![]() |
|
#46
|
||||
|
||||
Ik vind dat uw carterbeschermer te fel afsteekt met de rest van de wagen. Je hebt smoke gebruikt om wat meer detail te geven, wat vrij goed gelukt is, maar van de maagdelijk witte onderzijde krijg ik de kriebels.
Probeer eens wat enemal matt zwart te verdunnen met white spirit en daarmee te wheatheren. Je zal zien dat het resultaat veel beter zal zijn en als het te fel is kan je het gewoon weer wegwissen met zuivere white spirit. Als je dan in plaats van zwart bruin pigment neemt kan je modder simuleren. Een voorsmaakje vindt je hier ... http://forum.depaddock.eu/attachment...1&d=1145338524 |
#47
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]() Grtzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#48
|
||||
|
||||
Hier zijn weer enkele volgende stappen in dit bouwproces. Nadat het chassis klaar was, mocht ik aan het interieur beginnen. Niet eenvoudig zonder goede referentiefoto's. Dus was het wat gokken en "logisch" denken...
1/ De stoelen werden eerst aangepakt. Ze bleken geen openingen te hebben langs de zijkant, dus dat werd even aangepast. Daarna kregen ze nog hun X-18 laagje. Weet niet of dat volledig correct is? ![]() 2/ Alle onderdelen die semi gloss zwart moesten worden, kregen een laagje of twee. Hier na een laag primer en X-18... ![]() 3/ De velgen werden gepikt bij een Corolla die later de versie van D.Loix moet worden... Hier hebben ze net de eerste laag primer gehad. Ondertussen zijn ze al klaar... Enkel de wieldoppen moeten nog kleur krijgen en smoke moet ook nog langskomen... ![]() 4/ De verschillende brandblussertjes moesten ook een laagje X-11 krijgen maar dat is meestal gepruts. Dus dacht ik om dit even te gebruiken: ![]() Dit is het resultaat: ![]() ![]() Ten slotte deed ik even een kleine dryfit om mezelf mode in te spreken om nog wat verder te doen deze avond... ![]() Op de achtergrond staat de Civic om aandacht te schreeuwen. Hij wil ook mee naar Bissegem... Grtzzzz
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#49
|
||||
|
||||
Goe bezig, de achterkant mag je x-18 spuiten maar de voorkant spuit je best mat, omdat dit toch stof moet voorstellen.
Komen er geen carbondecals op de achterkant??
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#50
|
|||
|
|||
Knap werk al hoor !
Ziet er nu al zeer geslaagd uit vind ik |
#51
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Wat betreft de stoelen: klopt wat Nismo zegt. De kuip zelf mag semi gloss zijn, het stoffen gedeelte in mat zetten.
__________________
Groetjes, Domi. |
#52
|
||||
|
||||
Quote:
Je leest verdikke goed mijn teksten... Kan er niks aan doen. Ik typ met twee vingers, zo vlot als sommigen met al hun vingers, maar soms staat er eens iets verkeerd. Eigenlijk zou ik mijn teksten ook steeds moeten nalezen op fouten, maar doe ik dus niet... Wat een voorbeeld he, terwijl ik in klas net... Okey... De stoelen heb ik ondertussen aangepast. Ik wist dat er iets niet klopte maar ik wist niet meteen wat, omdat het ook op de handleiding verkeerd werd weergegeven. Thanks dus !!
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#53
|
||||
|
||||
Leuke en modieuze
![]() ![]() ![]() Last edited by Guido; 30-01-2007 at 02:03. |
#54
|
||||
|
||||
Oef, ik denk dat ie klaar geraakt voor de beurs in Bissegem. Nu ja, indien niet, mag ie toch mee. Een kort overzichtje van de voorbije dagen:
1/ Enkele onderdelen, gegroepeerd, die een laagje verf kregen... ![]() 2/ De velgen: Eerst werden de bouten aangestipt. Iets wat best moeilijk is, als je de rest van de velg niet wil bevuilen... Hier heb ik tandenstokertjes gebruikt, maar ik zoek nog een betere manier om heel die bout te kleuren. Ik kreeg pijn in de ogen van het felle witte kleur. Dus gooide ik er maar wat smoke overheen om het nadien weg te deppen zodat enkel de hoekjes en kantjes wat gedekt werden... ![]() ![]() ![]() 3/ Het schilderen van de raamrubbers liep niet van een leien dakje. Gelukkig geen miserie met het afplakken... Ook de paneellijnen werden ingekleurd. De lijnen waren wat te dik dus met een vochtig oorstokje werden die lijnen bijgewerkt tot aanvaardbare dikte. Ziet er best goed uit, denk ik... ![]() ![]() Ziet er best goed uit, denk ik... ![]() ![]() ![]() De gordels gaan gemaakt worden met wat in de box van de Lancia Delta zat. Die krijgt later wel een nieuw pakketje... ![]() Grtzzzz....
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
#55
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit
![]() |
#56
|
||||
|
||||
Een groote en mooie opdate
![]() |
#57
|
|||
|
|||
Heel knappe wagen hoor !
|
#58
|
||||
|
||||
Er zijn 2 commentaren die ik heb ...
1). Je zegt eerst dat je de wagen wil maken zoals hij aan de start komt, dus geen wheatering voor de bodem want die moet proper blijven. Maar ... je velgen krijgen dan wel een laag smoke ... en iets te veel voor het center als je het mij vraagt. Waar is de logica? Denk eraan, nu je je velgen behandeld hebt vraagt de rest van de wagen om dezelfde graad van wheatering ... 2). Je raamrubbers zijn niet echt strak (vooral aan de A-stijlen). Ik zie echter dat je de panel lines gedaan hebt (en die zien er op het eerste zicht wel goed uit). Waarom doe je niet eerst de boord van de raamrubbers zoals je je panel lines doet. Dat geeft je de mogelijkheid om een beter resultaat te krijgen na het schilderen van de raamrubbers. Als je echt strakke raamrubbers wil ... compleet afplakken met masking tape, de contour uitsnijden met een zeer scherp mes en dan airbrushen. Tenzij je hier Guy heet is het schilderen van raamrubbers uit de losse hand wel erg moeilijk ... |
#59
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#60
|
||||
|
||||
Quote:
Maar zoals Huudo hierboven zegt, klopt het wel vaker dat de gewassen wagens vuile velgen hebben. Typisch Belgisch want de sponsors zijn superbelangrijk... Quote:
![]() De foto's van het zijaanzicht geven wel heel goed weer dat er geen problemen zijn bij de A-stijlen. Ik werk trouwens ook met afplakken, iets dat heel goed gaat als de rubbers goed aangegeven zijn. Van een Celica is dat andere koek... Ik plaats er effe nog twee foto's bij. Toch bedankt voor je goede speuren !! ![]() ![]()
__________________
Werkbank: On hold: Citroën DS3 WRC (Loeb) - Mack-trailer (Cars) - BMW 323 E21 Rally (Vermeulen) Diepvries: Maxi Mégane (Munster) - Mégane 1600 (B.Pyck) - Mini (F.Pyck) |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 3 (0 members and 3 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|