![]() |
|
|
||||
|
||||
Ford Fiesta S2000 - H.Paddon 2013 - Belkits 1/24
Tijd dat ik ook nog eens wat werk van me hier op de site zet. Facebook is natuurlijk stukken eenvoudiger om updates te voorzien. Maar met deze... Waar zijn we (ik en mezelf) mee bezig dan? Wel, behoorlijk wat. De laatste maand uuuuuren aan het tekenen geweest om nieuwe decalsetjes uit te brengen. En deze ga ik nodig hebben voor de komende (lees: reeds gestarte) projectjes. Te beginnen met deze...
-------- Mijn vriendin is in 2002-03 een jaartje naar Nieuw-Zeeland geweest (AFS-studente). Als gevolg hiervan komt er sindsdien jaarlijks een delegatie van daar naar hier tijdens onze zomervakantie. Telkens deze supervriendelijke mensen een bezoekje brengen aan ons appartement, kijken ze vol bewondering naar de modellen die ik heb staan. De Cars zijn steeds hét gespreksonderwerp, maar dit jaar waren de mannen meer in de rallywagens geïnteresseerd. Ze wisten ook dat een zeker Haydon Paddon aan de rally van Ieper (Ypres Westhoek Rally) had deelgenomen. Die piloot is behoorlijk gekend in zijn land en werd (o toeval) ook enkele jaren door Belgen begeleid. Hij werd toen JWRC-champion. Onze bezoekers vroegen zich af waarom ik nog geen piloot uit Nieuw-Zeeland had staan. Aangezien ik WK-winnaars, Belgische piloten, historics en filmwagens maak, komt Paddon niet in aanmerking. Maar nog tijdens de Ypres Westhoek Rally had het gekriebeld om die wagen te bouwen. Bovendien wou ik heel graag een Fiesta s2000 bouwen omdat het mooie wagens zijn, maar ik vond niet meteen een leuke livery... Dit alles samen deed me besluiten om eraan te beginnen. Even naar Domino geweest: doosje gekocht en dan aan de tekentafel... Of beter, aan de laptop, om de decals uit te tekenen... Tussendoor nam ik de tijd om al wat aan de wagen te beginnen. Een overzichtje... 1/ De echte auto in de Ypres Westhoek Rally (bijna ging het al mis in de eerste bocht...): 2/ De gebruikte livery: 3/ De gekende bouwdoos: 4/ De uitgetekende decals werden op de wagen gezet ter controle: ...
|
||||
|
||||
5/ De onderzijde van de auto zit reeds in elkaar: (ik heb de wagen niet verlaagd, wel moeten de velgen wat meer naar buiten komen.)
6/ Het interieur werd reeds al een beetje aangepakt: 7/ Ook de body kreeg zijn eerste witte lagen: 8/ En de velgen werden al geschilderd: (ondertussen zitten er ook ventielen aan vast)
|
||||
|
||||
9/ Tenslotte werden afgelopen week de zwarte vlakken gespoten. Dit is nu nog in glossy maar na het zetten van de decals komt er matte vernis of semi-glossy op. Daar ben ik nog niet uit.
10/ De witte decals werden ondertussen door JAWI geprint. De kleurdecals doe ik deze week zelf. Ik hoop komend weekend de eerste decals erop te kunnen zetten. Spannend...
|
||||
|
||||
Ik volg!
Quote:
![]() ![]()
|
||||
|
||||
Ik heb ze over jou verteld. Vonden ze heel tof en ze wilden je builds zien. P.Bourne is duidelijk een heel gekende piloot daarzo! Eén van de bezoekers wist er heel wat over te vertellen...
|
||||
|
||||
Mooi werk Bjorn!!
Met welke tape plak je u zwarte vlakken af? Je creëert een mooi overgang!
|
||||
|
||||
Mooi project.
![]() Volgende keer misschien met de hele bende naar Tilburg afzakken ![]()
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Knap spuitwerk makker.
![]() Ik vind dit een hele mooie en je hebt dus mijn volle aandacht.
|
||||
|
||||
Pieter, ik gebruik gewone schilderstape, maar erg gelijkend op Tamiyatape. Het merk is Tesa. Ze hebben hem ook in het blauw en roze...
Ondertussen heb ik een weekendje decallen erop zitten. Niet enkel deze maar ook de evo van Pyck werden aangepakt (zie topic). Omdat foto's meer zeggen dan woorden... Even erbij vermelden dat er boven de achterste wielkassen een gouden decal ontbreekt. Deze is ondertussen toegevoegd en daarnet werd de body van de eerste laagjes blanke lak voorzien...
|
||||
|
||||
Ook het interieur werd afgewerkt. Dit is gewoon oob met toevoeging van de gordels... Foto's konden beter...
We naderen stilaan de afwerking. Ideaal tegen IPMS Nieuwegein.
|
||||
|
||||
Zeer geslaagd!
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Nu zit ik met het volgende: deze wagen is voornamelijk mat. Ik had gedacht om de decals met een penseeltje van een laagje glossy te voorzien. Alleen vrees ik dat dit niet al te strak zal uitharden??
|
||||
|
||||
Of je doet er eerst glanslak overheen, en dan nog een afwerken met fijne laagjes matte vernis.
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|