![]() |
|
|
||||
|
||||
Erg mooi boek, ik heb het hier ook liggen, gelukkig geen €500,- voor betaald
![]() Maar..... de foto's die je hier toont zijn niet van een '99 impreza, maar van een P2000 ![]() Voor wat betreft het dashboard; het blijft natuurlijk ieders eigen voorkeur, dus als jij het zo mooi vind, dan hoor je mij niet klagen ![]()
|
||||
|
||||
amai TVD , dat is een mooie pagina met je wagens .. Je hebt gelijk dat die van een p2000 is , maar al bij al verschillen ze toch niet zo veel .
Maar goed de boel zit nu in elkaar en ga er af blijven , en eerlijk ben ik er wel tevreden over . Was voor de eerste keer dat ik zo gedetaillerd aan het werk ging met kabels ,carbon,stoelen,... Allemaal hier geleerd trouwens ![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
|
||||
|
||||
Quote:
![]() ![]()
|
||||
|
||||
De body werd gecleard en met de compounds van tamiya behandeld .
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit, je kan de wolken reflecties goed zien !
|
|
||||
|
||||
Raamrubbers werden afgeplakt en geschilderd.
|
||||
|
||||
Er plakt nog een stukje afplaktape in de luchthapper op het dak.
Raamrubbers zien er strak geverfd uit. ![]()
Mvg Johny When people rob banks, they go to jail When banks rob people, they get a bonus. Last edited by Nismo; 07-07-2009 at 23:03. |
|
|||
|
|||
Raamrubbers zien er inderdaad schitterend uit, net als het spuitwerk.
|
|||
|
|||
hoi VSB,
de raamrubbers zien er echt heel mooi uit(zoals de rest van de auto trouwens) maar hoe krijg jij de plakband er zo mooi rond????? dat lukt mij dus niet, welke plakband gebreuk jij? joris |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik gebruik de Tamiya afplak tape. Plak de tape op het te af te plakken gedeeltje, Bv. voor raamrubbers plak ik de ene helft op de body (dus niet op de raamrubber) dan neem ik een tandenstoker en ga aan de kant van de body in de inkeping van de raamrubber en dan pas word de andere helft op de raamrubber geplakt . ( Als je uw plakband op raamrubber en body tegelijkertijd plakt en dan gaat indeuken met tandenstoker ga je uw plakband uitrekken zodat het niet sterk meer is en kan scheuren). Dan met vlijmscherp mes in de inkeping uitsnijden. Zo doe ik het en heb ervaren dat dit een goede medthode voor me is . Ik ben ervan overtuigd dat iedereen daar wel zijn eigen weg in geeft. Ik zie het gewoon als een ''van buiten naar binnen'' toepassing Je ziet op de foto's dat ik eigenlijk ook gebruik maak van BMF voor als de inkeping niet goed zichtbaar is dan als je tape gebruikt ( BMF=een iets fijner materiaal die oneffenheden zonder problemen opspoort en waar je heel mooi kunt uitsnijden, Word eigenelijk gebruikt om bv. chrome raamlijsten te bekomen)
|
|||
|
|||
hoi,
ik heb jou foto's nog eens bekeken en ik werd er een beetje depri van ![]() ![]() alvast bedankt joris |
|
||||
|
||||
Quote:
Voor de gordels (riemen) gebruik ik een kleefbaar stof uit de veritas. hoe het juist noemt weet ik niet meer . maar met wat zoeken vind je het daar zeker in de rekken. Er moet dan uiteraard nog uitgesneden worden met een lat en scherp mesje. Het PE aan de gordels komen van renaissance. Verschillende fabrikanten van after market spul hebben dit . scale production,studio27, hobby design,... voor het chassis: de bodemplaat word geschuurd, geprimerd, en gespoten. Daarna afgeplakken waar er nog andere kleuren op moeten komen en die schilderen. Al de onderdelen van het chassis worden gewoon geshilderd en eventueel nog afgeplakt waar nodig en juiste kleur erop.. Als ik bevestigingspunten heb gaan de onderdelen uit het gietraam en worden ze ergens vastgemaakt ofzo. als ik geen bevestigingspunten heb schilder ik ze in het gietraam om achteraf uit te halen en de niet geschilderde delen nog eens te schilderen. Bij mij gaat het ook nog soms fout . Ik heb bij het opblinken mijn A-stijl gebroken aan de bestuurderskant ![]()
|
|||
|
|||
hoi pieter,
bedankt voor de info, mijn subaru begint er (voor mij) al heel mooi uit te zien joris |
|
||||
|
||||
Het ging nog even mis met dit model. Bij het oppoetsen brak mijn A-stijl van de bestuurderskant. Het model een tijd aan de kant geschoven en nu terug alles opgepakt : De ramen, lichten, motorkapsluitingen, spiegels, antenne's werden geplaatst en de gebroken A-stijl werd zo goed mogelijk gecamoufleerd.
De wagen is nu klaar en staat in mijn Galerij : http://forum.depaddock.eu/showthread...388#post253388 een voorproefje :
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|