![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
Petit Spa: Le Mans 70-74 : Porsche 910
Voor de volgende endurance race werd er gekozen voor Le Mans periode 1970-1974. Gezien de lijst 917 en GT40's steeds groter werd, ben ik op zoek gegaan naar iets anders. Toen ik na wat zoek werk bij Domino een Porsche 910 vond. Deze dan maar meteen besteld, me ingeschreven voor de slotrace en hopen dat de wagen er snel zou zijn. Geen probleem met de levering, en dit is het resultaat:
Ik was blij als een klein kind, toen ik zag dat er zo weinig onderdelen in de doos zaten ( Meer dan bovenstaande foto hoor). Om de slot-wagen te maken heb ik voldoende aan een onderdeel of 10. Een voordeel is hoe minder er aanhangt, hoe minder er kan afvallen. En wanneer er lijm bij te pas komt, ben ik helemaal gezien. ![]() De kas bestaat uit twee grote delen: De carrosserie en de kap: Hier zie ik een groot probleem. Deze crashvast op elkaar zatten, zonder dat de ruiten verkleuren... Er moet ook nog geschuurd en zo worden. Een tweede groot probleem die ik zie, is dat de kap een defect vertoond. Deze zal ik zo goed mogelijk proberen weg te schuren/kleuren/... De volgende bouwstappen zullen hier gevolgd kunnen worden... Anthony
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Veel plezier met het bouwen ervan, hoe weinig werk het ook moge zijn. ![]() |
#3
|
||||
|
||||
ziet er echt wel een mooi model uit
hopelijk lukt de bouw er van zonder al te veel tegenslag ik kijk al uit naar het eerste bouw verslag |
#4
|
||||
|
||||
Die bouwdoos heb ik nu echt nog nooit gezien. Is die misschien niet te zeldzaam om er mee gaan te slotten ? Het kan natuurlijk ook zijn dat ze die kit echt naar uwe kop smijten en dat ik ze per toeval nog nooit gezien heb.
|
#5
|
||||
|
||||
Anthony, had ik het geweten dat deze kit was toegelaten in Petit Spa dan had ik hem ook gekocht. Het is een prachtige auto en dan nog zo weinig onderdelen. Een zeer goede slotcar denk ik.
Maak er maar je werk van en lukt het niet mag je altijd eens afkomen naar de kust. Groeten Johan, Ps, de heli word opgeladen en zal eerst komende dagen getest worden met de camera. |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
Succes. PS. Ik zou ook wel willen meedoen maar er zijn natuurlijk weeral te veel deelnemers zeker?
__________________
Il Principal, Rubbin' is Racin' |
#7
|
||||
|
||||
Dank je voor de reacties.
@ Commanderke: Ik weet niet of dit een zeldzaam model is. Ik moet eigenlijk toegeven dat ik lui van aard ben. Ik heb alle merken afgelopen uit de bovengenoemde winkel, en deze kwam het dichtst bij wat toegelaten is. ( Buiten de 917 en de GT40). Heb net hezien dat hij echter niet meer in stock is... Misschien kun je hem wel nog bestellen. @ Johan: Ik hoop dat ik niet moet bewijzen dat de er weinig stukken af vliegen ![]() Heb je ook zo'n camera gekocht? Of is het de test met de extra batterij? Ik ben razend benieuwd. @ IlPrincipal: Dat is nu eens iets dat ik moet onthouden. Maar toch lijm je alles eerst (licht) vast. Worden je ruiten dan niet wazig/wit? Voor de inschrijven moet je bij de wedstrijdleiding zijn. MFahrer ( Gunther) is nu op reis denk ik, dus kan het antwoord wel even op zich laten wachten. Ik weet niet hoeveel er al ingeschreven zijn...
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
maar ik vind de ruiten ook wel het moeilijkst om doen.
__________________
Il Principal, Rubbin' is Racin' |
#9
|
|||
|
|||
Goe bezig... het doet deugd te zien dat al wat gebouwd wordt voor de nieuwe grote klasse! Anthony, ik ben benieuwd naar de evolutie van de wagen!
G. |
#10
|
|||
|
|||
voor de ruit vast te plakken gebruik je het best twee-componenten lijm. Het is zeer sterk (contactlijm-secondenlijm kan niet tegen bruske schokken) en laat in principe geen sporen na. Een ander voordeel is dat deze niet direct vastplakt maw je kan nog wat manouvreren met de ruit.
En euh, geen kilo's opsmeren hé, gewoon zoals je normaal zou doen ![]()
__________________
--------------- ![]() BSmodels |
#11
|
||||
|
||||
Intussen heeft de kas drie grondlagen en 3 lakverf lagen gekregen.
Het dak heeft 2 grondlagen en 2 lakverflagen gekregen. Ik begon het al vreemd te vinden dat er niet verkeerd gelopen was ( lopers, te veel verf, blaasjes, ...). Dus moest het er gisterenavond van komen. Na de derde laag verf op de kas, had ik hem dus afgedekt met een doos. Wind onder doos, en auto van statief gegaan... ![]() ![]() Ik heb ook gezien dat ik eigenlijk geen 910, maar 906 aan het maken ben. Grootste verschil tussen 906 en 910 lijken mij de kleine vleugeltjes aan de neus en het glazen dak boven de motor die er op de 910 niet is...
__________________
|
#12
|
||||
|
||||
Ziet er beter uit dan de Mini Anthony. Als ik jou was zou ik nooit spuiten met een doos of karton in de buurt, teveel stof. Liefst iets in plastiek om je onderdelen op te leggen of vast te maken.
Mischien is het ook gezichtsbedrog maar op de zijkant van de body zit er een ongelijke naad, moet die er zitten of is het een gietnaad? Op de foto ziet hij er niet gelijk uit. Het zal wel een prachtig model worden, zal binnenkort ook iets in die formaat maken. Aan de heli zijn er werken aan heb ik gezien aan de staart, dus moet dat eerst herstelt worden voor ik kan vliegen. Maar met de nieuwe baan die in de maak is schiet er geen tijd meer over voor zulke dingen... Doe zo verder Anthony... Groeten ,Johan |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() |
#14
|
||||
|
||||
Het spuiten van de kas zit er op. De onderkant heb ik in het aluminium gespoten. Anders was het weer een volledig witte wagen, en heb op foto's gezien dat dit al vaker gebeurde in die tijd.
Hier heb ik geprobeerd om in te zoomen in het mislukte stuk. Het is in het echt beter zichtbaar dan dit: Dry-fit van de kap en de kas. De plakkers aan de kap hangen er nog aan om de rubbers te schilderen. Let ook op de 'lach-kuiltjes' aan de neus ( tussen wielkas en voorlichten). Dit is een foutje van de kit. Het was de bedoeling dat ik vandaag ging decallen en erna lakken, maar gezien het weer niet droog blijft, zal ik het lakken even uitstellen. Ik ga trouwens proberen met lak van Mr. Hobby (Top Coat). Heeft daar iemand ervaring mee ( goed of slecht)?
__________________
|
#15
|
||||
|
||||
Hallo Anthony, het ziet er al goed uit hé
![]() Van die vernis, ik ben er content van en hij is zeker onschadelijk voor je decals. Ik zou toch de eerste laag die je legt op de decals verstuiven en daarna pas dikkere lagen. In totaal drie vernislagen. Volgens Huudo kan je ook een dunne laag vernis leggen voor de decals. Waarom juist weet ik niet, zou het eens moeten vragen. Groeten, Johan |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|