De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 24-05-2002, 12:24
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
Saaie Ferrari's ? ....

Quote:
Question: Frank. Patrick Faure was talking about his schedule for future years. What was your schedule when you first started with BMW and have you been able to stick to it?
Frank Williams: In the first year, 2000, we wanted to finish as many races as possible and finish amongst the top five teams. In '01 we wanted to win at least one race, and in '03 win at least three races and begin to position ourselves as a genuine championship contender.

Question: So you have done a bit better than that?
Frank Williams: Last year. But so far, because of this chap (Todt), we are way off course at the moment. This, sir, is our crisis in Formula One. The one second difference.
Press Conference Donderdag met ondermeer Jean Todt, Eddie Jordan en deze Frank Williams.
Na de Oostenrijkcrisis werden er wat pikante vragen gesteld waarop altijd in het voordeel van Ferrari werd gesproken onder de toon van 'dit is nu eenmaal F1 van de laatste, pakweg 20 jaar'.

Iedereen is nu natuurlijk bezig over hoe saai F1 niet wordt, dat de winnaar bijna altijd een Ferrari is. Dan keer je je nogal vlug tegen Todt en co (remember '98; McLaren dominant, iedereen plots de Silberpfeile beugekeken)
Wat Frank Williams hier -volgens mij- heel mooi verwoordt, is toch wel de kern van de waarheid: Niet Ferrari moeten we uitjouwen, maar de concurrentie die een seconde achter liggen en geen weerwerk kunnen leveren, hoewel ze de middelen ervoor hebben. Dat is hún crisis. En het wordt verdomde tijd dat daar iets aan gedaan wordt.

Old 24-05-2002, 12:41
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

the hard truth inderdaad ...

de teamorders maken het geheel nog slechter, maar de teamorders zijn niet de hoofdzaak van de crisis. Ik vraag me eerlijk gezegd nog af hoe lang topmerken als Mercedes het nog uithouden zo ... Ze zijn een massa te traag, en veel erger nog ... hun naaste concurrent in duitsland doet het veel beter ...

BMW presteert dan wel toch vind ik dat ze hun ambities maar laag stellen ... slechts 3 races moeten winnen in hun 3e seizoen ... dat is niet direct van een topambitie gesproken ...
Maar met slechts 3 race-wins willen ze dan wel "a genuine championship contender" zijn ... volgens mij heb je weinig tot geen kansen op de titel als je slechts 3 GP van de 17 wint in een seizoen, maar dat is dan ook mijn mening maar he.

airco
Old 24-05-2002, 14:38
Alain's Avatar
Alain Alain is offline
De Paddock Regular

Quote:
BMW presteert dan wel toch vind ik dat ze hun ambities maar laag stellen ... slechts 3 races moeten winnen in hun 3e seizoen ... dat is niet direct van een topambitie gesproken ...
Neen, dit is gewoon een kwestie van niet overambitieus te zijn zoals BAR enkele jaren geleden. Daarbij hebben Bmw en Williams al genoeg meegemaakt om het klappen van de zweep te kennen.
Reply With Quote
Old 24-05-2002, 23:33
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

ik meen mij toch te herinneren dat BMW in hun derde seizoen voor de titel wilde gaan, dat was toch de ambitie van het eerste jaar als ik mij niet vergis

1ste jaar = leerjaar
2de jaar = jaar met overwinning(en)
3de jaar = gaan voor de titel

of vergis ik mij?
Old 24-05-2002, 23:38
Finish's Avatar
Finish Finish is offline
De Paddock Enthousiast

Location: Hier nach links, zwei Straßen nach rechts und dann immer geradeaus !
ik dacht idd ook zoiets. Daarom ook dat FW verklaart dat ze dus 'way off course' zitten

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules