De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Search Today's Posts Mark Forums Read Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 10-11-2001, 11:39
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

Quote:
The new system has been reported to have been tested at the Ferrari base at Fiorano, with Schumacher lapping in the late 58's bracket, faster than at any time this year
Mja, ze hebben het algetest, en met succes!! Ok kinderziekten zitten overal in, maar ben vrij zeker dat Ferrari in dit stadium waar ze nu al zitten, de zaak wel zullen rondkrijgen zene!!

Terwijl ze pas vorig jaar in de 59'ers zijn geraakt, zitten ze nu op fiorano al in de 58'ers!! niet slecht voor een baan die eigenlijk verschrikkelijk kort is!!!

airco
Old 12-11-2001, 13:02
Joosen Joosen is offline
De Paddock Regular

Naar hetgeen ik begrepen heb, heeft Ferrari zijn nieuwe versnellingsbak al getest met de oude motor, dus ik betwijfel dat die geïntegreerde versie al voor volgend jaar zou zijn.

Quote:
However, it is thought that while Ferrari has already tested its new gearbox for next year married to a 2001 chassis, there are no plans to run the old car next year.
bron : autosport.com
Old 12-11-2001, 15:43
airco's Avatar
airco airco is offline
You'll never walk alone

no plans to run the old car next year!!

den F1-2001 zou nimmer rijden, mor de motor + versnellingsbak komt er wel zene! dat is de main-ontwikkeling op den auto van dit jaar!!

airco
Old 12-11-2001, 18:23
Joosen Joosen is offline
De Paddock Regular

Airco, ik hoop dat ge gelijk hebt want ik vind het altijd interessant om iets geheel nieuw te zien, maar ; you are missing my point.

Als de nieuwe versnellingsbak geïntegreerd is in hetzelfde blok als de motor, hoe kunnen ze hem dan testen op een oud chassis, met de oude motor ?? Voor de ophangingsproblemen die deze nieuwe combinatie met zich meebrengt zouden ook nog geen afdoende oplossingen gevonden zijn. De front pickup points van de achterste wishbones zijn (sinds motor en versnellingsbak deel uitmaken van de zelfdragende struktuur) altijd op het "bellhouse" gemonteerd, als er in die nieuwe combinatie geen bellhouse meer is, moeten die PU-points rechtstreeks op de motor (die in principe daarvoor te warm is) of op de versnellings bak (die eigenlijk daarvoor te smal is). Bij de laatste optie is het probleem dat de voorste helft van de wishbone te lang wordt en te dicht bij de achterste helft komt en daardoor krijg je volledig andere krachtverhoudingen en te grote verschillen die geometrisch niet eenvoudig op te lossen zijn, daarenboven wordt het dan veel moeilijker om de longitudinale stijfheid en sterkte van de wishbone te verzekeren.

Bij Ferrari zijn ze natuurlijk veel slimmer dan wij allemaal samen, dus ze zullen er wel wat op vinden.

(sorry ze manne, 'k moest efkens van m'n moeilijke woorden vanaf)
Old 12-11-2001, 18:38
STAFFO STAFFO is offline
De Paddock Rookie

Talking

Tim,nog ergens een technische curcus gevonden?
!! JESUS !!
In ieder geval heeft Mercedes nog een groter gedeelte van de doorontwikkeling van de nieuwe MC Laren naar zich toe getrokken.Als reactie op Ferrari ?
Reply With Quote
Old 12-11-2001, 18:43
Joosen Joosen is offline
De Paddock Regular

Neenee Stafke ik ben gewoon zo slim

Da verhaal heb ik niet helemaal gevolgd, ze zeggen dat zij de verschillende afdelingen meer willen integreren om er meer één geheel van te maken, maar ze trekken een stuk naar zich toe ?? Hoe zit dat juist ?
Old 12-11-2001, 19:01
STAFFO STAFFO is offline
De Paddock Rookie

Wat ik heb begrepen ,is dat bepaalde testen en ontwikkelingen bij Mercedes zelf zou gebeuren en dat bepaalde technici van MC Laren onder supervisie van Mercedes zouden komen te staan.Let wel, dit enkel op gebied van motor-versnellingsbak.Ilmor zou ook in dit project betrokken worden.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules