![]() |
|
|
View Poll Results: Wie gaat de derde fabrikant worden? | |||
Nee, we houden het bij MB en Audi. |
![]() ![]() ![]() ![]() |
8 | 26.67% |
Ja, Porsche |
![]() ![]() ![]() ![]() |
5 | 16.67% |
Ja, Ford |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 6.67% |
Ja, BMW |
![]() ![]() ![]() ![]() |
7 | 23.33% |
Ja, Toyota |
![]() ![]() ![]() ![]() |
2 | 6.67% |
Ja, Alfa Romeo |
![]() ![]() ![]() ![]() |
6 | 20.00% |
Ja, Honda |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ja, een Frans merk |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ja, GM |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Ja, iets anders namelijk.... |
![]() ![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Voters: 30. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Rate Thread |
#1
|
||||
|
||||
DTM 2007: Derde fabrikant in aantocht?
De ITR is al tijden naarstig op zoek naar een derde fabrikant voor de DTM na het aangekondigde vertrek van Opel in 2004. Als je maar 2 fabrikanten hebt dan is er eentje de winnaar en eentje altijd de verliezer. Dat wil zo'n fabrikant natuurlijk niet. Met drie fabrikanten (en nog liever 4 of max. 5) is een en ander veel makkelijker te verkopen.
We hebben de flop gezien rondom MG, ferme flater van de ITR. Geld weg, fabrikant op de fles. Audi heeft eind 2005 een zwaar pokerspel gespeeld (en gewonnen) met het doorgaan van de DTM. Het lijkt me zeer onlogisch dat ze ingestemd hebben met het doorgaan van de DTM voor meerdere jaren als er maar 2 fabrikanten actief zijn. Zo af en toe duikt er een roddel op omtrent Toyota of Alfa................. Waarom denk ik dan dat er iets in de lucht hangt? Op het internet zwerft een voorlopige 2007 kalender rond. Niet definitief maar de basis is bekend. Ze beginnen pas in mei!! Dat is een stuk later dan gewoonlijk. Een oorzaak hiervoor? De circuits in het begin van het seizoen hebben geen verbouwingen in het vooruitzicht. Waarom dan een pauze van bijna 7 maanden !! Veel tijd voor een derde fabrikant om iets de grond te stampen voorzien van wat ITR subsidie centjes ![]() ![]() Wie kan het dan zijn? Alfa, Toyota vallen af omdat ze al te vaak zijn genoemd. Toyota heeft zijn handen vol NASCAR, F1 en de rest. Alfa? Die gaan voor het WTCC. Franse merken? Vergeet het maar. Peugeot => Le Mans, Citroen => Rally en Renault (Nissan)? F1 en race what you sell! (cups en wellicht WTCC) SEAT, Volkswagen? Nope......zie Audi. GM? Teveel financiele sores op dit moment. BMW? Uitgesloten, zie ontstaansgeschiedenis huidige DTM. Ford? NASCAR, Rally ..... Honda? F1 Wie dan? Gokje: Porsche !! Het is Duits en heeft een model met 4 deuren binnenkort beschikbaar, bekend onder de werknaam: Porsche Panamera
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. Last edited by Mark; 26-10-2006 at 22:57. |
#2
|
||||
|
||||
Als je seat en VW uitsluit waarom Porsche dan niet?
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#3
|
||||
|
||||
SEAT, VW en Audi maken deel uit van de VAG-groep. Porsche is volgens mij nog steeds zelfstandig. Alhoewel er in het verleden sterke banden waren tussen Porsche en enkele namen uit de VAG-groep. Daarnaast passen maar weinig modellen van VW en SEAT in het segment van de marketingtool DTM.
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#4
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#5
|
||||
|
||||
als de regels veranderen.. en het allemaal goedkoper wordt zie ik wel een ander merk bijkomen.. wie weet zou opel zelfs terug komen
maar met zo'n duure regeling en dure auto's den ik dat het nix blijft en trouwens.. een merk waat er nu nog mee gaat beginnen staat zo ver achter op mercedes en audi, dat het zo goed als zeker niet veel gaat winnen. |
#6
|
||||
|
||||
Waarom nu al reclame maken voor een model dat pas in 2009 uitkomt...
|
#7
|
||||
|
||||
Ontstaansgeschiedenis en BMW? Ik ben even niet mee... refresh my memory
![]() |
#8
|
||||
|
||||
Hoe meer hoe liever maar als ik er dan toch een moet uitkiezen BMW .
Ik begrijp ook niet echt wat je bedoelt met ontstaansgeschiedenis ??? |
#9
|
||||
|
||||
Toch denk ik dat Alfa Romeo de enige is die als plausibel kan beschouwd worden. De enige reden die aangehaald wordt waarom ze het niet zouden zijn, is enkel dat ze vaak genoemd worden... Ze zijn wel de enige die niet echt ergens in een grote serie zitten (wtcc even terzijde gelaten, want BMW zit daar ook in).
|
#10
|
||||
|
||||
Alfa is niet officiëel aanwezig in het WTCC. Dit seizoen toch.
|
#11
|
|||
|
|||
Officieel niet, maar ze hebben wel 250,000 Euro op tafel gelegd zodat ze meedoen aan het fabrikanten kampioenschap.
|
#12
|
||||
|
||||
Een beetje speculeren :
- alle merken uit de VAG-groep (dus ook Porsche) niet : men gaat Audi geen concurrentie aandoen, - GM-merken (Opel) niet : te veel financiële problemen en reorganisaties binnen de groep, - Toyota , Ford en Franse merken niet: te veel met andere projecten bezig, - BMW niet : gezien de problemen bij het opstarten van de 'new look' DTM zie ik BMW niet vlug naar de DTM terugkomen, daarenboven te veel betrokken in F1 en WTCC. Via een eliminatiespelletje kom ik uit bij Alfa Romeo : grote autosporttraditie, sterke DTM-geschiedenis, geen andere grote projecten die op stapel staan (ook niet WTCC) en enkele modellen in het gamma die perfect in de DTM zouden passen. Of valt er een complete verrassing uit de lucht : Nissan, Mazda, Volvo? Toch fijn dat speculeren, niet? De komkommertijd in de autosport is blijkbaar weer aangebroken. ![]() Last edited by Baron; 28-10-2006 at 00:05. |
#13
|
||||
|
||||
Quote:
Ik vind Dtm saaie boel in vergel.m wtcc en btcc zelfs met 'n 3e merk (al is dat Alfa(dan kijk ik wél !) ) is dat toch bloedarmoede tov 4 a 5 merken in wtcc en wie weet hoeveel btcc . |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
|
#15
|
||||
|
||||
Maar dan waren het nog toerwagens en geen strijkijzers...
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 6 (0 members and 6 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|