De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 13-04-2004, 23:31
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
camso paasweekend: niet-contactklassen

genoeg animo in de bangerraces thread. Er is echter nog wat meer te zien in Warneton. Ik ben enkel zondag geweest, twee dagen is redelijk duur en het is toch 2 uur rijden naar ginder.

prive cars: zalige klasse. Dit is de klasse van de gewone man. koop gewoon een oud autootje, sloop er alles uit en ga maar ana de gang. Awel het mag geweten zijn als ik ooit is wat geld bij elkaar krijg ga ik daar toch is een keertje rijden.

national hot rods: slechts 5 wagens. saai zegt u? denk nog maar eens. Het speedwaysysteem (snelste wagens starten achteraan) zorgt voor spanning. Stel je voor een coureur (de traagste) start aan de startlijn de rest een halve ronde (220 meter) erachter. halverwege de koers komt het pak van 4(die nog steeds samen hangen) die leider tegen. Close racing verzekerd. Enkel waar is die knappe (al is het een vreselijk idee hem geel te schilderen) audi?

stock rods: beetje lagere klasse dan de national hot rods: eigenlijk zelfde verhaal hier. Close racing zonder elkaar te raken.

lightning rods: Dit was de ondekking van het weekend. Allemaal ford sierras met 1993CC. Het is in deze klasse dat Joep #88 rijdt. Altijd leuk dat je iemand 'kent' in een klasse en dus supportereden we (ons ma en ik) voor hem (ook al is het een Nederlander ). Spannende klasse en we vermelden ook dat Jopep enkele malen 3de werd na achteraan gestart te zijn (speedway systeem dus). Joep reed in de finale tegen een tragere deelnemer op en belande daardoor in de muur. Wat schade voorraan en toen ging het blijkbaar niet meer zo goed maar
dat moet hij zelf maar is uitleggen. Leuk weetje camso heeft alle wagens op de testbank gezet. de meeste Pk's die gevonden zijn zijn 165
en de minste 115. Redelijk groot gat dus en darom gaat camso dit eens onderzoeken. Je kan nu zeggen er wordt daar vals gespeeld maar dat gebeurd in de cliocup en de andere cup klassen even lustig. En als ik dan vorig jaar verneem van een clio cup rijder dat er al twee jaar niet mee ronder de motorkap gekeken wordt dan kan ik alleen maar stellen dat camso de juiste beslissing neemt.

Camso V8: van 3 naar zes wagens en wagen 7 en 8 zijn in bestelling. Helaas is het veld nog niet echt aan elkaar gewaagd en daardoor was de
koers wat saai. Als er in de laatste koers dan nog 2 mensen die voor
de eerste keer rijden het reglement aan hun laars lappen (duwen tot de
andere in de muur zit en express binennrijden) dan is het helemaal
naar de knoppen. Beslissing van camso: deze mensen treden niet meer
aan in deze klasse.

eindconclusie: Speedway is iets anders dan circuitracen. Het was nu
reeds de 3de maal dat ik daar was en het loont de moeite. het is
duurder dan Zolder (20€ voor één dag) maar daar kunnen de mensen ook
niets aan doen. Het moet namelijk ook terugverdiend worden de bouw
van zo een ovaal.Wat heb je niet in Warneton? irritante vips, omhooggevallen bv's,... Oh en de friet is even lekker als in Zolder. het is namelijk dezelfde
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #2  
Old 14-04-2004, 12:55
Twisted's Avatar
Twisted Twisted is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Elversele
Posts: 125
Mijne pa heeft vroeger ook nog hot rods gereden...

En da was echt wel tof om te zien !!

Als ik eens tijd heb zal ik eens nen foto inscannen van zijn auto toen !!
Reply With Quote
  #3  
Old 14-04-2004, 14:45
joep #88's Avatar
joep #88 joep #88 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 90
hoi raceboy,
ik zal je uitleggen wat er gebeurde:
er plofte een motor voor mij en ik kwam op 't oliespoor terecht, auto brak 4x uit (slip op slip en de sliphoek wordt steeds groter) en dan moet je proberen om de hoek waarin je de muur raakt, zo klein mogelijk te maken. Ik heb de manche uitgereden, maar het linkerachterwiel liep tegen het binnenscherm aan en dan kom je snelheid tekort. Verder alle manches uit gereden en 2de Paasdag ook. Volgende keer kom je even naar het middenterrein en dan praten we even bij, ok?
__________________
Twin Battle? Sniff my diff!
Reply With Quote
  #4  
Old 14-04-2004, 19:14
Special Driver Special Driver is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2003
Location: Belgium
Posts: 19
Hallo Twisted wie is jou pa dan wel , ik moet hem zeker kennen en waarschijnlijk hebben we nog samen geraced
Reply With Quote
  #5  
Old 14-04-2004, 19:31
FormulaV-JH495's Avatar
FormulaV-JH495 FormulaV-JH495 is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: looking @ you in my rear view mirror
Posts: 543
@ Raceboy ..

Ik was er op maandag en heb mij in lange tijd niet meer zoveel geamuseerd ... ik wist soms niet meer waar te kijken ...
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark
Reply With Quote
  #6  
Old 14-04-2004, 21:04
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Joep ik heb nog fotos van de race van maandag als je me via PM (dit knopje ) je email adres geeft dan stuur ik ze door.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 06:54.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.