De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 20-01-2009, 22:51
A uit PDGRacing's Avatar
A uit PDGRacing A uit PDGRacing is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by FIRE View Post
Weinig sponsoring op de Williams.
Het heeft/geeft wel iets als je werkgever over een halve Williams staat tijdens een economische crisis. Als het goed of slecht is zullen we later wel voelen. Na het verlies van Spyker in de F1, heeft Nederland toch mooi 2 hoofdsponsors.
Old 23-01-2009, 23:42
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

met het risio van in herhaling te vallen...

Maar als ik de foto op deze pagina bekijk, dan snap ik er echt "de ballen" van, van wat ze hebben willen bereiken met deze nieuwe reglementering. Iedere proportie is toch gewoon zoek... Duidelijk dat de fotografen tijdens persvoorstellingen slechts onder bepaalde hoeken de foto's nemen om de gedrochten toch nog enigszins te camoefleren. Actiesfoto's zijn veel minder verbloemend...

http://www.flickr.com/photos/coldtra...n/photostream/

Last edited by Guido; 23-01-2009 at 23:43.
Reply With Quote
Old 24-01-2009, 00:07
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=317202

artikel over de nieuwe wagens. lees vooral de laatste paragraaf over het belang van "looks"
Old 24-01-2009, 00:18
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

Quote:
Originally Posted by marcel View Post
http://www.motorsport.com/news/article.asp?ID=317202

artikel over de nieuwe wagens. lees vooral de laatste paragraaf over het belang van "looks"
Het valt nog af te wachten of we nu vooraan meer gevechten om de eerste plaats gaan krijgen.
Reply With Quote
Old 24-01-2009, 00:21
Volano Volano is offline
De Paddock Rookie

Quote:
We will get used to the new Formula 1 look, and we also have to give these changes the benefit of the doubt. And because of all those changes, it is impossible to predict what will happen this season. But isn't that an exciting idea itself?
Dat is wat ze noemen de spijker op de kop slaan. over smaken en kleuren valt niet te discussiëren en als het een spannend seizoen wordt dan kraait er geen haan meer naar.
Reply With Quote
Old 24-01-2009, 00:21
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Ze hadden beter iedereen dezelfde brede aluminium achtervleugel gegeven.
Minder downforce maar toch een mooie look.
Old 24-01-2009, 13:05
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Quote:
Originally Posted by Volano View Post
Dat is wat ze noemen de spijker op de kop slaan. over smaken en kleuren valt niet te discussiëren en als het een spannend seizoen wordt dan kraait er geen haan meer naar.
Daar ben ik het grondig mee oneens. Wat je zegt is (misschien) waar tijdens het seizoen zelf (en dan nog), maar een F1-wagen is ook iets waar mensen naar opkijken omdat het een streling voor het oog zou moeten zijn. Ook nadat het seizoen achter de rug is moet die bolide aanspreken, want eens de koersen gedaan zijn blijft er niets meer over dan de look van de wagen om toeschouwers te lokken naar historic evenementen, boeken te verkopen, posters, merchandising, modellen (!), enz. Op dat moment grijpen de mensen naar de mooiste bolides en kan het hun weinig schelen dat het een spannend seizoen geweest is. Vandaag de dag mag een Lotus 49 of een JPS-lotus, om maar iets te zeggen, nog steeds gezien worden omdat het pure kunst is, maar de bolides van 2009 zullen snel onder een doek verdwijnen omdat geen kat er nog naar wil kijken...

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 24-01-2009, 15:36
GT2-R's Avatar
GT2-R GT2-R is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Sennake View Post
Daar ben ik het grondig mee oneens. Wat je zegt is (misschien) waar tijdens het seizoen zelf (en dan nog), maar een F1-wagen is ook iets waar mensen naar opkijken omdat het een streling voor het oog zou moeten zijn. Ook nadat het seizoen achter de rug is moet die bolide aanspreken, want eens de koersen gedaan zijn blijft er niets meer over dan de look van de wagen om toeschouwers te lokken naar historic evenementen, boeken te verkopen, posters, merchandising, modellen (!), enz. Op dat moment grijpen de mensen naar de mooiste bolides en kan het hun weinig schelen dat het een spannend seizoen geweest is. Vandaag de dag mag een Lotus 49 of een JPS-lotus, om maar iets te zeggen, nog steeds gezien worden omdat het pure kunst is, maar de bolides van 2009 zullen snel onder een doek verdwijnen omdat geen kat er nog naar wil kijken...
Dat klopt allemaal wel. Maar welke renstal anno 2009 ligt daar op dit moment wakker van? De reglementen voor dit seizoen zijn bepaald en je kan je het gewoon niet permitteren om een mooie wagen te maken die dan achteraan het pak bengelt. Je moet een wagen bouwen die het reglement uitbuit, eventuele loopholes van het reglement gebruikt, en dat is dus wat elke renstal dus gedaan heeft. De reden waarom wagens als de JSP-Lotus op onze netvliezen gebrand is, is niet enkel de schoonheid ervan. Laten we heel eerlijk zijn, als deze wagen geen goede resultaten had geboekt zou er geen haan naar kraaien.

Bovendien meen ik mij te herinneren dat jij geen voorstander was van de aero-oorlog van de voorbije jaren. Nu beweer je dat de mensen moeten opkijken naar een F1. Wel, ik verzeker je wat de mensen meer opkijken naar zo'n complexe wagens als die van de vorige jaren dan naar de huidige wagens die voor bijna iedereen er hetzelfde uitzien als een Formula BMW, Formula Renault,... Een F1 was vorig jaar een auto waar je naar kon blijven kijken en elke keer dat je er opnieuw naar keek vond wel iets opmerkelijks wat je tot dan toe niet gezien had. Nu ben ik eerlijk gezegd na 10 seconden uitgekeken op een F1-bolide.

We hebben gewoon een stap terug gezet denk ik. Het spectakel zal misschien toenemen maar deze wagens hebben totaal geen maatschappelijk nut meer (dat hebben ze al een tijdje niet meer). De enige juiste maatregel voor dit seizoen zou wat meer motorische vrijheid zijn. Dan zouden er misschien terug revolutionaire ontwikkelingen kunnen komen zoals bijvoorbeeld de Turbo.
Old 24-01-2009, 16:44
Sennake's Avatar
Sennake Sennake is offline
Administrator

Ik beweer niet dat constructeurs mooie wagens moeten ontwerpen in plaats van snelle, ik reageer alleen op de uitspraak van Volano die stelt dat niemand wakker gaat liggen van het feit dat het lelijke wagens zijn als ze maar spannende koersen leveren. Ik zal er alvast al wél wakker van liggen; voor de rest van de wereld kan ik uiteraard geen uitspraken doen (zal wel aan mijn modelbouwers-ingesteldheid liggen). Overigens wil ik niet de indruk creëren dat ik de F1's vorig jaar wél mooi vond; ik vind ze al lelijk sedert de reglementsveranderingen na de dood van Senna.

* WWW.SENNAKE.BE *
Reply With Quote
Old 24-01-2009, 17:41
Avalon's Avatar
Avalon Avalon is offline
De Paddock Rookie

Ik ben geneigd om Sennakes zeide te kiezen... Neem nu GrandAm: zo te zien toch behoorlijk wat racen op het scherpst van de snede, maar wie is er nu eigenlijk gepassioneerd door die wagens?

Last edited by Avalon; 24-01-2009 at 17:51.
Reply With Quote
Old 24-01-2009, 19:27
Volano Volano is offline
De Paddock Rookie

Nja, dat er geen haan meer naar kraait is wat kort door de bocht inderdaad, dat geef ik toe. Uiterlijk is een belangrijk deel van een F1 wagen maar prestaties is waar de modale F1 kijker naar uitkijkt. Voor mij mogen ze gerust de reglementen meer openstellen voor nieuwe innovaties en wagens die er compleet anders uit zien dan z'n soortgenoten. F1 moet het topje van de autosport wereld zijn en niet een of andere voorgekauwde klasse zoals er zoveel zijn. Het team dat het best presteert gaat nog altijd met de punten lopen en niet het team met de mooiste wagen. Een hele mooie wagen is goed voor de commerciele kant maar daar win je nog altijd niet een wereldkampioenschap mee.
Reply With Quote
Old 24-01-2009, 19:35
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Avalon View Post
Ik ben geneigd om Sennakes zeide te kiezen... Neem nu GrandAm: zo te zien toch behoorlijk wat racen op het scherpst van de snede, maar wie is er nu eigenlijk gepassioneerd door die wagens?
(Bijna) niemand

Het DP GrandAm concept is best goed. Het reglement m.b.t. de motoren mag men wat mij betreft zelfs direct overnemen in LMP2, echter die wagens, of beter gezegd de "greenhouses"...

Last edited by FIRE; 24-01-2009 at 19:36.
Reply With Quote
Old 24-01-2009, 22:28
Guido's Avatar
Guido Guido is offline
De Paddock Fanatic

De discussiedeelnemers die het onderdeel "lelijkheid" willen minimaliseren door de competitie op het hoogste schavotje te plaatsen, hebben niet echt door wat het probleem is van diegene die de auto's gewoon afschuwelijk vinden.

A. De Ferrari van 1979 was ook een gedrocht, maar... het grote verschil met nu is dat toen de Ferrari het enige gedrocht was. Nu zijn ze allemaal "misvormt".
B. F1 moet het hoogsthaalbare blijven in de motorsport, niet alleen kwa kompetitie, maar ook door techniek. Techniek impliceert automatisch aerodynamica en aero impliceert heden ten dage hoe de auto eruit ziet. De totale wanverhouding tussen voor en achterkant van de wagens zijn NIET het hoogsthaalbare in de motorsport. Dàt is een probleem en zal het blijven totdat ze terugkeren naar mechanische grip ipv aerogrip.
C. De constructeurs niet wakker zouden liggen van alle merchandising en nevenverkopen is een misvatting. Als modelbouwfabrikant moet je maar eens proberen om een schaalmodel op de markt te brengen. Precies, eerst langs de merchandising-, royalty-, en andere rechtenkassa passeren. Dus wat Sennake stelt is zo gek nog niet.

En, uiteindelijk ben ik maar wat blij dat Honda afgehaakt heeft en aan dit hillarische aero-circus niet meer zal meedoen.

Wat gaan jullie vertellen als blijkt dat er dit jaar 1 team met kop en schouders bovenuit steekt en er geen knijt spanning te zien zal zijn gedurende het merendeel van de wedstrijden. Laat ons hopen van niet, maar dan ziet het nog poverder uit voor de F1. Niks competitie en auto's zo lelijk als de nacht.

Reply With Quote
Old 24-01-2009, 23:07
FIRE FIRE is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Guido View Post
B. F1 moet het hoogsthaalbare blijven in de motorsport, niet alleen kwa kompetitie, maar ook door techniek. Techniek impliceert automatisch aerodynamica en aero impliceert heden ten dage hoe de auto eruit ziet. De totale wanverhouding tussen voor en achterkant van de wagens zijn NIET het hoogsthaalbare in de motorsport. Dàt is een probleem en zal het blijven totdat ze terugkeren naar mechanische grip ipv aerogrip.
Waarom eigenlijk? Ik persoonlijk zou het niet erg vinden als dat stokje overgenomen wordt door sportscars of een DTM achtige serie.
Reply With Quote
Old 09-02-2009, 22:17
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

Een van de laatste voor dit seizoen. Maar goed dat het bijna de laatste is is al valt deze nog wel mee...

(bron : f1racing.net)

Te hopen wordt het een goede wagen zodat Vettel en Webber nog eens kunnen laten zien wat ze waard zijn
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules