De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Community-forum
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 07-05-2002, 12:18
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular

Ik denk dat de situatie hier net iets anders ligt en dat de vergelijking niet echt klopt, wat er met Diana gebeurde was een ongeval, dit niet! En Diana had ook geen macht om iets fundamenteels te veranderen, waar Fortuyn dit wel had. Hij had de verkiezingen kunnen winnen. Dit zal extreem rechts veel stemmen leveren.

Greetz

Barry
Reply With Quote
Old 07-05-2002, 12:19
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

met dat verschil dat bij de dood van Diana het publiek geen schuldige kon aanduiden (Buiten de dronken chauffeur, maar die had geen enkele (politieke) waarde). Hier kan het publiek dit wel doen ... de politiek die Fortuyn de laatste maanden afschilderde als een onmens (vergelijking hitler) en een brenger van het kwade ...
Deze politiek zal hiervoor een stevige prijs betalen ...

Dit effect zal zich inderdaad geen jarenlange uitwerking hebben ... Maar de gevolgen van de stemming die volgende woensdag is zal zich nog wel minstens 5 jaar laten gelden ...
5 jaar zal nederland regeren volgens de wetten gesteld van de partij Fortuyn.

airco
Old 07-05-2002, 12:21
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

ok Beemer zegt dus min of meer hetzelfde ...
ik leg het iets anders uit ...
mijn versie was langer, daardoor was hij eerder
Old 07-05-2002, 12:47
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

No comment. Wie weet was het wel een (ex) geliefde van hem of zo i.p.v. een politieke moord ?

Over de politicus Fortuyn misschien dit : BWAARK.
Old 07-05-2002, 15:13
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

tja ... als je al enkele weken doodsbedreigingen (waartegen overigens vooraf klacht is ingedient bij de politie) krijgt omwille van je politieke mening, dan is de stelling van een ex-geliefde wel erg onwaarschijnlijk ...

Bovendien mag hij misschien wel vreemde politieke ideeën hebben gehad volgens sommigen:
- Maar om iemand om zijn mening te vermoorden ... hallo, heard of any democracy ??
- Bovendien als iemand 33% haalt ... dan is dit niet zomaar een uiterste ... dan is dit een meerderheid van de mensen in Rotterdan die de mond gesnoerd wordt ... pijnlijk in mijn ogen zene
Old 07-05-2002, 17:49
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Hola, ik heb nergens geschreven dat ik dit goedkeur of zo, gewoon dat ik niet van zijn politieke ideeën moet weten en persoonlijk vind ik een passionele moord niet zo absurd, al lijken de laatste bevindingen dit tegen te spreken.

Bovendien bestaat een meerderheid bij mijn weten nog altijd uit 50 % + 1. Ergo, ruim 65 % was het niet eens met hem.
Old 07-05-2002, 18:14
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Passionele moord niet absurd?
Als het al zover gekomen is dat men niet meer opkijkt van een moord...
Ik zeg niet dat jij dat beweerd hé, maar het is me de laatste dag(en) al meer opgevallen => het schijnt allemaal zo "normaal" te zijn ...
Old 07-05-2002, 18:25
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

Ge hebt mij precies verkeerd begrepen oneliner; ik bedoel dat ik het idee van een passionele moord in dit geval niet belachelijk vind, al is het weinig waarschijnlijk. Ik bedoelde helemaal niet dat dat begrijpelijk zou zijn of een redelijk motief.
Old 07-05-2002, 18:50
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

bwa als je met 33% de grootste partij bent mag je volgens mij toch gerust stellen dat je heel representatief bent voor de mening van de rotterdammer...
Je stelt trouwens dat 65% het met hem oneens is ...
==> niet mee akkoord ... Ik kan bijvoorbeeld mij meer vinden in de mening van de VVD, maar dit wil daarom niet zeggen dat ik het oneens ben met de opvattingen van fortuyn ... zonder hem daarom als mijn beste politieke vertegenwoordiger te kiezen ...
==> Volgens jou mening zou er dan in de meeste verkiezingen geen meerderheid bestaan ...

airco
Old 07-05-2002, 20:14
Mario's Avatar
Mario Mario is offline
Eenzaat

't Gaat misschien op haarkloverij lijken, maar ik heb bewust getypt "niet voor Fortuyn gestemd".
Als je voor een andere partij stemt, doe je dat dus niet voor zijn partij. Je kunt je bijgevolg toch meer vinden in een ander ideeëngoed.

En meestal is het zo dat een meerderheid gevormd wordt door coalitievorming, dus een samengaan met een of meerdere andere partij(en). Een partij die een absolute meerderheid behaalt, komt toch niet zoveel voor en ik denk niet dat de formatie "Fortuyn" dat zou gepresteerd hebben.

Persoonlijk vind ik de enige verdienste die hij gehad heeft in politiek Nederland het feit dat hij een aantal wantoestanden heeft aangeklaagd. Zijn oplossingen daarentegen...
Old 08-05-2002, 18:35
Beemer's Avatar
Beemer Beemer is offline
De Paddock Regular

Voor de mensen die willen, er is een online rouwregister voor Pim Fortuyn.
Je kan je boodschap nalaten op: www.icondolement.nl

Greetz

Barry
Reply With Quote
Old 09-05-2002, 03:15
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

op http://www.pimfortuyn.nl bind je er ook 1 ...

Het condoleance register is in totaal 137969 maal getekend
==> verklaard veel waarom de website de komende dagen vrij slecht bereikbaar was ... platgeflood
Old 14-05-2002, 23:09
ckj ckj is offline
De Paddock Rookie

Over een paar uur gaat Nederland stemmen, ik hou mijn hart nu al vast.

Volgens mij word dit morgen een ramp in Nerderland.

CKJ Distrispeed.
Old 14-05-2002, 23:10
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

Ik wacht ook af, met lichte spanning.
TV zal morgenmiddag wel op den holland staan denk ik...
Old 15-05-2002, 23:09
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

uitslag verkiezingen

Het CDA wordt met 40 zetels de grootste partij. Dat blijkt uit een exit poll die bureau interview-NSS heeft afgenomen in opdracht van de NOS en het ANP. De Lijst Pim Fortuyn wordt met 26 zetels de tweede partij. Het is voor het eerst in de geschiedenis dat een nieuwe partij zoveel zetels in de Tweede Kamer krijgt.

De grote verliezers zijn de PvdA en de VVD. Beide partijen komen op 24 zetels uit. Voor de PvdA is dat bijna een halvering. Voor de VVD betekent het een verlies van veertien zetels.

De 41 zetels van de CDA zijn er veel meer dan de afgelopen dagen in de peilingen is voorspeld. Op dit moment heeft het CDA 29 zetels in de Tweede Kamer. Het CDA reageerde met ingehouden vreugde op de monsterzege.

nos.nl
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules