd was een 1.26.100. Wel jammer dat in die klasse maar 13 of 14 wagens rijden..................
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|