De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 21-10-2004, 00:09
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Angry Zet je terreinwagen maar te koop.........

AAARRRRGGGGHHHHH

Moe, moe, moe word ik af en toe van die milieu-freaks. De laatste mode? Het verbieden van terreinwagens in de stad.........althans je mag hem negens meer parkeren. Nou ja dat is zo goed als verbieden. Persoonlijk vind ik het over algemeen foei-lelijke wagens, er zit een nummerplaat op en zelden tot nooit zit er een rolkooi in

Quote:
De gemeente Nijmegen moet een algeheel parkeerverbod instellen voor grote terreinwagens. Die zijn te gevaarlijk en veroorzaken teveel luchtverontreiniging.

De Nijmeegse GroenLinks-fractie denkt dat een algeheel parkeerverbod afdoende werkt. "Als je de auto nergens in de stad mag parkeren, heeft het weinig zin om er in Nijmegen mee rond te rijden", aldus fractievoorzitter Van Eck.

Volledig artikel: http://nu.nl/news.jsp?n=428578&c=12
Inmiddels is het voorstel goedgekeurd en is de breedte terug gebracht van 1.90 meter naar 1.85 meter. De rest van de gemeentes zal wel als makke schapen volgen.

Om in modern taalgebruik te spreken, ze zijn de auto-bezitter weer eens aan het demoniseren
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 21-10-2004, 23:24
Snelle Japie's Avatar
Snelle Japie Snelle Japie is offline
De Paddock Regular

Als je dan ne Hummer hebt bekijken ze u helemaal raar
Reply With Quote
Old 22-10-2004, 00:02
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Als ik zie hoeveel terreinwagens er tegenwoordig door antwerpen rijden...
Tis schoon om henne te zien, maar khebber zo al een paar door die smalle straatjes zien knallen. Meestal kunnen twee terreinwagens elkaar ook niet kruisen in de smalle straatjes.

Nuja, de regel heeft zo zijn voor en nadelen maar kan het precies toch een beetje aannemen.
Tis volgens mij ni alleen het milieu dat de reden is van deze regel...
Old 30-10-2004, 11:46
Flitser's Avatar
Flitser Flitser is offline
De Paddock Regular

Belachelijk gewoon!

En als je de media er een beetje op navolgt merk je duidelijk dat vervuiling over overlast niet eens de belangrijkste punten zijn. Vorige week heb ik nog een interview met één of andere Nederlandse politicus gevolgd en hoewel hij het af en toe ook over iets anders had ging het hem vooral over het macho gedrag dat de chauffeurs van deze wagens wel hebben om nog maar te zwijgen over de ernst van de ongelukken die ze veroorzaken

Ik ben vorig jaar van wagen veranderd (van een Peugeot 206 naar een Mazda B-serie) omdat ik een wagen nodig had met het nodige laadvermogen en die ook nog een deftige trailer kon trekken. Anderzijds is deze wagen ook voor dagelijks gebruik maar als men zo gaat beginnen dan moet ik me op den duur nog een tweede wagen aanschaffen als ik het zo hoor

Nu op zich valt het voor mij persoonlijk nog mee aangezien we thuis twee auto's en een motor ter beschikking hebben maar ik kan me best inbeelden dat dit voor vele gezinnen niet het geval is.

Mijn wagen past perfect binnen een normale parkeerplaats en nee, dan sta ik niet op de stoep met 2 wielen ondanks het feit dat hij nu 3cm buiten de maximaal toegelaten breedte valt
Een monovolume is amper 30cm korter dan mijn wagen en ik heb dan nog één van de langste types van terreinwagens en dan komt daar nog eens bij dat als ik in een grootstad ben me altid ondergronds probeer te parkeren.
Bovendien een camionette of monovolume verroorzaakt mijns inziens evenveel schade als hij tegen 50 in de flank van een wagen knalt hoor... AAAARRRGGGHHH ... ik kan hier nog een ellenlang epistel over schrijven maar het zet toch geen aarde aan de dijk. Ik kan alleen maar hopen dat ze die stomme regel niet overal gaan invoeren.
Uit welke put die groenen komen gekropen weet ik niet maar ik hoop dat de andere mensen het wel weten zodat we ze er snel terug kunnen instampen

... en dit van een milieubewust burger

Last edited by Flitser; 31-10-2004 at 08:56.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules