De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 02-05-2004, 22:10
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Booischot
Posts: 350
VDB - Segers : touring - cup race 2

Ziehier het verslagje van onze race:
In de trainingen kregen we te kampen met twee problemen: eerst en vooral was de bevestiging van de uitlaat afgebroken, toch wel een groot probleem omdat de uitlaat , of nog beter , een uitlaat onder de bewuste dB grens een must is. Het eventule verder afbreken tijdens de race kan een uitsluiting tot gevolg hebben. Daarom werd dit met de nodige zorg herstelt en later bleek dit inderdaad perfekt in orde.
Het tweede probleem was de cardan : de cardanhoes bleek volledig gescheurd. Dit euvel werd echter ook snel opgelost zodat we de race 'gezond en wel' konden aanvangen.
Tijdens de race zelf begonnen na een uur de nodige kopzorgen.
Toen ik het stuur van Tom overnam bleek de wagen niet meer te starten. Na de startkabels bovengehaald te hebben kon ik mijn weg vervoegen maar onze Voltage aanduiding van de batterij voorspelde weinig goeds. Ze zakte van 12 V naar 11, 10 , 9 om zo bij 8.5 konstant te blijven. Dit bleek blijkbaar nog juist genoeg om de wagen rijdende te houden zonder problemen.
Na 3 uur race zakte de aanduiding naar 6.5 V en alle pompen weigerde dienst. Tom 'strompelde' nog binnen. Toen werd een andere batterij gestoken en van piloot gewisseld. Ik mocht het laatste uur volmaken. Dit ging zonder problemen. De Voltage zakte wel, maar bleef genoeg om de wagen zonder problemen rijdende te houden. De alternator zal dus wel zijn geest hebben gegeven, maar deze vervangen tijdens de race zou ons nog meer tijdverlies gebracht hebben.
Buiten deze kleine problemen toch nog een mooie race gehad.
Onze uitslag:
23 ste algemeen
8 ste klasse 4

Last edited by bart VDB; 03-05-2004 at 10:10.
Reply With Quote
  #2  
Old 10-05-2004, 12:44
volvotje007 volvotje007 is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Nov 2002
Location: heist o/d berg
Posts: 26
En zo hebben de mekaniekers ook weer werk hé als de piloten het kapot doen
Reply With Quote
  #3  
Old 10-05-2004, 17:31
bart VDB bart VDB is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2002
Location: Booischot
Posts: 350
... en er is nog meer kapot zoals hierboven beschreven.
De laatste 2 ronden hoorde ik in de chicane telkens een dof geluid bij het insturen. Ik dacht persoonlijk dat er speling op de lagers van de wielen was gekomen.
Bij de check-up bleek het toch wel erger te zijn. De stuurinrichting volledig afgebroken, het hele ding hangt alleen nog aan elkaar met een klein stangetje, wat binnenin de inrichting zit.
Dus heel, heeeeeeeel veeeel geluk gehad.
Dit had wel eens veel erger kunnen aflopen. Als het volledig afbreekt bij het insturen, dan ????.
Dus inderdaad, de mecaniekers hebben weeral eens werk genoeg.
Reply With Quote
  #4  
Old 11-05-2004, 13:02
Twisted's Avatar
Twisted Twisted is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Dec 2003
Location: Elversele
Posts: 125
Jawadde... nogal een geluk dat dat kleine stangetje alles bijeen heeft gehouden.

Want als da had afgebroken en de auto was de muur gaan opzoeken zouden de mecaniekers nog meer werk hebben gehad vrees ik !!
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 04:31.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.