De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Autosport algemeen
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 30-09-2007, 22:21
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Rare beslissingen door mensen die wel betrokken zijn in het wereldje maar...........

Quote:
Schorsen kan hij ze niet. Maar BRL-organisator Harry Maessen wil dat kampioenschapsleider Sandor van Es en Danny van Dongen komend weekend op Circuit Park Zandvoort één van de twee BRL-races aan de kant blijven. Dit vanwege gebeurtenissen tijdens de vorige race op Assen

http://www.autosport.nl/actueel/nati...10&rubriek=nat
Maessen, jij hebt op dat gebied niets te zeggen. OK, je bent de cheque achter deze klasse maar dat wil niet zeggen dat jij keizer bent. De koersdirectie bepaald! Als die flaters maken moet je die mensen de laan uitsturen en niet of andere coureur. Die coureur doet maar 1 ding, zijn eigen belang veilig stellen..............en dat moet ie ook! Als ie dat niet doet is het maar een slappe harry. Van Es had in dit geval wel moeten weten dat na 75% koersduur zijn ene schamele puntje veilig was

Quote:
Na de kwalificaties op zaterdag, waar de Ludovic Sougnez voor de vierde opeenvolgende maal de pole neerzette, stelde men vast dat de BMW Silhouette effectief met een ABS uitgerust was. Artikel 11.3 van het BTCS-reglement stelt echter duidelijk dat:
“Voor alle wagens van het type Silhouet zijn een antiblokkeersysteem en bekrachtigde remmen in al hun mogelijke vormen verboden.”

Christian Lahaye, promotor van de BTCS, beweerde echter dat hij een mondelinge uitzondering op het technische reglement had toegestaan, wat op zijn minst zeer bizar is, want het technische reglement is het terrein van de RACB.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3027
Heel simpel: Niet conform tijdens de kwalificaties? Zonder gevolgen wel van start in de wedstrijden? Kan iemand mij dit uitleggen via forum, pm of mail? In beide gevallen een of andere pipo die even speelt voor eigen rechter? We zullen morgen wel meer weten maar zoals beschreven in bovenstaande gevallen zijn beide klassen nauwelijks serieus te nemen!
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 02-10-2007, 20:32
TommySoprano TommySoprano is offline
De Paddock Regular

Tja, typisch hé. De geldschieters willen dat hun wil wet is. Dat is zo bij de "mecenassen" van voetbalclubs, in de motorsport, autosport (F1, Nascar, etc...).

Ik heb mij altijd afgevraagd in hoeverre wedstrijdleidingen objectief zijn, of niet gemanipuleerd worden door de "Moneymen". Op een dikke tien jaar tijd heb ik al iets teveel "toestanden" gezien in motorsportmilieu's om nog in een rechtvaardige sport te geloven.
Reply With Quote
Old 03-10-2007, 09:18
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

Welnu, het is zo dat deze excessen redelijk eenvoudig uitgesloten kunnen worden indien men de geledende regels hanteert, welke immers worden uitgevaardigd in de code sportif van de FIA. Blijkbaar zit er weinig bestuurlijk/juridische kennis bij de organiserende instanties....of wordt er onder een glas mooie wijn wel eens wat bekonkeld??
Ook dan dient er pragmatisch en doeltreffend tegen dergelijke lieden opgetreden worden. Indien men zich niet wil schikken in de regelementen moeten dit soort lui hun biezen pakken, en wel onmiddellijk, hoeveel geld ze ook te besteden hebben! Jammer dan!!
De autosport zit echt niet te wachten op omhoog gevallen mannetjes die uit verveling niet weten wat ze met geld moeten aanvangen, én dan vervolgens een veto eisen in hun dure speeltje. Typisch onhebbelijk gedrag van zgn. nieuwe rijken!
Inderdaad Mark, dit soort series zijn absoluut niet meer serieus te nemen, de goedbedoelende deelnemers ten spijt. Die zijn ook belazerd!
Reply With Quote
Old 03-10-2007, 10:12
josstever josstever is offline
De Paddock Rookie

Sorry ze vortex, maar ge zit mis...

de regels zijn duidelijk:
ARTIKEL 5 : DEELNEMERS
Deelname is op schriftelijke uitnodiging van de BRL Organisatie

geen uitnodiging? geen deelname... case closed...
Reply With Quote
Old 03-10-2007, 11:59
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

Nope, ik zit goed! De betrokken rijder had namelijk gewoon een uitnodiging voor beide races tijdens A1 GP. Dusss....
Reply With Quote
Old 03-10-2007, 18:33
tony s tony s is offline
De Paddock Rookie

Wat noem jij .... uitnodiging voor beide races ? VORTEX , als al lang van tevoren is beslist door Harrie Maessen dat van Es een wedstrijd niet mag rijden tijdens de A1 GP. ( hij zou onder normale omstandigheden waarschijndelijk het hele jaar hebben gereden )
Als het iemand uit de onderste gelederen was geweest , die zo met de auto om was gegaan had iedereen gezegd .... schorsen die coureur .
Maar nu het gaat om iemand in de bovenste gelederen ?????

Van de ene kant jammer wat er nu is gebeurt , en van de andere kant .... tsja eigen schuld dikke bult .
En Harrie is nu eenmaal de grote baas over zijn eigen klasse .
Waar ik echt respect voor heb om zoiets geweldigs op poten te zetten .

Last edited by tony s; 03-10-2007 at 18:47.
Reply With Quote
Old 03-10-2007, 20:21
vortex's Avatar
vortex vortex is offline
De Paddock Rookie

Je slaat de spijker op zn kop Tony! v Es zat hartstikke fout en had regelementair gestraft moeten worden! Dat is niet gebeurd en dat is ook direct de aanleiding van dit incident. Maessen heeft een duidelijk statement gemaakt dat ie zulk beleid niet kan pikken, en uit pure onvrede en onmacht zelf een straf uitgedeeld. Op zich wel begrijpelijk. V Es had echter wel degelijk een uitnodiging, dus eigenlijk kan de straf van Maessen dan weer helemaal niet. Daarop beroept v es zich ook weer terecht.
Maar daar gaat het Harry m.i. niet om. Hij streeft naar een adequatere wedstrijdleiding die ingrijpt als dat nodig is. Daarmee heeft hij zijn punt gemaakt.
Ik ga er van uit dat dit een eenmalig incident is. Harry is een verstandig mens, en doet dit natuurlijk niet uit een opwelling. Daar zit veel meer achter.
Het rommelt al langer in NL tav wedstrijdleiding en sancties.

Genanter vind ik echter het verhaal bij BTCS...oei!!!
Reply With Quote
Old 03-10-2007, 22:09
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Even vooraf:
De BRL is na 3 jaren een welkome aanvulling geworden in het autosport-palet van de lage landen. Maessen is, met al zijn connecties, in staat geweest om deze klasse levensvatbaar te maken.

Quote:
Originally Posted by tony s View Post
En Harrie is nu eenmaal de grote baas over zijn eigen klasse .
Waar ik echt respect voor heb om zoiets geweldigs op poten te zetten .
Ik begrijp die Maessen volkomen, echter dit is mijn (eigenwijze, maar dat mag geen verrassing heten) inziens net de verkeerde reactie. Het is niet de eerste keer dat Maessen zich op glad ijs begeeft m.b.t. het gedrag van de coureurs op de baan.

Of de handelswijze van Sandor van Es te tolereren is? Ja, een coureur moet altijd tot het uiterste gaan. Anders is het maar een slappe lul. Ik wil gladiatoren zien, anders kan ik het net zo goed zelf doen! Gaat hij over de grens? Dan MOET de koersdirectie hem corrigeren met een welgemeende tik. Dat is nu niet gebeurd. Wat van Es wel te verwijten valt is dat hij moest weten dat na 75% wedstrijdduur dat punt ook veilig was geweest. Hij had dus voortijdig moeten binnenkomen!

Mijn inziens had Maessen de complete koersdirectie met pek en veren naar buiten moeten stampen. Als hij het spelletje betaald, dan heeft hij mijn inziens daar het recht toe!

Door nu op individuele basis een coureur te sanctioneren bepaal je de loop van een kampioenschap. Dat is een situatie die in een sport niet te tolereren is!

Quote:
ARTIKEL 5 : DEELNEMERS
Deelname is op schriftelijke uitnodiging van de BRL Organisatie
Gevaarlijke regel! Stel ik ben een succesvol ondernemer (dream on Mark) en ik doe zaken met Maessen Bouw. Alles is rozegeur en maneschijn, ik ga als gezonde zakenman voorzien van een buikje racen in de BRL-V6. Maessen blij, ik blij. Om wat voor reden dan ook kom ik in een zakelijk conflict met terecht met Maessen Bouw. Ja, dan kan ik mijn investering in de BRL-V6 ook vaarwel zeggen. Dat kan niet, dat riekt naar belangenverstrengeling. Een uitnodiging zal ik niet meer ontvangen.

Stel ik ben "brood-coureur" in de BRL-V6 en ik noem terloops Harry een arrogante kwal. Harry is boos op mij en ik ontvang geen uitnodiging meer. De strijd in het kampioenschap word dan beinvloed door een conflict buiten de baan. Uit sportief oogpunt is dat geen wenselijke situatie.

Wil Harry keizer / dictator zijn van zijn eigen klasse? Voor mij geen probleem maar dan moet je wel vaarwel zeggen aan de huidige opzet qua koersdirectie / bonden. Gezien de huidige povere kwaliteit van die blauwe blazer zou dat niet eens een verkeerde zet zijn

Het geen er nu gebeurd is een oplossing van "zachte heelmeesters maken stinkende wonden" Het is het allemaal net niet. Of Maessen gaat volledig zijn eigen koers of hij accepteert het gepruts van de huidige structuur.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 03-10-2007, 22:22
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Originally Posted by vortex View Post
Genanter vind ik echter het verhaal bij BTCS...oei!!!

Quote:
Ook in de BTCS zijn de afgelopen dagen zeer bedenkelijke feiten gebeurd. Daar is het mogelijk dat een promotor (Christian Lahaye) aan een team (Lupant) de toelating geeft om een verboden systeem (ABS) op de auto te monteren. Zelfs Bernie Ecclestone heeft die macht niet in de Formule 1. De betrokken BMW mét ABS pakte voor beide BTCS-races de pole. Een flagrant niet-conforme auto op de pole, zonder dat de sportcommissie ingrijpt. Het mocht namelijk van de promotor … De BTCS is trouwens al het hele seizoen een aanfluiting van een fair kampioenschap, met de bedoeling één merk te laten zegevieren.

http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=3054
Dat is nog veel schandaliger! Daar moet een RACB of FIA toch keihard tegen ingrijpen! Puur op basis van rechtsgevoel! Als PRC / Lahaye zonder straf hiermee wegkomen is dat voor mij als simpele ziel niet begrijpen of niet te bevatten. Hoe kan het volk haar stem laten horen?
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules