De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #16  
Old 25-04-2005, 20:15
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: In lower places (my Mini)
Posts: 501
Besten,

eerst en vooral hoop ik voor jullie dat de miserie ophoudt, maar ik heb mss nog een interessant weetje:

Ik weet nog een Renault Megane Cup te koop, in prima staat, zgan versnellingsbak, motor in zeer goede staat. Perfect onderhouden, met alles erop en eraan.

6 sequentieel

En is zeker niet te duur aangezien de trailer, extra stukken, bumpers, wielen etc erbij zijn. Ik ken de persoon die de wagen onderhoud goed en is echt een hele nauwkeurige werker (heeft ook de megane van Kris Princen gemaakt destijds).

Ik geloof dat de vraagprijs 10.000 euro is. Alles incl.

Eigenaar en rijder is Phillipe declerq, van de action Kart in Hasselt.

Als je geinteresseerd bent, eventueel voor de wagen of de motor, dan geef het maar aan, dan post ik zen Telnr.

Race-groeten,
Jo Smets
bellen kan ook indien het dringend is : 0486/240514
Reply With Quote
  #17  
Old 26-04-2005, 10:15
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Hey Jo Smets,
Bedankt voor de tip is prijs is zeker (met trailer?) niet duur, maar helaas is dit geen goeie optie voor mij. Ik heb nu een Megane welke technisch zo perfect is van kas, ophanging, besturing enz.. dat deze onnavolgbaar is om deze nog te maken wegens te duur en te arbeidsintensief.
Het enige waar ik met sukkel is de motor en dan nog niet altijd ... als die gaat gaat hij loeihard met mogelijke tijden van 1'48" te Zolder en dan zelfs nog niet gebruik makent van de sequentiele schakelbak om de boite te sparen ! (gerealiseert met Kenneth Lottin aan het stuur tijdens 10 u. race en opgave met breuk aan koppelingsschijf na 2 u 40 in race) .... dus met een super, super piloot zou het nog een secondje (of iets meer) sneller kunnen.
Het potentieel is aanwezig maar altijd zijn er "prutsen" ....vb. lekkende servopomp, nieuwe! benzinepomp welke niet werkt ( welke achteraf open gemaakt is door onze teamchef voor controle en d'er zat een stukje ijzerdraad in welke er normaal onmogelijk door kan(!) en zodoende de boel blokkeerde.
GISTERAVOND IS DE MECHANIEKER VAN TUNER LANGS GEWEEST EN .... deze had een instrument mee om de staat van de zuigers in de motor te bekijken, ondanks dat er 1 van beide (regelbare) nokkenas poulies losgekomen was, hebben de kleppen niets geraakt.... dus een groot geluk bij een ongeluk !
De motor moet er dus niet uit en de herstelling zal héél snel kunnen gebeuren met uiteraard terug een nieuwe afregeling op de vermogenbank en misschien nog één op het circuit met de laptop op de schoot van de tuner welke zou meerijden en al rijdend de programmatie bijstuurt.
't zijn dus al die prutsen welke we achterwege moeten laten.... loskomen van de regelbare poulies van de nokkenassen ?..... ik zou eens willen weten hoeveel teams die telkens voor elke race controleren of deze wel vastzitten..... zo mag je altijd de motor uithalen en elke bout controleren vb. van de drijfstangen.....
Dus een dosis geluk moet er héél snel bijkomen ! .... en we blijven hopen....
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
  #18  
Old 26-04-2005, 12:42
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: In lower places (my Mini)
Posts: 501
Luc,

ik begrijp het volledig , is idd niet leuk.

Wel nog een tip die ik je kan geven aangezien ik ALLES zelf gedaan heb aand e auto, van rolkooi to motor en jawel, gedeeltelijk het spuitwerk.

Zorg ervoor dat de auto piekfijn in orde is voor je gaat rijden en neem er ook je tijd voor ... Ik weet dat iedereen het probeert, maar niemand het doet.
Ik wilde halverwege vorig jaar al racen, ik heb nu uiteindelijk een eerste race gedaan en heb voorlopig alleen een kapotte voorruit .

Ik heb er ook vertrouwen in, als het snel snel gaat, heb ik dat meestalm niet, en gaat het ook niet altijd even lekker.

mvg, en succes,
Jo
Reply With Quote
  #19  
Old 26-04-2005, 13:42
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Hey Jo Smets,
Ik heb je thead ook effe gelezen en 2'05" met de mini is zeeeer honorabel !
Wat voor motor en vermogen heb je .... en gewicht (ook heel belangrijk !)
Spijtig van je ruit, maar dit zijn de beginnersfoutjes....niet dat die breekt uiteraard, maar geen gelagerde te hebben.
Volgende maal sta je daar 100% en kun je misschien nog vele plaatsen opschuiven in het klassement.
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
  #20  
Old 26-04-2005, 16:01
Jo Smets's Avatar
Jo Smets Jo Smets is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Aug 2003
Location: In lower places (my Mini)
Posts: 501
Luc,

de ruit is niet mijn fout, ik heb enkel niet het label gecheckt, ik wil daarbij geen namen noemen.

gewicht : 600 kg
CC : 1293
PK : estimated 130

Nog geen power run gedaan, enkel afgesteld op de rollenbank.

Ik ga men best doen om harder te gaan en een betere plaats te veroveren

mvg,
Jo
Reply With Quote
  #21  
Old 26-04-2005, 16:13
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Hey Jo Smets,
Dit geeft dan 4,61 kg/pk = zeer goed van waarde.
Wij zitten nu aan 3,86 kg/pk. met Meganneke.
Als we vergelijk maken met BMW M3 van 1150 met vb. 280 pk. zou dit 4,11 kg/pk. zijn....
Natuurlijk spelen stroomlijn (cx waarden) koppel, en boite overbrengingen ook een enorme rol... beter wat minder pk en meer koppel geloof me vrij... en dat hebben die BMW's wel.
Enfin een beetje instructieve theorie mag ook eens hé, maar ik blijf erbij ...je bent goe bezig op het op z'n "Planckaerts" te zeggen.
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
  #22  
Old 07-05-2005, 09:03
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
In voorbereiding van race 3 hebben we de racewagen sedert enige dagen terug van tuner.
Zoals beschreven konden we race 2 niet deelnemen wegens een losgekomen en deels afgebroken nokkenaspoulie en dit na de chronoritten.
De beide nokkenaspoulies zijn nu dus vervangen en ..... alles vastgezet met
"locktide"!
Vandaag zaterdag (7/05) zijn de volgende werkzaamheden voorzien:
- Het plaatsen van een bijkomende oliekoeler (olietemperatuur moet naar
beneden!)
- Het vervangen van enkele schakelaars (welke slechte contacten geven)
- Olie verversing/oliefilter en volledig nazicht.
- Riem van waterpomp/oliepomp vervangen (enkele kleine scheurtjes)
....... En een mis laten opdragen in de plaatselijke dorpskerk dat we nu eindelijk een race uitrijden op pakweg een 2 de plaats in groep 4 ?
In elk geval rijden we een training op donderdag 12/05 te Zolder om alles uit te proberen.
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
  #23  
Old 07-05-2005, 09:43
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Feb 2005
Location: Geel
Posts: 788
Luc : tip 11-5 met ErAn dag kan je ook een ganse namiddag trainen, goedkoper en langer .
Reply With Quote
  #24  
Old 07-05-2005, 10:16
RaptuningGirl's Avatar
RaptuningGirl RaptuningGirl is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2004
Location: Limburg
Posts: 97
Lucske, bij deze al hééééééééééééééééééél vééééééééééééééééééél succes gewenst en tot de 16de mei e. Laat ze maar allemaal e poepke ruiken.
Reply With Quote
  #25  
Old 07-05-2005, 17:03
Dimi Dimi is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2005
Location: Dilsen-Stokkem
Posts: 45
hopen dat ge deze keer eens wat meer geluk hebt he
Reply With Quote
  #26  
Old 07-05-2005, 18:53
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Hey, bedankt allemaal voor bemoedigende woorden hopelijk laten we effectief een "poepje" ruiken .... al was het maar omdat Louisette (uiteindelijk) haar eerste solo start gaat nemen, hi,hi!
Vandaag alles volgens schema afgewerkt, we hebben toevallig zelfs een foutje gevonden in een "coupe circuit" (deze welke buiten aan capot staat) welke slecht contact gaf.... dit ging waarschijnlijk de (!) oorzaak worden van een volgende uitval tijdens race 3, dus alle geluk dat we dit tegenkwamen !
Waarschijnlijk oxidatie door regen of water bij reiniging.
Voor de rest is alles in orde, de bijkomende oliekoeler, de defecte schakelaars enz.....
Bugalfa, ja dit zou een optie kunnen zijn die Eran days op 11/05 maar heb zo'n schrik om tussen "minder ervaren deelnemers" te rijden, sommigen (niet allemaal, hoor, er zijn er echt goeien tussen ook) zijn echt duivels onvoorspelbaar in hun rijlijnen en rempunten.... je begrijpt me wel,hé als oude "rot" in 't racen.....
Als het voor ons donderdag niet uitkomt ( Ik denk dat ik een afspraak heb die dag) komen we die woensdag....maar voor slechts 1,5 uurtje trainwerk en terug huiswaarts om de mechaniek te sparen voor de race.
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
  #27  
Old 12-05-2005, 11:05
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Gisteren Woensdag 11/05 hebben we deelgenomen aan de Eran days om een trainingske te verrichten in de namiddag.
Het begon bij het opladen van de wagen op de remorque bij ons thuis, een sjorriem drukte op het wielventiel en deze brak af....platte tube maar mijn schuld uiteraard.
We moesten deze training verrichten om het exacte verbruik terug op te meten door een licht gewijzigt computersturing welke iets meer benzine inspuit voor betere koeling.
De bijgeplaatste 2de oliekoeler moest ook getest worden op z'n doeltreffendheid en die blijkt goed te werken want de olietemperatuur ging tot maximum 114° terwijl deze voorheen ging tot een ongezonde 155° !
Echt goede rondetijden waren onmogelijk in deze wirwar van trafiek waarbij ik slechts een beste ronde van 1'54" kon optekenen ....maar daar was het hem niet om te doen.... testen en nog eens testen was de opdracht.
Ook de decibels moesten goed zijn want we zijn niet van het circuit gevlogen wegens overlast.
We produceerden ook geen enkele naverbranding met knal tot gevolg, wat een luxe !
De enige panne wat we mochten noteren was een op "tilt" geslagen oliedrukmeter welke 99,9 druk aangaf (?) en een sponzig gevoel op het rempedaal.(=deftig ontluchten van de remmen..)
Voor de rest zijn we klaar voor maandag !!
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
  #28  
Old 12-05-2005, 14:34
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Owee als ge maandag de wedstrijd niet uitrijd e Luc.

Ik zal zoals altyd es ne keer langskomen. See you in Zolder.
__________________
Reply With Quote
  #29  
Old 12-05-2005, 18:12
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Hey Iceman, de koffie zal klaar staan in box 41.
Yep, deze keer rijden we uit gegarandeerd !
Dus koffieliefhebbers box 41 ? - Sterkere dranken zijn verboden voor ons team, tenzij we het podium halen, dan wordt het feest !
Luc
GM RACING
Reply With Quote
  #30  
Old 12-05-2005, 18:14
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2003
Location: LIMBURG
Posts: 1,848
Daar hou ik u aan e Luc.
__________________
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 01:43.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.