Ik heb er tijdens een race ook nog nooit last van gehad! Al waren het stints van 3 uur. Ik denk dat dat wel door de concentratie komt, zelfs aan iets anders denken dan aan racen/pitstop/wanneer tanken/jagen/regelmaat/ ... komt er echt niet in je op tijdens het racen! Je bent ook meestal gespannen en uiterst geconcentreerd dus geen tijd voor sanitaire probleempjes!
Alleen .... tijdens pace car procedures begin je je al eens te verzetten in je stoel (beperkt weliswaar) en onder die omstandigheden ben je niet meer zo gespannen, dus dan zou je blaas misschien wel eens kunnen ontspannen, maar den deze heeft daar persoonlijk nog nooit last van gehad.
Soit, hier is het Rossi, en heb nog nooit met een moto geraced, dus ik zou niet weten of de positie negatieve invloed op je blaas kan hebben, maar iets zegt me dat dat niet onlogisch zou zijn. De druk die je met je lichaam zet op de positie van je blaas is wel groter bij motorijden dan bij autoracen
Wat ik niet snap is hoe Schumacher zijn behoefte kan doen in zijn wagen? Positie is niet optimaal, de G-krachten (dat zal toch niet juist getimed op het rechte stuk gedaan zijn zeker?

), of gewoon tegen meer dan 200km/h een plasje doen? Ik zou niet weten hoe! Het zal wel op een dode moment zijn dat hij dat gedaan heeft (pitstop/startopstelling)