De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Driver's seat & Trackdays
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 25-06-2002, 15:23
Stipey Stipey is offline
De Paddock Regular

Je gebruikt gewoon mijn voorstel, maar dan op basis van 2 metingen.. :-)

Ik zal eens rondkijken of er nergens data te vinden is.

...niet dat de nauwkeurigheid veel uitmaakt, want er gaan zoiezo factoren zijn waarmee geen rekening gehouden kan worden. Wat bijvoorbeeld met de staat van de gebruikte kart/motor, de banden, etc... Driesco gaat toch wel hoofdzakelijk zijn gevoel moeten laten spreken, maar echt talent kan je normaal gezien ruiken he :-)

Last edited by Stipey; 25-06-2002 at 15:26.
Reply With Quote
Old 25-06-2002, 17:14
Compact's Avatar
Compact Compact is offline
De Paddock Rookie

Ik kan u misschien even het volgende meegeven: Een vriend van mij weegt 65 kg ikzelf 95. Beiden hebben we al een 10 tal 24 hr races 4-takt met zowel 1 als met 2 motoren achter de rug + ontelbare 4,6 en 12 uurs races. Wij hebben exact dezelfde rijstijl. Op een circuit zoals dat van JPR in St Niklaas is het gemiddelde verschil tussen ons, met dezelfde kart gereden 1 à 1,2 sec en dit op een ronde van +/- 42 seconden. A propos Stef heeft al 3 jaar de snelste ronde in de gewichtscategorie van 60 tot 70 en ikzelf al evenlang in de categorie 90 tot 100 kg. Als je dus een formule bedenkt zoals (gewicht piloot- 55kg)/10*rondetijd/10*0,1 en ge teld deze tijd bij de snelste tijd dan kan je in uw puntentelling het gewicht verder uitschakelen. (In deze formule ga ik uit eigen ervaring ervanuit dat per 10 kg er een tiende verschil is per 10seconden. Rondetijd/10*0.1 is om deze formule op verschillende circuits te kunnen gebruiken.) Groetjes
Reply With Quote
Old 31-07-2002, 13:40
Flitser's Avatar
Flitser Flitser is offline
De Paddock Regular

Ik heb net iets gelezen over een ander mooi initiatief genaamd Race of the Giants.

De formule die zal gebruikt worden voor het opzet van Driesco is goed maar kan misschien gecombineerd worden met drie regels uit het reglement van het andere, nl:

* Ieder circuit moet minstens 20 identieke voertuigen aanleveren.
* Het minimum vereiste gewicht van een coureur bedraagt 65 kg. * Balast is toegestaan.

Zo moet de karting er ook voor proberen zorgen dat het verschil op de karts zo klein mogelijk blijft. De gewichtsverschillen zullen sowieso al verkleind worden door een minimum te hanteren dat voor te lichte piloten kan omzeild worden door balast te gebruiken. Desnoods trek je het minimumgewicht nog wat omhoog (70kg) om de verschillen nog te verkleinen en zo de formule nog meer en beter haar werk te kunnen laten doen.

... tis maar een idee.

(btw, ligt de server van www.belkarting.be plat, ik geraak er al enkele dagen niet meer op)

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules