![]() |
|
|
||||
|
||||
De druk ligt meteen bij Ferrari en dat is een intressant gegeven. Iedereen dacht dat Ferrari zou domineren dit week-end, wat niet het geval was.
Massa maakt weer een fout die eigenlijk voor de status van een ferrari-piloot onwaardig is. Kimi maakt een domme fout door op het gras te rijden. Vooral omdat hij dezelfde fout gemaakt heeft tijdens FP1. Nu Todt verdwenen is zal de grote vraag zijn of Domenicali het roer kan overnemen. Het kan ook het begin van het einde zijn van de vette jaren voor Ferrari.
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Quote:
- of Rubens binnen halen "under full course yellow" goed wetende dat hij een stop&go aan zijn broek zou hebben, - of Rubens buiten laten en hem te voet naar de pits laten terugkeren omdat zijn benzine gewoon op was Dan haal je hem binnen en slik je gewoon de S&G. Dat het licht op rood stond, kwam inderdaad door de "full course yellow", maar wellicht dat hij door het tankman ongeval wat in de war was. Over een rookie mistake spreken vind ik net ietsje te zwaar... ![]() Valt het op dat ik eerder die nacht naar de 12hr van Sebring heb zitten kijken... ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
Als we hun mogen geloven, heeft de RA108 nog aardig wat potentieel, dus we gaan ze opnieuw wat vaker terugzien in het voorste gedeelte van het peloton dit jaar. |
|
||||
|
||||
Het verbaast me toch dat McLaren de perikelen van afgelopen seizoen schijnbaar moeiteloos heeft verteerd. Ferrari daarentegen, als moreel overwinnaar van al dat gekrakeel, gaat hier toch serieus de boer op. Onverwacht wat mij betreft, maar wel de realiteit.
|
|
||||
|
||||
Grrr
Ik dacht dat op Sporza F1 van Australië werd uitgezonden ?
Ik heb 2u een documentaire over Ethiopië, Musti en Nijntje opgenomen ![]() 05.15u op Sporza, toch ? |
|
||||
|
||||
je moest je DVD/video op TV1 (het is één zeker tegenwoordig) geprogrammeerd hebben.
Ik was bijna ook verkeerd. |
|
||||
|
||||
Wat me deze volledige GP ook is opgevallen is het alom aanwezig zijn van de FIA wedstrijdleiding. Ga even na hoeveel straffen er werden uitgedeeld:
-Glock verliest z'n startpositie omdat hij wagens zou gehinderd hebben + wisselen versnellingsbak -Raikkonens 'incident' tijdens de kwalificatie werd ook onderzocht; als ik me niet vergis mocht hij niet naar de pits geduwd worden omdat hij nog niet voorbij de pit-ingang 'streep' geraakt was. Kan ook het incident geweest zijn waarbij hij Kubica duidelijk hinderde tijdens diens snelle ronde in het eerste deel van de kwalificatie. -De stop and go voor Barrichello, met achteraf een diskwalificatie -Tien plaatsen terug op de grid volgende week voor Nakajima, omdat hij op Kubica knalde. -enkele SC's die er vroeger geen waren. (de start-crash rommel bevond zich toch vooral naast de baan, en Coulthard's wagen liet toch ook niet zoveel puin achter na Massa's geknoei) Dus, beste F1kijkertjes, viel het me, samen met de RTL-presentatoren Heiko Wasser en Christian Danner, nogal op, dat een zekere Fernando Alonso, vlak na de startcrash, duidelijk onder de gele vlag, toch nog even snel snel Coulthard voorbijstak, zonder straf.
|
||||
|
||||
Misschien was Coulthard net voorbij Alonso gegaan onder geel en liet hij de Spanjaard er weer voorbij.
![]() |
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
|
||||
|
||||
Dat het nu uitgerekend de Ferrari-rijders zouden zijn die het minst goed overweg konden met het gegeven "geen traction-controle meer" was vooraf niet te voorspellen, maar dat er piloten gingen zijn die op de sleutelmomenten op hun TC rekenden die er niet is, dat had ik wel verwacht. Van alle piloten lijkt Kimi me het meest te worstelen met de afwezigheid van dat hulpmiddel; als je met één wiel in het gras zit en je geeft vol gas zonder TC ga je rond, dat weet zelfs een beetje geroutineerde Playstation-amateurpiloot...
|
|
||||
|
||||
Quote:
![]() Maar misschien dat hij zijn positie toen gewoon terug innam? |
|
||||
|
||||
Quote:
Die van Massa daarentegen was echt rekenen op TC die er niet was...
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ha ok. Maar zoals ik al zei ben ik maar een PS2-piloot eh ![]() |
|
||||
|
||||
Ik ga het toch ook nog eens proberen:
*Top: Hamilton. Zonder commentaar. *Flop: Nakajima. Veroorzaakt in zijn tweede GP zijn evenveelste zwaar incident. Bijna tijd om het Ide-precedent toe te passen? |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|