De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Toerisme wagens
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

View Poll Results: Wie gaat de derde fabrikant worden?
Nee, we houden het bij MB en Audi. 8 26.67%
Ja, Porsche 5 16.67%
Ja, Ford 2 6.67%
Ja, BMW 7 23.33%
Ja, Toyota 2 6.67%
Ja, Alfa Romeo 6 20.00%
Ja, Honda 0 0%
Ja, een Frans merk 0 0%
Ja, GM 0 0%
Ja, iets anders namelijk.... 0 0%
Voters: 30. You may not vote on this poll

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 26-10-2006, 22:53
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

DTM 2007: Derde fabrikant in aantocht?

De ITR is al tijden naarstig op zoek naar een derde fabrikant voor de DTM na het aangekondigde vertrek van Opel in 2004. Als je maar 2 fabrikanten hebt dan is er eentje de winnaar en eentje altijd de verliezer. Dat wil zo'n fabrikant natuurlijk niet. Met drie fabrikanten (en nog liever 4 of max. 5) is een en ander veel makkelijker te verkopen.

We hebben de flop gezien rondom MG, ferme flater van de ITR. Geld weg, fabrikant op de fles. Audi heeft eind 2005 een zwaar pokerspel gespeeld (en gewonnen) met het doorgaan van de DTM. Het lijkt me zeer onlogisch dat ze ingestemd hebben met het doorgaan van de DTM voor meerdere jaren als er maar 2 fabrikanten actief zijn. Zo af en toe duikt er een roddel op omtrent Toyota of Alfa.................

Waarom denk ik dan dat er iets in de lucht hangt? Op het internet zwerft een voorlopige 2007 kalender rond. Niet definitief maar de basis is bekend. Ze beginnen pas in mei!! Dat is een stuk later dan gewoonlijk. Een oorzaak hiervoor? De circuits in het begin van het seizoen hebben geen verbouwingen in het vooruitzicht. Waarom dan een pauze van bijna 7 maanden !!

Veel tijd voor een derde fabrikant om iets de grond te stampen voorzien van wat ITR subsidie centjes Lijkt me een logische gedachte maar ja wie ben ik ?

Wie kan het dan zijn? Alfa, Toyota vallen af omdat ze al te vaak zijn genoemd. Toyota heeft zijn handen vol NASCAR, F1 en de rest. Alfa? Die gaan voor het WTCC. Franse merken? Vergeet het maar. Peugeot => Le Mans, Citroen => Rally en Renault (Nissan)? F1 en race what you sell! (cups en wellicht WTCC)

SEAT, Volkswagen? Nope......zie Audi. GM? Teveel financiele sores op dit moment. BMW? Uitgesloten, zie ontstaansgeschiedenis huidige DTM. Ford? NASCAR, Rally ..... Honda? F1

Wie dan? Gokje: Porsche !! Het is Duits en heeft een model met 4 deuren binnenkort beschikbaar, bekend onder de werknaam: Porsche Panamera
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.

Last edited by Mark; 26-10-2006 at 22:57.
Reply With Quote
Old 26-10-2006, 22:55
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Als je seat en VW uitsluit waarom Porsche dan niet?

Reply With Quote
Old 26-10-2006, 23:02
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Quote:
Originally Posted by raceboy View Post
Als je seat en VW uitsluit waarom Porsche dan niet?
SEAT, VW en Audi maken deel uit van de VAG-groep. Porsche is volgens mij nog steeds zelfstandig. Alhoewel er in het verleden sterke banden waren tussen Porsche en enkele namen uit de VAG-groep. Daarnaast passen maar weinig modellen van VW en SEAT in het segment van de marketingtool DTM.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 26-10-2006, 23:05
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally Posted by Mark View Post
SEAT, VW en Audi maken deel uit van de VAG-groep. Porsche is volgens mij nog steeds zelfstandig. Alhoewel er in het verleden sterke banden waren tussen Porsche en enkele namen uit de VAG-groep. Daarnaast passen maar weinig modellen van VW en SEAT in het segment van de marketingtool DTM.
porsche is eigendom van de VAG groep. Maar door een slimmestrategie op een moment dat het met de groep niet goed ging heeft Porsche een heel aantal aandelen in de VAG groep gekocht. Als het ooit echt slecht zou gaan met VAG dan ruilt porche hun VAG aandelen voor de Porsche aandelen van de VAG groep.

Reply With Quote
Old 27-10-2006, 17:48
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

als de regels veranderen.. en het allemaal goedkoper wordt zie ik wel een ander merk bijkomen.. wie weet zou opel zelfs terug komen
maar met zo'n duure regeling en dure auto's den ik dat het nix blijft

en trouwens.. een merk waat er nu nog mee gaat beginnen staat zo ver achter op mercedes en audi, dat het zo goed als zeker niet veel gaat winnen.
Reply With Quote
Old 27-10-2006, 17:59
fish88's Avatar
fish88 fish88 is offline
De Paddock Regular

Waarom nu al reclame maken voor een model dat pas in 2009 uitkomt...
Reply With Quote
Old 27-10-2006, 18:21
Pegasus's Avatar
Pegasus Pegasus is offline
De Paddock Regular

Ontstaansgeschiedenis en BMW? Ik ben even niet mee... refresh my memory
Reply With Quote
Old 27-10-2006, 19:23
German-Power's Avatar
German-Power German-Power is offline
De Paddock Rookie

Hoe meer hoe liever maar als ik er dan toch een moet uitkiezen BMW .
Ik begrijp ook niet echt wat je bedoelt met ontstaansgeschiedenis ???
Reply With Quote
Old 27-10-2006, 20:08
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Toch denk ik dat Alfa Romeo de enige is die als plausibel kan beschouwd worden. De enige reden die aangehaald wordt waarom ze het niet zouden zijn, is enkel dat ze vaak genoemd worden... Ze zijn wel de enige die niet echt ergens in een grote serie zitten (wtcc even terzijde gelaten, want BMW zit daar ook in).
Reply With Quote
Old 27-10-2006, 20:16
ICEMAN's Avatar
ICEMAN ICEMAN is offline
De Paddock Regular

Alfa is niet officiëel aanwezig in het WTCC. Dit seizoen toch.
Old 27-10-2006, 21:25
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by ICEMAN View Post
Alfa is niet officiëel aanwezig in het WTCC. Dit seizoen toch.
Officieel niet, maar ze hebben wel 250,000 Euro op tafel gelegd zodat ze meedoen aan het fabrikanten kampioenschap.
Reply With Quote
Old 27-10-2006, 23:57
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Een beetje speculeren :
- alle merken uit de VAG-groep (dus ook Porsche) niet : men gaat Audi geen concurrentie aandoen,
- GM-merken (Opel) niet : te veel financiële problemen en reorganisaties binnen de groep,
- Toyota , Ford en Franse merken niet: te veel met andere projecten bezig,
- BMW niet : gezien de problemen bij het opstarten van de 'new look' DTM zie ik BMW niet vlug naar de DTM terugkomen, daarenboven te veel betrokken in F1 en WTCC.

Via een eliminatiespelletje kom ik uit bij Alfa Romeo : grote autosporttraditie, sterke DTM-geschiedenis, geen andere grote projecten die op stapel staan (ook niet WTCC) en enkele modellen in het gamma die perfect in de DTM zouden passen.

Of valt er een complete verrassing uit de lucht : Nissan, Mazda, Volvo? Toch fijn dat speculeren, niet? De komkommertijd in de autosport is blijkbaar weer aangebroken.

Last edited by Baron; 28-10-2006 at 00:05.
Reply With Quote
Old 28-10-2006, 21:31
Bugalfa's Avatar
Bugalfa Bugalfa is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Officieel niet, maar ze hebben wel 250,000 Euro op tafel gelegd zodat ze meedoen aan het fabrikanten kampioenschap.
En ze moeten boete betalen als ze in 2007 en 2008 niet meedoen vandaar zie ik ze voor 2009 niet uit wtcc stappen .
Ik vind Dtm saaie boel in vergel.m wtcc en btcc zelfs met 'n 3e merk (al is dat Alfa(dan kijk ik wél !) ) is dat toch bloedarmoede tov 4 a 5 merken in wtcc en wie weet hoeveel btcc .
Reply With Quote
Old 28-10-2006, 23:01
German-Power's Avatar
German-Power German-Power is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally Posted by Bugalfa View Post
En ze moeten boete betalen als ze in 2007 en 2008 niet meedoen vandaar zie ik ze voor 2009 niet uit wtcc stappen .
Ik vind Dtm saaie boel in vergel.m wtcc en btcc zelfs met 'n 3e merk (al is dat Alfa(dan kijk ik wél !) ) is dat toch bloedarmoede tov 4 a 5 merken in wtcc en wie weet hoeveel btcc .
Hier ben ik het ook mee eens , als je na gaat de begin jaren van DTM had soms wel 10 merken .
Reply With Quote
Old 29-10-2006, 10:40
senna's kingdom's Avatar
senna's kingdom senna's kingdom is offline
De Paddock Regular

Maar dan waren het nog toerwagens en geen strijkijzers...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 3 (0 members and 3 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules