De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Rally
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 29-11-2002, 13:41
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

op rally action staan een paar foto's van de Dakar VW.

bekijk ze hier
Reply With Quote
Old 29-11-2002, 13:52
laurent's Avatar
laurent laurent is offline
De Paddock Regular

en dat chassis is dus getransporteert via ons (waarin ons = Cargo Service Center)
Old 07-12-2002, 21:37
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

Shakedown X-Raid : Gregoire De Mevius

Action photo's - Shakedown X-Raid

( Bron: rally-action.com )
Reply With Quote
Old 08-12-2002, 19:36
Maarten's Avatar
Maarten Maarten is offline
De Paddock Enthousiast

gisteren, zaterdag 7december is er trouwens nog een feestje gegeven door manfred en hilde tvv hun dakar avontuur, kwestie van nog een beetje extra budget bijeen te krijgen

was plezant, maar ik wist het maar een paar uur op voorhand, ik zat in francorchamps tijdens de prijsuitreiking van de funcup 2002. het was in retie te doen en ik ben er maar eventjes geweest, veel volk en ik herhaal het nogmaals in retie-turnhout en omstreken zit verdorie veel schoon vrouwvolk
hehe
Old 08-12-2002, 20:29
Werner333's Avatar
Werner333 Werner333 is offline
Captain Paddock

En gij laat niks weten. Pipo.

WWW.WERNER333.COM
Reply With Quote
Old 09-12-2002, 07:51
Megane Megane is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally posted by Maarten
gisteren, zaterdag 7december is er trouwens nog een feestje gegeven door manfred en hilde tvv hun dakar avontuur, kwestie van nog een beetje extra budget bijeen te krijgen

was plezant, maar ik wist het maar een paar uur op voorhand, ik zat in francorchamps tijdens de prijsuitreiking van de funcup 2002. het was in retie te doen en ik ben er maar eventjes geweest, veel volk en ik herhaal het nogmaals in retie-turnhout en omstreken zit verdorie veel schoon vrouwvolk
hehe
Zou dat zijn omdat ik daar woon??
Trouwens waar was da te doen, ik weet er niks van?.
Geen affiche of zo gezien.
Reply With Quote
Old 11-12-2002, 12:09
Maarten's Avatar
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Megane
Zou dat zijn omdat ik daar woon??
Trouwens waar was da te doen, ik weet er niks van?.
Geen affiche of zo gezien.
tja, ik wist zelf pas toen we in franco zaten dat we daar naartoe gingen, en dat het diezelfde avond was.
ik heb er ook geen affiches van zien hangen in mechelen en omstreken, lijkt me logisch, er was alleszins veel volk dus ik weet niet hoe die dat allemaal te weten gekomen zijn.
het was in een tent aan afrit 26 op de E34, de afrit van oud-turnhout (als ge van antwerpen komt hé). onze auto stond geparkeerd op de bergaf van de afrit na de brug, dus op nog geen 200m van de afrit stond die tent! ik vermoed dat dat in de middle of nowhere was. ik moet toegeven dak daar beschonken ben aangekomen en dat het vroor dus echt gelet op waar het was heb ik niet, twas volgens mij op een veld, want der lag overal een min of meer houten vloerken!
Old 11-12-2002, 12:18
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally posted by Maarten
ik vermoed dat dat in de middle of nowhere was.

Reply With Quote
Old 11-12-2002, 12:23
Bart.Vandecavey's Avatar
Bart.Vandecavey Bart.Vandecavey is offline
De Paddock Enthousiast

Allé tenminste een die het toegeeft dat Mechelen "The middle of nowhere" is
Old 11-12-2002, 12:30
Maarten's Avatar
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally posted by Bart.Vandecavey
Allé tenminste een die het toegeeft dat Mechelen "The middle of nowhere" is
neenee, dat feesje in retie (uitgesproken als: reeji)

en raceboy, ik bedoel dus niet in een zaal of op een asfalt grond hé, maar gewoon op een veld van een boer die zijn mais juist geoogst had, ... bij nader inzien dus echt wel in de middle of nowhere
Old 14-12-2002, 14:50
Bart's Avatar
Bart Bart is offline
-... .- .-. -

Quote:
Originally posted by alex4x4
VRACHTWAGENS

Bezemer Cornelis - Cnudde Daniel - Pfaff Jean Marie - MAN
Govaere Jan - Espeel Didier - Gherardyn Mario - MAN
Hoebeke Roland - X - X - MERCEDES
Petit Joseph - Barbier Pierre - Jones Andrew RENAULT
Gotlib Charly - X - X - MERCEDES
en de Belgen bij De Rooy niet vergeten hé!

op de 409 GEUSENS YVO & DUISTERS HUGO
op de 414 TOM COLSOUL

foto's kan je vinden bij rally-action.com
Reply With Quote
Old 14-12-2002, 15:17
Oneliner's Avatar
Oneliner Oneliner is offline
Administrator

En hoe zijn de kansen?
Rijdt Demevius voor top 3/top 5 en ritwinst of is dat dit jaar te hoog gegrepen?

Hoe zijn de wagens van de andere Belgische deelnemers?
Zowel mauto's als moto's en camions hé
Old 14-12-2002, 16:51
Maarten's Avatar
De Paddock Enthousiast

ik kan u zeggen dat manfred en hilde als echte avonturiers naar dakar gaan, ik hoop op zijn minst dat ze Afrika halen, en dat ze zo min mogelijk voorhebben. zij gaan gewoon rustig zonder brokken proberen te rijden, we zullen zien. het is een auto die goed is voor het betere duinwerk dus dat valt al mee, ... maar op klasse overwinningen moeten ze niet gaan rekenen.

de mevius heb ik toch één van de voorbereidende rally raids weten winnen met zijn X5, maar toen was de tegenstand bijlange niet dezelfde als in de dakar, al geef ik de mévius wel kans op de algemene overwinning, want die wagen is volgens mij zeer betrouwbaar en sterk opgebouwd, misschien niet de rapste, maar wel sterke marchandise !
Old 15-12-2002, 11:54
Mistery Mistery is offline
De Paddock Regular

Over opbouw gesproken : neem eens een kijkje op www.ad-sport.be . Als je de nieuwspagina raadpleegt, kom je niet alleen terecht bij het laatste persartikel, maar onder het persartikel staat een fotoreportage over de opbouw van de TOYOTA RAV4 Proto van Koen Wauters & Jurgen Damen...een overzicht vanaf het chassis tot de afgewerkte TOYOTA RAV 4 Proto...Loont de moeite !
Reply With Quote
Old 22-12-2002, 19:11
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Talking

Quote:
Originally posted by Marshal
ben zeer benieuwd naar die jaquar xj 4.2................
de foto en het verhaal van racingonline.nl

In zijn afgelopen 24 edities heeft de Dakar-rally al tal van opmerkelijke inschrijvingen gekend. Kevers, Traction Avants, T-Fords, noem maar op. Ook voor de 25e aflevering van de klassieke woestijnrally, die op Nieuwjaarsdag van start gaat in Marseille, staat een opmerkelijke auto op de inschrijvingslijst, met de Nederlandse équipe Frans van Engelen/Joris-Paulus van Pauwvliet aan boord. Zij proberen de finish in het Egyptische Sharm El Sheikh te bereiken met…een Jaguar XJ6 4.2, model 1978.

Frans van Engelen wilde “iets speciaals” bouwen om mee te doen aan de Dakar-rally. Wenlu, daarin is hij geslaagd. De Jaguar-body is geplaatst op het door hemzelf gemodificeerde chassis van een Range Rover en voorzien van een eveneens in eigen huis geprepareerde 4,2 liter V8-motor. Deze motor is speciaal aangepast aan de omstandigheden in de woestijn. Zo maakte de injectie plaats voor carburateurs, zijn de dynamo, de brandstofpomp, de accu en de thermostaat allen dubbel uitgevoerd en werd er een 360 liter brandstoftank ingebouwd. De vering is van HT Suspension.

Al bijna twintig jaar is Frans van Engelen garagist, met een voorliefde voor Jaguar en Range Rover. In 1987 bouwde hij al eens een Rolls Royce met twaafcilinder Jaguarmotor en een automatische versnellingsbak uit een Jeep Cherokee. Hiermee nam hij ondermeer deel aan de strandrace in Scheveningen en diverse 4x4-wedstrijden. In 1995 werd Van Engelen kampioen in het Nederlands/Vlaamse Open 4x4-kampioenschap. Maar het “Dakar-virus” had hem te pakken en Van Engelen ging aan het werk om deze wensdroom te realiseren. Aldus geschiedde, met steun van de Duitse firma Amtra. Op 1 januari vertrekt de Jaguar vanuit Marseille, met Arno Meeuwissen en Wim van Engelen in de assistentie-auto, een Mercedes-Benz 2.9 GD.

Tekst: René de Boer
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules