![]() |
|
|
||||
|
||||
Iedere keer opnieuw verras je me met dit superwerk. En steeds opnieuw kijk ik al uit naar de volgende stap. Je leert ons heel veel bij met je updates!!
En stilletjes hoop ik dat de oom van mijn vrouw, die horlogemaker is, gauw stopt met dat werk - ook als hobby - zodat ik beslag kan leggen o die miniiscule dingetjes. Of zou je bij een horlopgemaker langs kunnen om zulke restjes op te pikken??
|
||||
|
||||
Ja, die updates van U zijn niet goed voor mijn toetsenbord
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Je kan proberen, maar wij hebben onze zakjes met 'mish-mash' in Duitsland bij Dieter Knupfer gekocht.
|
||||
|
||||
Vervolg ...
Eerst en vooral de klemmen gezet om de brandblusser vast te zetten. Die zijn gemaakt van 2 overschot stripjes van een PE setje. Omdat het interieur nu klaar is kon de rolkooi er ook op en de deurbekleding aan de linker zijde. Terwijl dit stond te drogen heb ik de oliekoelers achteraan af gegoten en voorzien van 2 zeskanten in plastic. Deze dienen om later de olieleidingen op te monteren. Helaas heb ik geen foto's hiervan omdat de geheugenkaart het begeven heeft. Terwijl ze stonden te drogen van hun laagje enemal zwart en Alclad alu heb ik de radiatorsteuntjes gemaakt uit plasticard en deze bekleed met CF decal. Afgewerkt ziet het er zo uit ...
|
||||
|
||||
ja wat moet je hier nog op zeggen
![]() tis gewoon af ! |
|
||||
|
||||
Omdat de rolkooi nu in de auto stond kon ik ook de laatste hand leggen aan het interieur ... de gordels!
Deze waren al een heel tijdje klaar (zie eerder in deze WIP) maar omdat de rolkooi nog achter de zetel door moest kon ik de gordels nog niet bevestigen. De gordels zijn aan de achterzijde op de CF firewall met 2 zeskantschroeven gemonteerd. De positionering in de cockpit is echter een beetje vreemd. Zoals bij vele GT's worden deze gordels ook met elastieken bevestigd. Bedoeling hiervan is om, bij een pilotenwissel, de gordels weg te trekken van zodra de buckle losgemaakt wordt. Wanneer de 2de piloot dan instapt kan hij niet op de gordels gaan zitten en zijn deze veel sneller door de eerste piloot te vinden en in te klikken. De elastieken zijn gesimuleerd met zeer dunne ijzerdraad. Het oogt wel gelijk op de referentie foto's, maar ik ben aan het twijfelen of ik ze zo zou laten. Per slot van rekening weten heel weinig mensen dit en dan komt deze constructie een beetje raar over denk ik. Oordeel zelf maar.
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() Last edited by Gulfie; 12-11-2007 at 13:56. |
|
||||
|
||||
Volgende stap is het bouwen van de koppelingen en de leidingen op de 3 koelers in de kofferruimte en dan beginnen aan de motor ...
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() Last edited by Gulfie; 12-11-2007 at 13:55. |
|
||||
|
||||
Je zou zo zeggen dat dit alles op schaal 1/1 is!
Heel knap werk en erg precies werk! Nu enkel nog de motor installeren, beetje naft erin en je kan ermee rijden ![]() |
|
||||
|
||||
De laatste hand is gelegd aan de koelers in de kofferruimte. De koppelingen zijn gefreesd en geïnstalleerd. Ik heb eerst op de draaibank ronde staafjes gedraaid en daarna op de freesbank, met behulp van de verdeelkop, er 6 vlakke kanten aangefreesd. Gaatje in het midden boren en de kop was klaar.
Daarna zijn er dunne messing staafjes ingestoken en geplooid en uiteindelijk werd een zwart stukje elastiek aan de messing buisjes gekleefd om de leidingen te simuleren.
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() Last edited by Gulfie; 18-11-2007 at 21:24. |
|
||||
|
||||
Power!!!!
De motor is er uiteindelijk ook ingeraakt .... en ook alweer eruit. Na de eerste montage leek alles goed. De positie heb ik wel 10 keer gecontroleerd en alles bleek goed tot ... ik de airducts vooraan dryfitte. Bleek de motor 1mm opgeschoven te zijn, en dat is natuurlijk heel goed zichtbaar.
Dus ... terug alles eruit! Bleek dat 1 van de turbo's niet meer staat zoals voordien, maar omdat die de basis vormden voor alles heb ik deze zo goed gekleefd dat ze niet meer losgaan. Ik heb dus de hitteschilden van de uitlaten naar de turbo's een millimeter langer gemaakt waardoor dit niet meer zichtbaar is. Alles terug ingebouwd, en nu staat alles met secondenlijm muurvast en ... op zijn plek!
ранняя пташка получает червя ... но вторая мышь получает сыра! ![]() Last edited by Gulfie; 18-11-2007 at 21:33. |
|
||||
|
||||
Super!
Tom |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
|||
|
|||
Prachtig gewoon!!! Knap kunstwerk,net echt.
Petje af ![]()
|
|||
|
|||
Moest het niet zo duidelijk te volgen zijn geweest, ik had nog steeds gedacht dat het "the real thing" is. Prachtig gewoonweg. Ik kijk weeral uit naar de volgende update.
![]() ![]() ![]() Mark a.k.a. Chevy |
|
|||
|
|||
Quote:
Niet dat ik twijfel aan uw referentiemateriaal maar ik vind het wel een beetje raar dat dit systeem op een testmodel staat of is het daarom een testmodel ? ![]()
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|