De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 21-08-2003, 17:46
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular

Race 5 Spa

Hello Paddockers,
Zoals in vorige threads beschreven hadden we problemen met tuners & motoren...wat nu gebeurt met ons teamke is gewoon niet meer normaal!
Mijn huidige tuner heeft een ernstig motorongeluk gehad en is zeker 4 weken buiten strijd (4 ribben gebroken, hersenschudding, geklapte long enz...)
Dus boite ligt open want was niet goed tijdens de vorige race #4 en motor is bij een andere tuner in Oostende om eens deftig op een motorvermogenbank afgesteld te worden, het probleem is...dat die eist dat mijn vaste tuner moet aanwezig zijn anders weigert die andere tuner de verantwoordelijkheid te nemen moest er iets verkeerd lopen met de motor tijdens de runs!
Dus, ik zit tussen nagel en hamer, ik dien vandaag nog een aanvraag naar het vaticaan om een duiveluitdrijver te bekomen, je zou beginnen geloven in alles, voodoo inbegrepen.
We waren zo gelukkig over 2 maanden tijd te beschikken om alles in orde te brengen tegen race 5 en zelfs dat gaat moeilijk lukken.
Het vervolg op uw scherm........
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 21-08-2003, 18:42
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

succes alleszins
Old 21-08-2003, 22:09
Megane Megane is offline
De Paddock Regular

Beste Luc ik weet nog een goeie motor, met kas en alles er rond.

Megane Nr 31.

info electro@marc-retie.be
Groeten Marc
Reply With Quote
Old 22-08-2003, 02:17
yannick88's Avatar
yannick88 yannick88 is offline
De Paddock Regular

Hallo Luc ,

Indien je wenst kan ik er voor zorgen dat de versnellingsbak op korte termijn kan worden hersteld welliswaar onder voorwaarde dat er geen al te moeilijk te verkrijgen onderdelen nodig zijn .
Je dient mij de bak wel te bezorgen .

Indien interesse gelieve mij te contacteren .

Met sportieve groeten
Old 22-08-2003, 09:11
De Paddock Regular

Megane

Hello Marc,
Bedankt voor mailtje....
Ja ik weet van de wagen 31, maar ik heb het punt bereikt waar geen terugkeer meer mogelijk is, er is teveel geld, tijd en energie in gestoken dus ik moet verder, ooit komt het in orde ....maar wanneer ???
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 22-08-2003, 09:16
De Paddock Regular

Yannick88

Hello,
Dank voor je aanbod voor boite, we hebben misschien een oplossing...
Onze tuner gaat vanuit zijn rolstoel instructies geven aan één van onze mekaniekers en zo trachten de "puzzel" in elkaar te krijgen...
Toch bedankt voor aanbod, ik zal dit achter de hand houden in geval van
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 22-08-2003, 09:18
De Paddock Regular

Airco

Hello
Bedankt hé.
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 28-08-2003, 14:26
De Paddock Regular

Hello,
Nieuws van 't GM Racing front.
Vandaag 28/08 is de nieuwe motor op een motor vermogentestbank gegaan in aanwezigheid van onze vaste tuner (in een rolstoel...) bij een preparateur in Oostende en...de testen zijn stopgezet wegens een duidelijk hoorbare tik in het bovendeel van de motor.
Na afnemen van het kleppendeksel is een inlslijten van de nokkenas vastgesteld op 2 plaatsen, ....dus terug naar af !
De boite zou nu in orde moeten zijn, er zijn 2 rollagers vervangen welke aan het vastlopen waren, maar dit kan maar getest worden op het circuit.
Dus we blijven bezige bijtjes.... , de resterende tijd voor de race #5 te Spa komt goed van pas.

Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 04-09-2003, 12:29
De Paddock Regular

Hello,
04/09/'03
Nieuws van 't GM front.
Nokkenassen worden herslepen en terug chemisch gehard en uitgebalanceerd, deze waren ingesleten op verschillende nokken, dus klepspeling was bij verschillende kleppen niet meer juist met meer dan 0,8 mm speling!
Bij Sadev-France hebben we een speciale doos moeten kopen welke de ontsteking een fractie van een seconde onderbreekt bij het sequentieel schakelen, deze onderbreking was veeeeel te lang met de huidige computer zodoende....
We hebben ook een digitale vitesse aanduiding moeten kopen omdat wij niets van vitesseposities te zien kregen zoals voorheen met onze Magneti Marelli display (welke nu niet meer werkt met huidige motorsturing)
De Brembo voorremmen worden vervangen door betere en krachtiger AP racing exemplaren met natuurlijk de nodige verbouwingen tot gevolg...
Alle motorparameters welke we vroeger te zien kregen op het MagnetiMarelli display moeten allemaal met analoge instrumenten ingebouwt worden zoals:
Toerenteller,benzinedruk, water temp., oliedruk enz... (het begint meer op een vliegtuig cockpit te gelijken....)
Ook de voorruit moet worden vervangen door een verwarmd exemplaar want bij regen hebben we anders gegarandeert bedampte ruiten.
Een gouden raad aan alle mensen welke willen instappen in de racerij, koop meteen een wagen welke af is en meteen competitief ! Al hetgeen je achteraf wil verbeteren of veranderen kost hopen Eurootjes !
We blijven nog een tijdje goed bezig en kijken reeds vol verwachting uit naar 03-04 / 10 te Spa.
Misschien kunnen we nog een trainingske meepikken te Zolder, anders zoals reeds bij alle voorgaande races meteen zonder training in de vuurlinie...
Doei
Luc
GM RACING
Reply With Quote
Old 04-09-2003, 13:16
Driesco Driesco is offline
De Paddock Enthousiast

See you in the Pif Paf
Reply With Quote
Old 04-09-2003, 13:20
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator

Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Quote:
Originally posted by Driesco
See you in the Pif Paf
In het grind ?

Reply With Quote
Old 04-09-2003, 13:26
De Paddock Enthousiast

K'hoop van niet, op die manier gaan we genen kampioen kunnen rijden.
Reply With Quote
Old 04-09-2003, 13:26
De Paddock Regular

Driesco

Hello
Ik moet eerlijk toegeven dat ik geen enkele circuit benaming onthou, pif-paf ??? (ook niet die van Zolder...)
Redaillon dat ken ik, 't is daar dat ik mijn famillienaam telkens goed samenknijp als ik in 6 de de klim begin !
Doei
Luc
GM RACING

Ps. heb je al nieuws van Mezzanine???
Reply With Quote
Old 04-09-2003, 13:39
De Paddock Enthousiast

Ja luc, net Zolder aan de lijn gehad, ze laten me straks weten welke. Heb mijn voorkeur doorgegeven, boven box 29. Is voor jullie ook dichtbij en boven de onze. Heb trouwens mijn 30 personen al bij elkaar.
Reply With Quote
Old 04-09-2003, 13:46
De Paddock Regular

Driesco

Hello Dries,
Prima! we kunnen er beginnen werk van maken en er een deftig en betaalbaar cateringske van maken (heb de nodige contacten), later als ik van meer weet spreken we eens af bij mij thuis om alles eens op een rijtje te zetten en er een prijsje op te plakken....
Doei
Luv
GM RACING
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules