![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
3X Skoda Fabia S2000 - Freddy Loix - Ieper '11, '12, '14 - Belkits - 1/24
Ik heb 3 skoda's gebouwd waarmee Freddy de rally van Ieper gewonnen heeft.
De eerste komt uit 2011 en is eigenlijk de tweede keer dat hij er won met een Skoda. Eerder ook al in 2010, waarvan later dit jaar ook nog een model volgt. Het betreft deze: Decals van renaissance zijn deels gebruikt , deels decals van mezelf, zoals de castrol-logo's op voorbumper en een andere rallyplaat wegens verkeerde kleur. Ik heb hiervan de kleuren gespoten omdat ik deze op het decalvel wat te donker vind. De tweede is er eentje uit 2013 en hiervoor heb ik enkele kitdecals overgenomen, in combinatie met veel zelfgetekende decals. Deze werd gebouwd met nachtverlichting. Het betreft deze: De derde is deze uit 2014, die volledig met renaissancedecals is gedecald. Allereerst werden bodies met grondlak gespoten van Tamiya, gewoon uit de spuitbus.
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
Dan werden de bodies in kleur gespoten.
Zeer veel mallen tekenen, afplakwerk en een beetje spuitwerk. ![]() De '2011' werd gespoten in liefst 4 kleuren. Allen met de airbrush. Allereerst zilver van Zero-Paints voor binnenkant en zijdrempels, vervolgens wit van Zeropaints. Dan volgde een zelfgekozen kleur blauw van Motip, en tenslotte nog zwart, X18 van Tamiya. De '2013' werd in evenveel kleuren gepoten in dezelfde volgorde, met dat verschil, dat ipv. blauw, hier Skoda-groen werd gespoten van Zero-Paints. De '2014' werd in 3 kleuren gespoten. Ook alles met airbrush. Teneerste wit van Motip voor binnenkant, vervolgens een zelfgemengde gebroken wit (eerder beige) voor de deurdrempels, gevolgd door mat zwart, gedecanteerd uit een spuitbus van de action. Prima verf trouwens.
__________________
|
#3
|
||||
|
||||
Het onderstel dan.
Dit werd OOB samengebouwd, met dat verschil, dat de wielen ietsje breder werden geplaatst. Dit gebeurde door ongeveer 1,8 mm toe te voegen met plastic-card per kant in de remschijven. Het onderstel werd voor de rest OOB samengebouwd. De wielen werden ook klaargemaakt en er werden staafjes gemaakt om achteraan in het wiel te monteren om zo het wiel te kunnen centreren en het geeft ook extra steun.
__________________
|
#4
|
||||
|
||||
Dan werd gestart met de interieurs. Deze werden ook zogoed als OOB gebouwd. Enkel enkele kabeltjes werden toegevoegd.
Daarvoor ben ik mijn mosterd gaan halen uit de thread van Sennake, die dat mooi had voorgedaan, waarvoor dank. ![]() Decaltjes op brandblussers zijn eigen getekende exemplaren. ![]() En dit natuurlijk telkens 3 keer.
__________________
Last edited by Loixrallyfan; 02-03-2016 at 20:46. |
#5
|
||||
|
||||
Body van de '2011' werd gedecald en vernist.
Met bodem en begin van interieur.
__________________
|
#6
|
||||
|
||||
Body van de '2013' werd gedecald. Dit met grotendeels zelgetekende decals.
Met bodem en begin interieur.
__________________
Last edited by Loixrallyfan; 02-03-2016 at 20:53. |
#7
|
||||
|
||||
De body van de '2014' werd gedecald:
Met bodem en begin interieur.
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
Dan verder gedaan aan interieurs.
Drie wagens, dus 6 stoelen, dus een serieus bandwerkje gordeltjes maken. Stoelen ingebouwd, met gordels gemonteerd. Zijn gespoten met dun laagje Tenco en mat zwart. Rug bekleed met carbonsjabloon uit de kit. Dit alles in drievoud.
__________________
|
#9
|
||||
|
||||
De stuurkolom werd opgebouwd en wat gedetailleerd met kabeltje en schroefjes.
Dash werd gespoten met Tenco en vervolgens mat zwart. En dan flink verweerd. Dit werd dan gemonteerd, samen met de ganse rolkooi. En uiteraard, drie keer.
__________________
|
#10
|
||||
|
||||
Elke Skoda heeft een andere vorm van voorlichten achter het glas.
De '2011' lichten, standaard optie uit de kit, om oudere versies te bouwen. De '2013' lichten, standaard uit de kit zoals deze dient gebouwd te worden. De '2014' lichten zijn eigenlijk geen echte Skoda-lichten, maar ergens iets aftermarket uit het tuningsmilieu, vermoed ik. Deze werden dus gescratched. Er werd vertrokken van de optionele lichten uit de kit om oudere versie te bouwen. Daarop werden nieuwe 'ogen' gebouwd.
__________________
|
#11
|
||||
|
||||
De '2011' Skoda werd reeds afgewerkt.
Body, interieur en body werden verenigd en afgewerkt met vensters, spiegels, vleugel, snelsluitingen , schroefjes en rivetten. En dan is deze klaar. De eindfoto's:http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?p=285280
__________________
Last edited by Loixrallyfan; 02-03-2016 at 23:37. |
#12
|
||||
|
||||
Ook de '2014' Skoda werd afgewerkt op dezelfde manier. Wel heb ik gekozen om geen rivetten te plaatsen vooraan, daar die in wezen zwart zijn op de wagen, dat perfect wordt weergegeven door de gaatjes.
En dan is deze ook klaar. De eindpics: http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?p=285283 De '2013'-Skoda (de groene) wordt gemaakt met nachtverlichting en er is dus nog wat werk aan. Wordt vervolgd.
__________________
Last edited by Loixrallyfan; 02-03-2016 at 23:48. |
#13
|
||||
|
||||
Gewoonweg prachtig Guido
![]() |
#14
|
||||
|
||||
Holapola, in 3-voud nog wel
![]()
__________________
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. |
#15
|
||||
|
||||
deze zijn zo mooi!!! Zijn dit de gordels uit de kit?
__________________
gr Pieter |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|