De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Stuffis Generalis > Games
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 13-06-2002, 22:56
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by krikke
Stipey, ik begrijp echt niet hoe je, buiten de graphs misschien, iets goed kan vinden aan F1RC. Het geluid is erbarmelijk, en het wagengedrag zeker. Spreken we wel van hetzelfde spel? Ben ik mis? In elk geval verloot ik hier mijn kopie van F1RC.
We hebben het over hetzelfde spel, maar zo'n discussie is natuurlijk erg subjectief... uiteindelijk weet niemand van ons hoe een echte F1 aanvoelt, maar F1RC voldeed voor mij het beste aan mijn verwachtingen daarover. Niet dat ik er verslaafd aan kon geraken, want na enkele weken won GPL zijn monopoliepositie terug. (-> Even opmerken dat multiplayer-mogelijkheden geen absolute noodzaak zijn om te beletten dat een spel je niet meer kan uitdagen... WinVROC is weliswaar een zegen voor GPL, maar ik race na al die tijd nog steeds regelmatig op m'n eentje - gewoon omdat dat spel zo goed is.)
Reply With Quote
Old 14-06-2002, 09:07
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Ik heb gisteren zitten kijken om F12002 te kopen voor op mijn ps2 maar heb het laten liggen. Ik heb zo het gevoel been there done that... Na 1 week heb ik GP3 al in de schuif gelegd, GP4 zal ik dan ook overslaan... Zoals Airco de minpunten opnoemt heb ik geen zin om dat geld er aan uit te geven!
Old 14-06-2002, 11:26
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Mja F1-2002 heeft op de PC het enorme voordeel van de multiplayer he ... PS2 zal dit vermoedelijk niet hebben.
En dan kan de "been there done that" factor er snel terugzijn natuurlijk... Ook met F1-2002.
Old 14-06-2002, 15:32
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular

Talking

en, niemand geïnteresseerd in F1RC?
Reply With Quote
Old 16-06-2002, 10:23
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular

Ik speelde GP4! En ik kan enkel Airco gelijk geven en zeggen dat het spel "géne vette" is. Eerst en vooral krijg je een onoverzichtelijke warboel van controllerinstellingen op je afgevuurd, en alhoewel ik een tijd geleden een GP3 verslaafde was, en deze menu er min of meer op trekt, was het niet gemakkelijk om de boel te configureren. Eens dat gedaan kreeg ik een CTD als ik het spel wou starten. Na wat gepalaver, en het installeren van de laatse (heu denk ik) drivers (29419) ging het spel. Ik ging Francorchamps enkele keren rond. Ieder z'n goesting, en idee, maar dit spel maakte niets van enthousiasme in me los. De graphics zijn tamelijk goed, maar doen cartoonachtig aan. De cockpit is één standardcockpit, die er niet echt goed uitziet. De physics zijn een lachertje, er is erg weinig detail. Ik beweer niet dat de wagen op rails rijdt, maar er is geen verbinding tussen weg en wagen. Er is géén "gevoel alsof je een wagen bestuurt" zoals in GPL of F1 2002. De force feedback is mak, en onrealistisch. Regelmatig begint het stuur in een bocht naar 1 kant te "trekken", en enkel bij het nemen van de curbs voel je een hevige reactie. Het sturen zelf is ook wat te lineair, maar ik moet eerlijk zeggen dat dit misschien nog ergens in te stellen is. (ik vond echter niet waar) De circuits zien er wel goed uit, en wat ik bij géén enkele andere sim al opmerkte is een uitgebreide uitleg, met praktische shots, van de in te stellen parameters aan een racewagen.
Al bij al is deze sim, spijtig genoeg, een teleurstelling, en zijn de nieuwtjes die enkele maanden geleden de ronde deden waar. Géén mulitplayer, op rails de pits binnen, géén cockpit per wagen, géén toerentalbegrenzer...enzv)
Hoe zit het in feite met World Sports Cars.....
Reply With Quote
Old 17-06-2002, 21:16
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular

Ik heb GP4 ook "gevonden" en moet zeggen dat het me niet echt overtuigd heeft.
De circuits zien er zeer mooi uit, ... de wagens daarentegen
Dat stuur is veel te groot, heeft vreemde kleuren en is 2D, of vergis ik me daarin? Geen enkele ronding te bespeuren!
Ook heb je nog steeds die traditionele versnellingen en vertragingen die GP2 ook had. Komen er veel wagens samen, dan ga plots een stuk trager

Die GPedia vind ik wel leuk. Mooie video trouwens!

Ik neig meer richting F1 2002. Het geheel voelt gewoon veel beter aan!
Old 17-06-2002, 21:32
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally posted by TiBo
Ik heb GP4 ook "gevonden" en moet ze
Ook heb je nog steeds die traditionele versnellingen en vertragingen die GP2 ook had. Komen er veel wagens samen, dan ga plots een stuk trager
ligt volgens mij aan je PC. Nog nooit last van gehad.

Reply With Quote
Old 17-06-2002, 22:06
krikke's Avatar
krikke krikke is offline
De Paddock Regular

Je gaat lachen, maar zowel GP2 als GP3 zijn bij mij aanleiding geweest om m'n pc te upgraden. Nu moet ik eerlijk zeggen dat de framerate bij GP4 tamelijk te doen was, maar ik reed ook maar alleen op de baan...
Reply With Quote
Old 17-06-2002, 22:38
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

ach tegenwoordig stelt zich dat zo niet ...
automatische texture-tests bepalen hoe sterk je PC is
sterke PC ==> veel detail
zwakke PC ==> weinig detail

framerate bij de 2 blijft min of meer (alles is relatief) gelijk.
Old 18-06-2002, 09:38
TiBo's Avatar
TiBo TiBo is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by raceboy

ligt volgens mij aan je PC. Nog nooit last van gehad.
Mmmmm, ... very unlikely

Ik krijg bij GP4 nooit hetzelfde gevoel van speed dan bij F1 2002. De teller geeft wel 300+ aan, je hoort de motor huilen, ... maar ik krijg niet de indruk op circuit te zitten.

Qua detail: vergelijk de uitgang van de oude pits op Spa in GP4 eens met die van F1 2002. Verschil van dag en nacht hé. In GP4 is dat zo een veeg, ... in F1 2002 is dat detail ten top!
Old 18-06-2002, 09:50
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

mja ge kunt van GP4 echt niet zeggen dat de graphics slecht zijn ...

er zijn enkel rare keuzes gemaakt. daar waar je constant op de cockpit moet kijken is deze verschrikkelijk slecht gemoddeld.
Maar aan den andere kant hangen er dan wel gedetailleerde vlaggen aan de tribune's.
==> laat die vlaggen weg, maar model de belangrijke dingen dan wel goed.

GP4 is hier al stilaan opweg naar de onderste schuif.
Old 18-06-2002, 11:37
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular

wel, de enige commentaren die ik kan geven is dat de grafische engine goed tot zeer goed is, maar niet echt efficient. En er is nog steeds te weinig aan keyboard-spelers gedacht.

Met een trage pc is dit spel echt niet te spelen (met redelijk detail bedoel ik). Het wordt misschien wel een beetje speelbaar als je het detail vermindert, maar dan wordt alles ronduit lelijk.

Maar, ik denk dat mocht ik echt een goeie pc hebben (heb nu een P3 450 @ 525 en een GF2MX met 64MB), en een stuurtje, dat ik wel zou kunnen genieten van dit spel. Afwachten dus. Vakantiejobken doen, nieuw peeceeke kopen, en nog es proberen
Reply With Quote
Old 18-06-2002, 11:44
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
Originally posted by FleaBite

Maar, ik denk dat mocht ik echt een goeie pc hebben (heb nu een P3 450 @ 525 en een GF2MX met 64MB), en een stuurtje, dat ik wel zou kunnen genieten van dit spel. Afwachten dus. Vakantiejobken doen, nieuw peeceeke kopen, en nog es proberen
*sry voor off-topic*
die P3 kan je gerust nog een beetje verder uitpersen ... Ik heb een zelfde P3 450, met dat verschil dat ik hem tot 633 krijg (meestal rustig op 600). Dan uw memory-timings goed aggressief afstellen, en dat boeltje draait nog een paar frames extra.
Old 18-06-2002, 11:56
FleaBite's Avatar
FleaBite FleaBite is offline
De Paddock Regular

mja, ik durf niet echt meer verder gaan zenne, heb onlangs nog een nieuwe koeler moeten opsteken. Hij draaide op 580, maar een tijd geleden begon hij gewoon af te slaan en toen startte hij opnieuw op. De fan draaide maar aan een goeie 2000 toeren meer. Heb dan een nieuwe koeler opgestoken. Terug beginnen opdrijven, en ik durf echt nie hoger gaan zenne.
Reply With Quote
Old 18-06-2002, 16:55
JPMontoya's Avatar
JPMontoya JPMontoya is offline
De Paddock Enthousiast

heb het ook al ffie gedowload , nu gaan zien wat ie geeft ...
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules